Τα καλύτερα στα crash test
89.556 Επισκέψεις στο άρθρο (11/11/2018)
7 Φωτογραφίες »
Το VW T-Roc είναι το πιο ασφαλές μικρό SUV, σύμφωνα με το EuroNCAP, καθώς παίρνει την πρώτη θέση σε όλους τους τομείς της αξιολόγησης.
Η αξιολόγηση της παθητικής ασφάλειας κάθε μοντέλου γίνεται από το EuroNCAP.Πρόκειται για έναν ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό, ο οποίος εξετάζει κάθε αυτοκίνητο μέσα από συγκεκριμένες δοκιμασίες και το αξιολογεί με αναλυτική βαθμολογία και τα γνωστά σε όλους μας αστέρια ασφαλείας.
Πως γίνονται οι δοκιμασίες
Ας ξεκινήσουμε με την μετωπική σύγκρουση όπου το αυτοκίνητο κινείται με ακριβώς 50 χλμ./ώρα και συγκρούεται σε άκαμπτο τοίχο με όλη την επιφάνεια του πλάτους του.
Η δεύτερη δοκιμασία περιλαμβάνει και πάλι μετωπική σύγκρουση, αυτή τη φορά όμως η μπαριέρα είναι παραμορφώσιμος, η ταχύτητα αυξάνεται στα 64 χλμ./ώρα και η επαφή γίνεται μόνο με το 40% του πλάτους του οχήματος. Ακολουθεί η πλευρική σύγκρουση, στην οποία ο ανθρώπινος οργανισμός είναι πιο επιρρεπής, αφού του ασκούνται πλευρικά g. Στην πρώτη δοκιμασία, το αυτοκίνητο είναι ακίνητο και μια μπαριέρα «καρφώνεται» στην πόρτα του οδηγού με ταχύτητα της τάξης των 50 χλμ/ώρα. Τέλος, η διαδικασία του crash test ολοκληρώνεται με πλευρική σύγκρουση οχήματος και άκαμπτης κολώνας, της οποίας οι διαστάσεις δημιουργούν παρόμοιες συνθήκες με κολώνες φωτισμού που συναντάμε σε αυτοκινητοδρόμους.
Η πρόσκρουση γίνεται με 32 χλμ./ώρα αλλά, όπως είναι εύκολα αντιληπτό, η μικρή επιφάνεια πρόσκρουσης πολλαπλασιάζει την πίεση που ασκείται στο όχημα.
Παρακάτω λοιπόν μπορείτε να διαβάσετε ποια μικρά SUV έχουν πετύχει τη μεγαλύτερη βαθμολογία ανά τομέα στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξαρτήτου οργανισμού EuroNCAP. Οι τομείς αυτοί αφορούν την προστασία των ενηλίκων, των παιδιών και των πεζών. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι ο EuroNCAP συνεχώς αυξάνει το βαθμό δυσκολίας των δοκιμών του, οπότε στο θέμα μας συγκρίνουμε μοντέλα που δοκιμάστηκαν μετά το 2015, ώστε να είναι πιο δίκαιη η σύγκριση.
Το VW T-Roc προστατεύει καλυτέρα τους ενήλικες
Tα μοντέλα του VW Group στην κατηγορία των μικρών crossover παρέχουν κορυφαία ασφάλεια στους ενήλικες, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του EuroNCAP. Στις τρεις πρώτες θέσεις λοιπόν, θα συναντήσουμε κατά σειρά τρία μοντέλα του ομίλου VW. Το T-Roc με εξαιρετικό ποσοστό του 96%, το SEAT Arona με 95% και το Audi Q2 με 93%. Από εκεί και πέρα, τα Mini Countryman και Suzuki Vitara κλείνουν την κορυφαία πεντάδα των ασφαλέστερων μοντέλων για ενήλικες με ποσοστό 90% και 89% αντίστοιχα. Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως και τα πέντε μοντέλα βαθμολογήθηκαν με 5 αστέρια.
Κορυφαίο και στην ασφάλεια των παιδιών το T-Roc
Πηγαίνοντας στον «ευαίσθητο» πίσω χώρο της καμπίνας, καθώς εκεί είναι που κάθονται τα παιδιά, βλέπουμε πως το VW T-Roc είναι το κορυφαίο και στην προστασία των ανηλίκων, σκοράροντας μάλιστα ποσοστό 87%. Εκ νέου η δεύτερη θέση ανήκει σε ένα μοντέλο του ομίλου, το Audi Q2 που συναντήσαμε παραπάνω με 86%. Στην τρίτη θέση θα συναντήσουμε ένα τετράστερο μοντέλο, το Fiat 500X, το οποίο μπορεί να μην κατάφερε συνολικά να πετύχει τη μέγιστη βαθμολογία, ωστόσο στον επιμέρους τομέα της ασφάλειας των ανηλίκων διέπρεψε με 85%. Ίδιο ποσοστό απέσπασε και το Suzuki Vitara, ενώ το πέμπτο καλύτερο μοντέλο αποδείχθηκε το Kia Stonic.
Το κορεάτικο μοντέλο, «σκόραρε» 84%, ωστόσο στη συνολική του βαθμολογία απέσπασε τρία αστέρια. Βέβαια αυτό ισχύει λόγω της χαμηλής του βαθμολογίας (25%) στα συστήματα ασφαλείας. Αξίζει να αναφέρουμε πως το Stonic εξοπλισμένο με safety pack βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια.
Το VW T-Roc θα προστατέψει καλύτερα και τους πεζούς
Ένας ακόμα τομέας που εξετάζει το EuroNCAP, είναι η ασφάλεια των πεζών μετά από μια σύγκρουση. Τα κορυφαία επίπεδα ασφαλείας του επιβεβαιώνει το T-Roc και στον τομέα της ασφάλειας των πεζών μετά από πρόσκρουση. Νούμερο ένα λοιπόν και σε αυτή την κατηγορία το γερμανικό μοντέλο με 79%, ακολουθούμενο πάλι από ένα άλλο του ίδιου ομίλου, το SEAT Arona με 77%. Το Suzuki Vitara, συναντάται και σε αυτή την κατηγορία με 76%όπως και το Fiat 500X με 74%. Στην Πέμπτη θέση ένα μοντέλο που δεν έχουμε δει σε άλλη κατηγορία, το Honda HR-V, που με ποσοστό 72%, αποδεικνύεται φιλικό προς τους πεζούς.
7 Φωτογραφίες »
Τo Suzuki Vitara καταφέρνει να δηλώνει το «παρών» σε ψηλές θέσεις σε όλες τις κατηγορίες που αξιολογούν την παθητική ασφάλεια.
Πως γίνονται οι δοκιμασίες
Ας ξεκινήσουμε με την μετωπική σύγκρουση όπου το αυτοκίνητο κινείται με ακριβώς 50 χλμ./ώρα και συγκρούεται σε άκαμπτο τοίχο με όλη την επιφάνεια του πλάτους του.
Η δεύτερη δοκιμασία περιλαμβάνει και πάλι μετωπική σύγκρουση, αυτή τη φορά όμως η μπαριέρα είναι παραμορφώσιμος, η ταχύτητα αυξάνεται στα 64 χλμ./ώρα και η επαφή γίνεται μόνο με το 40% του πλάτους του οχήματος. Ακολουθεί η πλευρική σύγκρουση, στην οποία ο ανθρώπινος οργανισμός είναι πιο επιρρεπής, αφού του ασκούνται πλευρικά g. Στην πρώτη δοκιμασία, το αυτοκίνητο είναι ακίνητο και μια μπαριέρα «καρφώνεται» στην πόρτα του οδηγού με ταχύτητα της τάξης των 50 χλμ/ώρα. Τέλος, η διαδικασία του crash test ολοκληρώνεται με πλευρική σύγκρουση οχήματος και άκαμπτης κολώνας, της οποίας οι διαστάσεις δημιουργούν παρόμοιες συνθήκες με κολώνες φωτισμού που συναντάμε σε αυτοκινητοδρόμους.
Η πρόσκρουση γίνεται με 32 χλμ./ώρα αλλά, όπως είναι εύκολα αντιληπτό, η μικρή επιφάνεια πρόσκρουσης πολλαπλασιάζει την πίεση που ασκείται στο όχημα.
Παρακάτω λοιπόν μπορείτε να διαβάσετε ποια μικρά SUV έχουν πετύχει τη μεγαλύτερη βαθμολογία ανά τομέα στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξαρτήτου οργανισμού EuroNCAP. Οι τομείς αυτοί αφορούν την προστασία των ενηλίκων, των παιδιών και των πεζών. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι ο EuroNCAP συνεχώς αυξάνει το βαθμό δυσκολίας των δοκιμών του, οπότε στο θέμα μας συγκρίνουμε μοντέλα που δοκιμάστηκαν μετά το 2015, ώστε να είναι πιο δίκαιη η σύγκριση.
Το VW T-Roc προστατεύει καλυτέρα τους ενήλικες
Tα μοντέλα του VW Group στην κατηγορία των μικρών crossover παρέχουν κορυφαία ασφάλεια στους ενήλικες, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του EuroNCAP. Στις τρεις πρώτες θέσεις λοιπόν, θα συναντήσουμε κατά σειρά τρία μοντέλα του ομίλου VW. Το T-Roc με εξαιρετικό ποσοστό του 96%, το SEAT Arona με 95% και το Audi Q2 με 93%. Από εκεί και πέρα, τα Mini Countryman και Suzuki Vitara κλείνουν την κορυφαία πεντάδα των ασφαλέστερων μοντέλων για ενήλικες με ποσοστό 90% και 89% αντίστοιχα. Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως και τα πέντε μοντέλα βαθμολογήθηκαν με 5 αστέρια.
Κορυφαίο και στην ασφάλεια των παιδιών το T-Roc
Πηγαίνοντας στον «ευαίσθητο» πίσω χώρο της καμπίνας, καθώς εκεί είναι που κάθονται τα παιδιά, βλέπουμε πως το VW T-Roc είναι το κορυφαίο και στην προστασία των ανηλίκων, σκοράροντας μάλιστα ποσοστό 87%. Εκ νέου η δεύτερη θέση ανήκει σε ένα μοντέλο του ομίλου, το Audi Q2 που συναντήσαμε παραπάνω με 86%. Στην τρίτη θέση θα συναντήσουμε ένα τετράστερο μοντέλο, το Fiat 500X, το οποίο μπορεί να μην κατάφερε συνολικά να πετύχει τη μέγιστη βαθμολογία, ωστόσο στον επιμέρους τομέα της ασφάλειας των ανηλίκων διέπρεψε με 85%. Ίδιο ποσοστό απέσπασε και το Suzuki Vitara, ενώ το πέμπτο καλύτερο μοντέλο αποδείχθηκε το Kia Stonic.
Το κορεάτικο μοντέλο, «σκόραρε» 84%, ωστόσο στη συνολική του βαθμολογία απέσπασε τρία αστέρια. Βέβαια αυτό ισχύει λόγω της χαμηλής του βαθμολογίας (25%) στα συστήματα ασφαλείας. Αξίζει να αναφέρουμε πως το Stonic εξοπλισμένο με safety pack βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια.
Το VW T-Roc θα προστατέψει καλύτερα και τους πεζούς
Ένας ακόμα τομέας που εξετάζει το EuroNCAP, είναι η ασφάλεια των πεζών μετά από μια σύγκρουση. Τα κορυφαία επίπεδα ασφαλείας του επιβεβαιώνει το T-Roc και στον τομέα της ασφάλειας των πεζών μετά από πρόσκρουση. Νούμερο ένα λοιπόν και σε αυτή την κατηγορία το γερμανικό μοντέλο με 79%, ακολουθούμενο πάλι από ένα άλλο του ίδιου ομίλου, το SEAT Arona με 77%. Το Suzuki Vitara, συναντάται και σε αυτή την κατηγορία με 76%όπως και το Fiat 500X με 74%. Στην Πέμπτη θέση ένα μοντέλο που δεν έχουμε δει σε άλλη κατηγορία, το Honda HR-V, που με ποσοστό 72%, αποδεικνύεται φιλικό προς τους πεζούς.
Σελίδα 1 | Mega Test: Τα καλύτερα μικρά SUV σε ενεργητική και παθητική ασφάλεια |
Σελίδα 2 | Tι είναι η ενεργητική ασφάλεια; |
Σελίδα 3 | Τι είναι η παθητική ασφάλεια; |
Σελίδα 4 | Τα πιο καινούρια και τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα |
Σελίδα 5 | Τα καλύτερα σε φρένα |
Σελίδα 6 | Τα καλύτερα σε προσπέραση |
Σελίδα 7 | Τα καλύτερα στην αποφυγή κινδύνου |
Σελίδα 8 | Τα καλύτερα στα crash test |
Αγαπητό autotriti, θα ήθελα τα φωτα σας πανω στις διαδικασίες αλλά και τα διαφορετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από τις διαφορετικούς οργανισμούς διενέργειας crash test! Αναφέρομαι στο jeep renegade που η euroncap βαθμολόγησε το 2014 ως 5στερο με ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα στην παθητική ασφάλεια των πισω επιβατών. Την ίδια στιγμή ο nhtsa (αμερικής) χαρακτήρισε την ασφάλεια των πίσω επιβατών ως ανεπαρκή! Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό? Σημειωτέον ότι πρόκειται για αυτοκίνητο με τον ίδιο εξοπλισμό αερόσακων! Πως γίνεται λοιπόν ένα τόσο ασφαλές μοντέλο κατά τον euroncap, να είναι ταυτόχρονα τόσο ανασφαλές και ανεπαρκές κατά τον nhtsa ( https://www.nhtsa.gov/vehicle/2016/JEEP/RENEGADE/SUV/2WD#safety-ratings-side )ακόμη και αν οι δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλονται τα αυτοκίνητα είναι διαφορετικές?