Συστήματα όπως το αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση αναγνώρισης εμποδίου ανήκουν στην ενεργητική ασφάλεια.
Πρόκειται για την ασφάλεια των επιβατών που προκύπτει από τα συστήματα που υπάρχουν για να αποφευχθεί η σύγκρουση. Όσον αφορά στην ενεργητική ασφάλεια ενός μοντέλου, έχουν επιτευχθεί σημαντικές πρόοδοι όσον αφορά στο σύστημα πέδησης, με την εξέλιξη του ESP και του ABS. Ωστόσο υπάρχουν και πολλές δευτερεύουσες λειτουργίες, που επηρεάζουν την προσήλωση του οδηγού στην οδήγηση και άρα την ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου. Αυτές ξεκινάνε από τα βοηθήματα ορατότητας, όπως οι καθρέπτες και τα φώτα, περνάνε από τα συστήματα που ελέγχουν την ταχύτητα του αυτοκινήτου, αλλά και την πορεία του στο δρόμο, όπως το Cruise Control ή το Lane Change Assistance και καταλήγουν στο βασικό μέσο επαφής του αυτοκινήτου με το δρόμο, το ελαστικό και τη ζάντα.
Ποια είναι τα μετρήσιμα μεγέθη που δείχνουν το βαθμό της ενεργητικής ασφάλειας; Τα βασικότερα είναι η απόσταση φρεναρίσματος, οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ) και τα τεστ αποφυγής κινδύνου, όπως το elk test.
Παράλληλα ο EuroNCAP τα τελευταία χρόνια έχει θεσπίσει μια ακόμα κατηγορία αξιολόγησης που αφορά στην αποτελεσματικότητα των συστημάτων ασφαλείας κάθε μοντέλου.
Αγαπητό autotriti, θα ήθελα τα φωτα σας πανω στις διαδικασίες αλλά και τα διαφορετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από τις διαφορετικούς οργανισμούς διενέργειας crash test! Αναφέρομαι στο jeep renegade που η euroncap βαθμολόγησε το 2014 ως 5στερο με ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα στην παθητική ασφάλεια των πισω επιβατών. Την ίδια στιγμή ο nhtsa (αμερικής) χαρακτήρισε την ασφάλεια των πίσω επιβατών ως ανεπαρκή! Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό? Σημειωτέον ότι πρόκειται για αυτοκίνητο με τον ίδιο εξοπλισμό αερόσακων! Πως γίνεται λοιπόν ένα τόσο ασφαλές μοντέλο κατά τον euroncap, να είναι ταυτόχρονα τόσο ανασφαλές και ανεπαρκές κατά τον nhtsa ( https://www.nhtsa.gov/vehicle/2016/JEEP/RENEGADE/SUV/2WD#safety-ratings-side )ακόμη και αν οι δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλονται τα αυτοκίνητα είναι διαφορετικές?
Αγαπητό autotriti, θα ήθελα τα φωτα σας πανω στις διαδικασίες αλλά και τα διαφορετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από τις διαφορετικούς οργανισμούς διενέργειας crash test! Αναφέρομαι στο jeep renegade που η euroncap βαθμολόγησε το 2014 ως 5στερο με ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα στην παθητική ασφάλεια των πισω επιβατών. Την ίδια στιγμή ο nhtsa (αμερικής) χαρακτήρισε την ασφάλεια των πίσω επιβατών ως ανεπαρκή! Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό? Σημειωτέον ότι πρόκειται για αυτοκίνητο με τον ίδιο εξοπλισμό αερόσακων! Πως γίνεται λοιπόν ένα τόσο ασφαλές μοντέλο κατά τον euroncap, να είναι ταυτόχρονα τόσο ανασφαλές και ανεπαρκές κατά τον nhtsa ( https://www.nhtsa.gov/vehicle/2016/JEEP/RENEGADE/SUV/2WD#safety-ratings-side )ακόμη και αν οι δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλονται τα αυτοκίνητα είναι διαφορετικές?