i20, Fiesta & Yaris ανεβαίνουν στο βάθρο
66.926 Επισκέψεις στο άρθρο (19/1/2020)
5 Φωτογραφίες »
Από τα 10 αυτοκίνητα που πέρασαν από το γκαράζ μας για να μετρήσουμε την περιφερειακή τους ορατότητα ξεχώρισαν τα Hyundai i20, Ford Fiesta και Toyota Yaris. Το i20 έχει την καλύτερη ορατότητα όταν στρέφεις το κεφάλι δεξιά, το Fiesta κερδίζει πόντους από τη σχεδίαση της πίσω κολόνας και το φινιστρίνι, ενώ το Yaris διαθέτει μεγάλες αναλογικά γυάλινες επιφάνειες. Ωστόσο, από την μέτρηση αυτή μπορούνε να βγούνε και άλλα επιμέρους συμπεράσματα:
Συμπέρασμα 1: Οι μπροστινές κολόνες καλύπτουν περίπου 10ο
Πριν ξεκινήσουμε τις μετρήσεις εικάζαμε πως οι διαφορές στις μπροστινές κολόνες θα ήταν μεγάλες μεταξύ των μοντέλων. Τελικά, αποδείχθηκε ότι οι διαφορές είναι μικρές. Επί του πρακτέου, όσο πιο έντονη η κλίση της κολόνας, τόσο μεγαλύτερη είναι η τυφλή γωνία.
Συμπέρασμα 2: Τα φινιστρίνια κάνουν δουλειά
Δεν έχουν όλα τα αυτοκίνητα φινιστρίνι στην πίσω κολόνα. Σίγουρα αυτό διευρύνει το οπτικό πεδίο του οδηγού, όμως αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Αυτοκίνητο χωρίς φινιστρίνι μπορεί συνολικά να έχει καλύτερη περιφερειακή ορατότητα. Τα μεγάλα φινιστρίνια, όπως στο Honda Jazz, κάνουν δουλειά.
Συμπέρασμα 3: Το σχήμα της πίσω κολόνας έχει σημασία
Είδαμε πως αυτοκίνητα με πίσω κολόνα φαρδιά στη βάση η οποία όμως στενεύει προς τα πάνω, όπως το Citroen C3, τα πήγαν καλά. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν κοιτάς μακριά, το μάτι στοχεύει από τη μέση της κολόνας και πάνω. Επίσης, κολόνες με κάθετη διάταξη συμβάλλουν στη βελτίωση της ορατότητας από μέσα προς τα έξω.
Συμπέρασμα 4: Το προσκέφαλο αποτελεί ρυθμιστικό παράγοντα
Το σχήμα και ο όγκος του προσκέφαλου του συνοδηγού μπορεί να χαντακώσει ή και να φέρει στην κορυφή ένα αυτοκίνητο, για αυτό και οι κατασκευαστές θα πρέπει να το ψάξουν λίγο περισσότερο… Στο Renault Clio για παράδειγμα, το έχουν προσέξει στην εντέλεια και τους βγάζουμε το καπέλο. Επίσης, σημαντικό είναι το που βρίσκεται το προσκέφαλο σε σχέση με την μεσαία κολόνα. Εμείς προκειμένου να υπάρχει αξιοκρατία, είχαμε τοποθετημένο το κάθισμα του συνοδηγού στην ίδια θέση με το κάθισμα του οδηγού.
Συμπέρασμα 5: Το σχήμα και το ύψος του πίσω τζαμιού
Αυτοκίνητα που το πίσω τζάμι τους έχει μεγάλο ύψος και φάρδος, διευκολύνουν στους ελιγμούς σε στενά μέρη. Για παράδειγμα το ορθογώνιο σχήμα του Volkswagen Polo ανοίγει το οπτικό πεδίο στο πλάι, ενώ το ύψος του τζαμιού στο Toyota Yaris σε διευκολύνει να υπολογίσεις την απόσταση από το πίσω όχημα.
Μοίρες τυφλής γωνίας
Συμπέρασμα 1: Οι μπροστινές κολόνες καλύπτουν περίπου 10ο
Πριν ξεκινήσουμε τις μετρήσεις εικάζαμε πως οι διαφορές στις μπροστινές κολόνες θα ήταν μεγάλες μεταξύ των μοντέλων. Τελικά, αποδείχθηκε ότι οι διαφορές είναι μικρές. Επί του πρακτέου, όσο πιο έντονη η κλίση της κολόνας, τόσο μεγαλύτερη είναι η τυφλή γωνία.
Συμπέρασμα 2: Τα φινιστρίνια κάνουν δουλειά
Δεν έχουν όλα τα αυτοκίνητα φινιστρίνι στην πίσω κολόνα. Σίγουρα αυτό διευρύνει το οπτικό πεδίο του οδηγού, όμως αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Αυτοκίνητο χωρίς φινιστρίνι μπορεί συνολικά να έχει καλύτερη περιφερειακή ορατότητα. Τα μεγάλα φινιστρίνια, όπως στο Honda Jazz, κάνουν δουλειά.
Συμπέρασμα 3: Το σχήμα της πίσω κολόνας έχει σημασία
Είδαμε πως αυτοκίνητα με πίσω κολόνα φαρδιά στη βάση η οποία όμως στενεύει προς τα πάνω, όπως το Citroen C3, τα πήγαν καλά. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν κοιτάς μακριά, το μάτι στοχεύει από τη μέση της κολόνας και πάνω. Επίσης, κολόνες με κάθετη διάταξη συμβάλλουν στη βελτίωση της ορατότητας από μέσα προς τα έξω.
Συμπέρασμα 4: Το προσκέφαλο αποτελεί ρυθμιστικό παράγοντα
Το σχήμα και ο όγκος του προσκέφαλου του συνοδηγού μπορεί να χαντακώσει ή και να φέρει στην κορυφή ένα αυτοκίνητο, για αυτό και οι κατασκευαστές θα πρέπει να το ψάξουν λίγο περισσότερο… Στο Renault Clio για παράδειγμα, το έχουν προσέξει στην εντέλεια και τους βγάζουμε το καπέλο. Επίσης, σημαντικό είναι το που βρίσκεται το προσκέφαλο σε σχέση με την μεσαία κολόνα. Εμείς προκειμένου να υπάρχει αξιοκρατία, είχαμε τοποθετημένο το κάθισμα του συνοδηγού στην ίδια θέση με το κάθισμα του οδηγού.
Συμπέρασμα 5: Το σχήμα και το ύψος του πίσω τζαμιού
Αυτοκίνητα που το πίσω τζάμι τους έχει μεγάλο ύψος και φάρδος, διευκολύνουν στους ελιγμούς σε στενά μέρη. Για παράδειγμα το ορθογώνιο σχήμα του Volkswagen Polo ανοίγει το οπτικό πεδίο στο πλάι, ενώ το ύψος του τζαμιού στο Toyota Yaris σε διευκολύνει να υπολογίσεις την απόσταση από το πίσω όχημα.
Μοίρες τυφλής γωνίας
Μοντέλο | Αριστερή κολόνα | Δεξιά κολόνα | Πλάι δεξιά | Πίσω δεξιά | Πίσω δεξιά με φινιστρίνι | Πίσω αριστερά | Πλάι αριστερά | ¶θροισμα κλειστών γωνιών |
Ford Fiesta | 9 | 9 | 13 | 3 | 11 | 14 | 27 | 86 |
Hyundai i20 | 10 | 8 | 10 | 17 | 0 | 12 | 29 | 86 |
Toyota Yaris | 10 | 10 | 17 | 14 | 12 | 28 | 91 | |
VW Polo | 10 | 9 | 19 | 3 | 9 | 13 | 32 | 95 |
Honda Jazz | 12 | 11 | 20 | 6 | 11 | 13 | 26 | 99 |
Renault Clio | 12 | 10 | 17 | 19 | 14 | 31 | 103 | |
Citroen C3 | 9 | 11 | 21 | 17 | 14 | 34 | 106 | |
Nissan Micra | 13 | 9 | 18 | 20 | 16 | 33 | 109 | |
Opel Corsa | 10 | 10 | 19 | 20 | 21 | 35 | 115 | |
Peugeot 208 | 13 | 10 | 29 | 19 | 15 | 36 | 122 |
Σελίδα 1 | Mega Test ορατότητας σε 10 μικρά |
Σελίδα 2 | Πώς έγινε η μέτρηση |
Σελίδα 3 | Citroen C3: Τυφλές γωνίες 106ο |
Σελίδα 4 | Ford Fiesta: Τυφλές γωνίες 86ο |
Σελίδα 5 | Honda Jazz: Τυφλές γωνίες 99ο |
Σελίδα 6 | Hyundai i20: Τυφλές γωνίες 86ο |
Σελίδα 7 | Nissan Micra: Τυφλές γωνίες 109ο |
Σελίδα 8 | Opel Corsa: Τυφλές γωνίες 115ο |
Σελίδα 9 | Peugeot 208: Τυφλές γωνίες 122ο |
Σελίδα 10 | Renault Clio: Τυφλές γωνίες 103ο |
Σελίδα 11 | Toyota Yaris: Τυφλές γωνίες 91ο |
Σελίδα 12 | Volkswagen Polo: Τυφλές γωνίες 95ο |
Σελίδα 13 | i20, Fiesta & Yaris ανεβαίνουν στο βάθρο |
Το Ι20 ειναι μονο του στη κορυφη αλλα εννοειται αυτο δε σας συμφερει που σας βγαζει εκτος τα Γερμανικα κατσαρολια . Το Ι20 εχει 8 μοιρες στη δεξια κολωνα , 1 βαθμο λιγοτερο απο τα αμεσως καλυτερα με 9 που τα βαλατε για καλυτερα (FIESTA-POLO-MICRA) . Οταν κανουμε κατι το κανουμε σωστα και οχι για να βγαλουμε καλυτερα αυτα που μας αρεσουν και τυχαινουν κατα 90% τα Γερμανικα να ειναι κορυφαια .
rainmaker, η ford είναι γερμανική εταιρία; Μήπως έχω χάσει επεισόδια, ξέρω 'γω, για usa τη θυμάμαι. Τεσπα, στην πρώτη τριάδα του συγκριτικού βγαίνουν i20, yaris και fiesta. Προφανώς για να ικανοποιηθούν κάποιοι, θα πρέπει να εξοβελίζονται "σχολές και προελεύσεις". Θα πρότεινα ψυχραιμία και ανοιχτό μυαλό.
....Τοση φασαρια για το τιποτα. Ειναι το τελευταιο που θα κοιταζε καποιος αγοραζοντας αυτοκινητο
Επειδη το παιζετε ξερολες ολοι , το σχολιο για προτιμηση και τη ΓΕΡΜΑΝΟΛΑΓΜΙΑ που υπαρχει το κανω συχνα οταν προσπαθουν να μας παραμυθιασουν με τις υπερκατσαρολες της Γερμανιας . Επισης πως να το κανουμε επειδη ισοβαθμει με το FIESTA δεν ειναι ισαξια γιατι ποιο πολυ εχεις να εχεις ορατοτητα στα δεξια παρα τερμα πισω δεξια . αλλα ξεχασα μιλανε οι ΓΕΡΜΑΝΟΦΙΛΟΙ , οι υπολοιποι δε ξερουν τιποτα .
Προς rainmaker,είσαι πιωμενος ρε μεγάλε τι στο καλό πίνεις διάβασε τι έγραψες και τι στο καλό είχες στο " μυαλό σου"
Δε κατάλαβα το σχόλιο του rainmaker, από τη στιγμή που πρώτα βγαίνουν i20, yaris και fiesta, από που προκύπτει το παράπονό του για "προτίμηση" στα γερμανικά; Παντού φαντάσματα μη βλέπουμε.