ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

i20, Fiesta & Yaris ανεβαίνουν στο βάθρο

66.926 Επισκέψεις στο άρθρο (19/1/2020)
i20, Fiesta & Yaris ανεβαίνουν στο βάθρο
5 Φωτογραφίες »

Από τα 10 αυτοκίνητα που πέρασαν από το γκαράζ μας για να μετρήσουμε την περιφερειακή τους ορατότητα ξεχώρισαν τα Hyundai i20, Ford Fiesta και Toyota Yaris. Το i20 έχει την καλύτερη ορατότητα όταν στρέφεις το κεφάλι δεξιά, το Fiesta κερδίζει πόντους από τη σχεδίαση της πίσω κολόνας και το φινιστρίνι, ενώ το Yaris διαθέτει μεγάλες αναλογικά γυάλινες επιφάνειες. Ωστόσο, από την μέτρηση αυτή μπορούνε να βγούνε και άλλα επιμέρους συμπεράσματα:

Συμπέρασμα 1: Οι μπροστινές κολόνες καλύπτουν περίπου 10ο 
Πριν ξεκινήσουμε τις μετρήσεις εικάζαμε πως οι διαφορές στις μπροστινές κολόνες θα ήταν μεγάλες μεταξύ των μοντέλων. Τελικά, αποδείχθηκε ότι οι διαφορές είναι μικρές. Επί του πρακτέου, όσο πιο έντονη η κλίση της κολόνας, τόσο μεγαλύτερη είναι η τυφλή γωνία.

Συμπέρασμα 2: Τα φινιστρίνια κάνουν δουλειά
Δεν έχουν όλα τα αυτοκίνητα φινιστρίνι στην πίσω κολόνα. Σίγουρα αυτό διευρύνει το οπτικό πεδίο του οδηγού, όμως αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Αυτοκίνητο χωρίς φινιστρίνι μπορεί συνολικά να έχει καλύτερη περιφερειακή ορατότητα. Τα μεγάλα φινιστρίνια, όπως στο Honda Jazz, κάνουν δουλειά.

Συμπέρασμα 3: Το σχήμα της πίσω κολόνας έχει σημασία
Είδαμε πως αυτοκίνητα με πίσω κολόνα φαρδιά στη βάση η οποία όμως στενεύει προς τα πάνω, όπως το Citroen C3, τα πήγαν καλά. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν κοιτάς μακριά, το μάτι στοχεύει από τη μέση της κολόνας και πάνω. Επίσης, κολόνες με κάθετη διάταξη συμβάλλουν στη βελτίωση της ορατότητας από μέσα προς τα έξω.

Συμπέρασμα 4: Το προσκέφαλο αποτελεί ρυθμιστικό παράγοντα
Το σχήμα και ο όγκος του προσκέφαλου του συνοδηγού μπορεί να χαντακώσει ή και να φέρει στην κορυφή ένα αυτοκίνητο, για αυτό και οι κατασκευαστές θα πρέπει να το ψάξουν λίγο περισσότερο… Στο Renault Clio για παράδειγμα, το έχουν προσέξει στην εντέλεια και τους βγάζουμε το καπέλο. Επίσης, σημαντικό είναι το που βρίσκεται το προσκέφαλο σε σχέση με την μεσαία κολόνα. Εμείς προκειμένου να υπάρχει αξιοκρατία, είχαμε τοποθετημένο το κάθισμα του συνοδηγού στην ίδια θέση με το κάθισμα του οδηγού. 

Συμπέρασμα 5: Το σχήμα και το ύψος του πίσω τζαμιού
Αυτοκίνητα που το πίσω τζάμι τους έχει μεγάλο ύψος και φάρδος, διευκολύνουν στους ελιγμούς σε στενά μέρη. Για παράδειγμα το ορθογώνιο σχήμα του Volkswagen Polo ανοίγει το οπτικό πεδίο στο πλάι, ενώ το ύψος του τζαμιού στο Toyota Yaris σε διευκολύνει να υπολογίσεις την απόσταση από το πίσω όχημα.

Μοίρες τυφλής γωνίας
Μοντέλο Αριστερή κολόνα Δεξιά κολόνα Πλάι δεξιά Πίσω δεξιά Πίσω δεξιά με φινιστρίνι Πίσω αριστερά Πλάι αριστερά ¶θροισμα κλειστών γωνιών
Ford Fiesta 9 9 13 3 11 14 27 86
Hyundai i20 10 8 10 17 0 12 29 86
Toyota Yaris 10 10 17 14   12 28 91
VW Polo 10 9 19 3 9 13 32 95
Honda Jazz 12 11 20 6 11 13 26 99
Renault Clio 12 10 17 19   14 31 103
Citroen C3 9 11 21 17   14 34 106
Nissan Micra 13 9 18 20   16 33 109
Opel Corsa 10 10 19 20   21 35 115
Peugeot 208 13 10 29 19   15 36 122

Σελίδα 1Mega Test ορατότητας σε 10 μικρά
Σελίδα 2Πώς έγινε η μέτρηση
Σελίδα 3Citroen C3: Τυφλές γωνίες 106ο
Σελίδα 4Ford Fiesta: Τυφλές γωνίες 86ο
Σελίδα 5Honda Jazz: Τυφλές γωνίες 99ο
Σελίδα 6Hyundai i20: Τυφλές γωνίες 86ο
Σελίδα 7Nissan Micra: Τυφλές γωνίες 109ο
Σελίδα 8Opel Corsa: Τυφλές γωνίες 115ο
Σελίδα 9Peugeot 208: Τυφλές γωνίες 122ο
Σελίδα 10Renault Clio: Τυφλές γωνίες 103ο
Σελίδα 11Toyota Yaris: Τυφλές γωνίες 91ο
Σελίδα 12Volkswagen Polo: Τυφλές γωνίες 95ο
Σελίδα 13i20, Fiesta & Yaris ανεβαίνουν στο βάθρο
Mercedes
Moto