
Το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ του Grandland βοηθάει τον βενζινοκινητήρα κατά την επιτάχυνση, παρέχοντας έξτρα ισχύ και γεμίζοντας έτσι τη λειτουργία του συνόλου στις χαμηλές στροφές.
Το Grandland εφοδιάζεται με το γνωστό 48V hybrid σύνολο του ομίλου Stellantis με τον 1.200άρη turbo κινητήρα, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 21 ίππων και 51 Nm ροπής, που έχει τοποθετηθεί μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Το μικρό αυτό ηλεκτρικό μοτέρ βοηθάει τον βενζινοκινητήρα κατά την επιτάχυνση, παρέχοντας έξτρα ισχύ και γεμίζοντας έτσι τη λειτουργία του συνόλου στις χαμηλές στροφές. Έτσι, αφενός κρύβει την τρικύλινδρη χροιά με το μοτέρ να ακούγεται μόνο στην απότομη επιτάχυνση και στις ψηλές στροφές, ενώ παράλληλα τονίζει και τις επιδόσεις.

Η απουσία κάποιου ηλεκτρικού βοηθήματος δεν ευνοεί την οικονομία καυσίμου, καθώς με εξαίρεση την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, η Χ1 «καίει» αρκετά σε σχέση με τον ανταγωνισμό (9,5 λτ./100 χλμ.).
Η X1 sDrive 18i από την άλλη εφοδιάζεται με έναν 3κύλινδρο 1.500 turbo βενζινοκινητήρα 136 ίππων. Η απουσία κάποιου ηλεκτρικού βοηθήματος δεν ευνοεί την οικονομία καυσίμου, καθώς με εξαίρεση την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο (5,5 λτ./100 χλμ.) το γερμανικό SUV «καίει» αρκετά σε σχέση με τον ανταγωνισμό (9,5 λτ./100 χλμ. σε μέσες πραγματικές συνθήκες). Το σύνολο τραβάει καλά σε όλο το φάσμα των στροφών και παρότι 3κύλινδρο αυτό δεν γίνεται πολύ αισθητό λόγω του στιβαρού πλαισίου του μοντέλου. Το ίδιο σύνολο φοράει και η έκδοση sDrive 20i, με αυξημένη ισχύ στους 156 ίππους και 170 συνδυαστικής μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα των 20 ίππων, η οποία σύμφωνα με την BMW καίει 6,4 λτ./100 χλμ., την ώρα που η Opel δηλώνει 5,5 λτ./100 χλμ..
Τα δύο SUV του συγκριτικού έχουν καλές επιδόσεις, καλύτερες σε σχέση και με τον ανταγωνισμό τους, με ένα προβάδισμα να έχει η BMW, η οποία έχει μεν ίδια ροπή (230 Nm), όμως τραβάει από πιο χαμηλές στροφές (4.400 σ.α.λ.) και μπορεί να προσπερνά σχετικά πιο γρήγορα και σε λιγότερα μέτρα συγκριτικά με το Grandland. Ακόμα καλύτερες επιδόσεις έχει προφανώς η έκδοση sDrive 20i, η οποία εκτός της ιπποδύναμης, έχει και αυξημένη ροπή στα 280 Nm. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η μεγάλη διαφορά, όπως αναφέραμε και παραπάνω εντοπίζεται στην κατανάλωση, όπου το Grandland στην πράξη είναι πιο οικονομικό.
Σελίδα 1 | Μπορεί ένα Opel να σταθεί δίπλα σε μία BMW; |
Σελίδα 2 | Εσωτερικό-χώροι: Εξίσου ευρύχωρα, καλύτερη σε αίσθηση πολυτέλειας η καμπίνα της X1 |
Σελίδα 3 | Κινητήρας: Kαλύτερες οι επιδόσεις της X1, τη διαφορά κάνει η κατανάλωση του Grandland |
Σελίδα 4 | Στο δρόμο: Ξεχωρίζει η ποιότητα κύλισης στα δύο μοντέλα |
Σελίδα 5 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις-Τεχνικά Χαρακτηριστικά |