Τα «κομφόρ» που προσφέρει ένα αυτοκίνητο στο εσωτερικό του, όπως οι χώροι για μικροαντικείμενα και έξτρα παροχές για μπροστά και πίσω επιβάτες παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στην ευχάριστη παραμονή μέσα σε αυτό.
Η ευχάριστη και άνετη παραμονή μέσα στο αυτοκίνητο, πέρα από τους προηγούμενους τομείς που αναφέραμε, εξαρτάται και από άλλους παράγοντες, με κυριότερους αυτούς της εργονομίας και των έξτρα παροχών που μπορεί να έχουν οι επιβάτες της καμπίνας.
Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ποιότητα των καθισμάτων, για παράδειγμα αν είναι μαλακά ή σκληρά, αν στηρίζουν καλά την οσφυϊκή χώρα, καθώς και αν έχουν ρυθμιζόμενη κλίση στην πλάτη. Εξάλλου μη ξεχνάτε πως καθίσματα απορροφούν μέρος των ταλαντώσεων που περνάνε από την ανάρτηση στο αμάξωμα.
Η πρακτικότητα στο επίκεντρο
Πέρα από τα καθίσματα, βέβαια μεγάλη άνεση προσφέρουν στους επιβάτες και οι παροχές που προσφέρει το εκάστοτε μοντέλο. Οι χώροι που υπάρχουν ώστε να ακουμπήσετε το τηλέφωνο ή το πορτοφόλι σας, καθώς και ό,τι άλλο μικροαντικείμενο έχετε, ο αριθμός των θηκών για κάποιο ρόφημα, αλλά και μερικές έξτρα «παροχές» που μπορεί να συναντήσουμε, όπως θήκες για νερό στις πίσω πόρτες, η ύπαρξη πίσω υποβραχιονίου στη μεσαία θέση(που περιλαμβάνουν και ποτηροθήκες), φυσικά οι χειρολαβές και για τους πίσω επιβάτες ή αεραγωγός στο πίσω μέρος της καμπίνας, για την γρηγορότερη και καλύτερη ρύθμιση της θερμοκρασίας.
Είναι και θέμα εργονομίας
Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο που διευκολύνει την παραμονή σας μέσα στο αυτοκίνητο, είναι η εργονομία που παρέχει η εσωτερική σχεδίαση, η ποία πλέον κατά κύριο λόγο ορίζεται από τις λειτουργίες που προσφέρει το σύστημα πολυμέσων, καθώς και η ευκολία στο χειρισμό του. Φυσικά πέρα το infotainment, στοιχεία όπως η εύκολη πρόσβαση στις μικροθήκες ή σε μια θύρα USB π.χ. παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο σχετικά με την εργονομία.
Οι 15 τομείς άνεσης
1. Δυνατότητα ρυθμίσεων μπροστά καθισμάτων
2. Πόσο βολικά είναι τα μπροστά καθίσματα
3. Πόσο βολικά είναι τα πίσω καθίσματα
4. Πόσες ποτηροθήκες έχει μπροστά
5. Πόσες ποτηροθήκες έχει πίσω
6. Πόσες Θύρες USB ή άλλου είδους υπάρχουν
7. Οι χώροι για μικροαντικείμενα
8. Αν υπάρχουν χειρολαβές μπροστά
9. Αν υπάρχουν χειρολαβές πίσω
10. Αν υπάρχουν αεραγωγοί στο πίσω μέρος της καμπίνας
11. Πόσα φώτα έχει ο χώρος αποσκευών
12. Η ποιότητα της οθόνης αφής
13. Η εργονομία του συστήματος πολυμέσων
14. Η εργονομία του ραδιοφώνου
15. Η δυνατότητα φωνητικών εντολών
Θόρυβος Alfa Romeo Giuletta και SEAT Leon τα πιο ήσυχαΤα επίπεδα παραγόμενου θορύβου του κάθε αυτοκινήτου, επηρεάζουν την άνεση και την γενική κατάσταση των επιβαινόντων. Στο θέμα μας, με τη βοήθεια ειδικού οργάνου, μετράμε τον παραγόμενο θόρυβο στην ταχύτητα των 100 και 120 χλμ./ώρα που λογίζονται ως ταχύτητες ταξιδιού στις βενζινοκίνητες εκδόσεις των μικρομεσαίων μοντέλων.
Στην ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα το πιο ήσυχο μοντέλο είναι η Alfa Romeo Giulietta 1,4 λτ. με 150 ίππους, στης οποίας την καμπίνα, ο θόρυβος φτάνει τα 66,0 db.. Στην ίδια ταχύτητα επίσης πολύ ήσυχα αποδείχτηκαν τα VW Golf με τον 1.000άρη TSI των 110 ίππων και το Opel Astra με τον 1,0 Ecotec των 105 ίππων. Τα νούμερα που κατέγραψε το όργανό μας είναι 66,1 και 66,4 db αντίστοιχα.
Ανεβαίνοντας στα 120 χλμ./ώρα το λιγότερο θόρυβο τον συναντάμε στο SEAT Leon 1,0 λτ. 115 ίππων με 67,0 db., ακολουθούμενο από το Hyundai i30 με τον 1.000άρη T-GDI των 120 ίππων, με 67,4 db..
Ωραία όλα αυτά.
Όμως τι δικό μου ύψος είναι 1,88 η σύζυγός μου 1,80και τα δύο μας παιδιά 1, 80 και 1,76 εγώ ζυγίζω 90 κιλά. Οπότε οι κινητήρες που αναφέρετε είναι απλός ανεπαρκείς για την οικογένειά μου και οι χώροι... Απλός δεν χωράμε... Το μοναδικό sedan που έχω μπει με την οικογένεια μου και νιώθουμε άνετα είναι το skoda superb. Αυτήν την στιγμή το αυτοκίνητο μας είναι ένα Toyota Avensis 2012 μοντέλο
grigor, ο Παναγιώτης θα προτιμούσε χίλιες φορές το superb με τους πολλαπλούς από το focus με τον ημιάκαμπτο, κι ας μην έπινε καφέ στο αυτοκίνητο. Γιατί το μεγάλο μικρό γίνεται, το μικρό... ε... πως να γίνει δλδ, δε μακραίνει με τίποτα, ούτε με καφέ.
Το VW Golf 1.0 έχει ημιάκαμπτο άξονα στην πίσω ανάρτηση, οπότε με τον κινητήρα 1.5 TSi και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, λογικά παίζει να είναι το πιο άνετο στην κατηγορία του
Το HONDA civic χωράει άνετα 4 μεγαλόσωμους επιβάτες, ύψους πάνω από 1.90 οι μπροστινοί και 1.80 οι πίσω, το έχω δεί από κοντά το αυτοκίνητο. Δεν νομίζω να αντιμετωπίσει κάποιος πρόβλημα με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο
Ωραία όλα αυτά. Όμως τι δικό μου ύψος είναι 1,88 η σύζυγός μου 1,80και τα δύο μας παιδιά 1, 80 και 1,76 εγώ ζυγίζω 90 κιλά. Οπότε οι κινητήρες που αναφέρετε είναι απλός ανεπαρκείς για την οικογένειά μου και οι χώροι... Απλός δεν χωράμε... Το μοναδικό sedan που έχω μπει με την οικογένεια μου και νιώθουμε άνετα είναι το skoda superb. Αυτήν την στιγμή το αυτοκίνητο μας είναι ένα Toyota Avensis 2012 μοντέλο
grigor, ο Παναγιώτης θα προτιμούσε χίλιες φορές το superb με τους πολλαπλούς από το focus με τον ημιάκαμπτο, κι ας μην έπινε καφέ στο αυτοκίνητο. Γιατί το μεγάλο μικρό γίνεται, το μικρό... ε... πως να γίνει δλδ, δε μακραίνει με τίποτα, ούτε με καφέ.
Το VW Golf 1.0 έχει ημιάκαμπτο άξονα στην πίσω ανάρτηση, οπότε με τον κινητήρα 1.5 TSi και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, λογικά παίζει να είναι το πιο άνετο στην κατηγορία του
Νικητής στο τεστ του καφέ, ο ημιάκαμπτος.
Το HONDA civic χωράει άνετα 4 μεγαλόσωμους επιβάτες, ύψους πάνω από 1.90 οι μπροστινοί και 1.80 οι πίσω, το έχω δεί από κοντά το αυτοκίνητο. Δεν νομίζω να αντιμετωπίσει κάποιος πρόβλημα με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο