To καλοκαίρι περιμένουμε στην Ελλάδα το νέας γενιάς Dacia Duster που έκανε ντεμπούτο πριν από λίγες εβδομάδες με πιο «σκληρή» εμφάνιση, αυξημένο ψηφιακό υπόβαθρο στην καμπίνα, πρώτη φορά ως ήπια υβριδικό και περισσότερα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού. Το ολοκαίνουργιο Duster είναι «χτισμένο» στην πλατφόρμα CMF-B. Η Dacia δεν αναφέρει αναλυτικά τις διαστάσεις του νέου Duster, υπογραμμίζει ωστόσο πως στις 4Χ4 εκδόσεις η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 217 χιλιοστά, όντας και η υψηλότερη στην αγορά. Μιλώντας για το τετρακίνητο Duster, διαθέτει πέντε modes οδήγησης και συγκεκριμένα τα Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road και Eco. Η γωνία προσέγγισης μετράται στις 31 μοίρες και διαφυγής στις 36.
7άρης ψηφιακός πίνακας οργάνων και 10άρα οθόνη αφής για το infotainment
Στην καμπίνα το Duster τρίτης γενιάς έρχεται με περισσότερη τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου ψηφιακού πίνακα οργάνων 7 ιντσών και μιας νέας κεντρικής οθόνης αφής 10,1 ιντσών για το νέο σύστημα infotainment, η οποία θα είναι στάνταρ από τη δεύτερη σε σειρά έκδοση (Expression). Αναφορικά με την πρακτικότητα η Dacia κάνει λόγο πως ο χώρος αποσκευών του νέου Duster μπορεί να φιλοξενήσει 472 λίτρα.
Πρώτη φορά ήπια υβριδικό, έως 140 άλογα και LPG
To νέας γενιάς Duster θα προσφέρεται τόσο σε υβριδική αυτοεπαναφορτιζόµενη έκδοση όσο και με ήπια υβριδική έκδοση, ενώ θα δούμε ξανά την έκδοση διπλού καυσίμου με LPG. Το υβριδικό αυτοεπαναφορτιζόµενό σύνολο αποδίδει 140 άλογα, είναι δάνειο από το Jogger και αποτελείται από έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων απόδοσης 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας προσφέρει 49 ίππους και ο άλλος έχει τον ρόλο της γεννήτριας) και μια μπαταρία 1,2 kWh. Για πρώτη φορά στην ιστορία της Dacia και του Duster, η μάρκα προσφέρει ένα ήπια υβριδικό (48V) 3κύλινδρο μοτέρ 1,2 λίτρων, το οποίο λειτουργεί σε κύκλο Miller. Η απόδοση του ήπια υβριδικού συνόλου είναι 130 άλογα και συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο και προαιρετικά, και με το σύστημα τετρακίνησης της μάρκας. Όσοι θέλουν να κινούνται... εναλλακτικά, υπάρχει στην γκάμα η έκδοση διπλού καυσίμου LPG με όνομα ECO-G που αποδίδει 100 άλογα. Στην έκδοση αυτή προσφέρει αυτονομία έως και 1.300 χιλιομέτρων (WLTP) χάρη στα δύο ρεζερβουάρ του χωρητικότητας 50 λίτρων, ένα για βενζίνη και ένα για το υγραέριο. Το τελευταίο είναι τοποθετημένο κάτω από το πορτ-μπαγκάζ και έτσι δεν χρειάζεται να γίνουν συμβιβασμοί στον χώρο αποσκευών.