Διαβάστηκε από 34456αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/6/2009
Έπαιξε στην έδρα του!
Στις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις
Οι αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι -και ειδικά το Ακρόπολις- αποτελούν για τη Subaru ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της. Έτσι λοιπόν, το Forester, ως γνήσιος εκπρόσωπος της φίρμας στο Γύρο 4Χ4 του Auto Τρίτη, στις ειδικές διαδρομές του Ράλι Ακρόπολις, βρισκόταν στο στοιχείο του! ¶νετο, ικανό και χωρίς να επηρεάζεται από κακοτράχαλες διαδρομές και αδέσποτες πέτρες, το Forester πέρασε με ευκολία από όλα τα εδάφη που κινηθήκαμε. Η λειτουργία του μόνιμου συστήματος τετρακίνησης Symmetrical All Wheel Drive, το αρκετά ελάχιστο ύψος από το έδαφος (215 χλστ.) και τα σωστά επιλεγμένα ελαστικά ήταν τα τρία κύρια συστατικά της… επιτυχίας. Από την άλλη πλευρά, η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης φρόντιζε σε κάθε περίπτωση ώστε να μην ενοχλούνται οι επιβάτες, δίνοντάς τους την αίσθηση ότι κινούνται στην άσφαλτο! Το τιμόνι, τέλος, με την ηλεκτρική υποβοήθηση, προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση και αμεσότητα.
Κινητήρας
Το boxer μηχανικό σύνολο των 2,0 λίτρων του Subaru Forester αποδίδει 150 ίππους και κινεί αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο. Όμως, στο χαμηλό φάσμα περιστροφής του το μοτέρ αυτό εμφανίζει μέτριο τράβηγμα, γεγονός που δεν ευνοεί σε ανηφορικά κομμάτια ή σε διαδρομές, όπου απαιτούνται χαμηλές ταχύτητες. Στο μεσαίο και υψηλό φάσμα των στροφών το μοτέρ αυτό αποδεικνύεται πιο ικανό, εμφανίζοντας μεγαλύτερη προθυμία να ανεβάσει στροφές. Το μηχανικό 5άρι κιβώτιο, τέλος, είναι σχετικά "μακρύ", ενώ ο επιλογέας προσφέρει συνολικά καλή αίσθηση.
Σύστημα τετρακίνησης
Το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης του Forester διαθέτει τρία διαφορικά, από τα οποία το κεντρικό κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 50:50 στους δύο άξονες, ενώ το πίσω μπλοκέ (LSD) μεταφέρει τη ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Επιπλέον, το 2λιτρο Forester διαθέτει και επιλογή για "κοντές" σχέσεις μετάδοσης, μέσω ενός ξεχωριστού επιλογέα δίπλα από το χειρόφρενο.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.994
Κύλινδροι/Βαλβίδες
4/16
Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.)*
150/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*
196/3.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,9
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.)
11,6
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.)
18,3
Τελ. Ταχύτ. (χλμ./ώρα)
198
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα)
40,7
Κατανάλ. (λτ./100 χλμ.)*
8,4
Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)
198
Βάρος (κιλά)
1.521
*Εργοστασιακές τιμές
Εκτός δρόμου Χαρακτηριστικά
Γωνία Προσέγγισης (μοίρες)
25
Γωνία Ράμπας (μοίρες)
21
Γωνία Διαφυγής (μοίρες)
25
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.)
215
Εξοπλισμός-Τιμή
ESP
•
Αερόσακος οδ./συνοδ.
•/•
Αερόσακοι πλευρ./οροφής
•/•
Ηλ. Παράθυρα εμπρός/πίσω
•/•
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
•
Air condition
-
Κλιματισμός
•
Ηχοσύστημα
•
Δερμάτινο σαλόνι
o
Ηλιοροφή
o
Ζάντες αλουμινίου
o
Τιμή (ευρώ)
26.300
Τα θετικά…
Οι εκτός δρόμου δυνατότητες, η άνεση της
ανάρτησης και των καθισμάτων
… και τα αρνητικά
Οι κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση, η υστέρηση απόκρισης του κινητήρα στις χαμηλές στροφές
Δεν τα πήγε τόσο καλά στην εμπρός μέτρηση RTI το Forester, αντίθετα όμως, στη μέτρηση του πίσω τμήματος η επίδοσή του ήταν από τις καλύτερες στην κατηγορία.
RTI εμπρός: 351 - RTI πίσω: 397
Ενδιαφέρουσα είναι η σχεδίαση στο εσωτερικό του Forester, όμως τα πλαστικά στο σύνολό τους
είναι σκληρά στην αφή.