Διαβάστηκε από 34456αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/6/2009
Κρυμμένες ικανότητες!
Στις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις
Το διήμερο του Γύρου 4Χ4, το
Volvo XC60 δεν έχασε την ευκαιρία να μας δείξει τις -αναλογικά για το χαρακτήρα του- καλές ικανότητές του και εκτός δρόμου, αποδεικνύοντας ότι δεν είναι μόνο ένα πολύ ικανό στην άσφαλτο Crossover. Βέβαια, στοιχεία όπως το "ασφάλτινο" σύστημα της ανάρτησης και οι μικρές διαδρομές της αποτρέπουν την εξερεύνηση πιο απαιτητικών εκτός δρόμου κομματιών, όμως τουλάχιστον στις διαδρομές με πατημένο χώμα, το XC60 κινήθηκε με σχετική ευκολία. Παράλληλα, ακόμη και στις απαιτητικές ειδικές του Ακρόπολις, η άνεση που προσέφερε ήταν σε κορυφαία επίπεδα, σε σημείο τέτοιο που συχνά παρέσερνε τον οδηγό του να μην επιλέγει προσεκτικά το έδαφος εις βάρος των ασφάλτινων ελαστικών. Έτσι λοιπόν, δεν αποφεύχθηκε ένας μη αναστρέψιμος τραυματισμός του εμπρός δεξιά ελαστικού, εκεί όπου η αποκάλυψη μιας μικρών διαστάσεων ρεζέρβας ανάγκης, μας υπενθύμισε τον ασφάλτινο προορισμό του XC60. Κινητήρας
Ο δυναμικός 3λιτρος σε σειρά turbo κινητήρας της Volvo φιλοξενείται κάτω από το καπό του XC60. Πρόκειται για ένα ισχυρό μηχανικό σύνολο βενζίνης, με ονομαστική απόδοση ισχύος στους 285 ίππους. Η λειτουργία του μοτέρ αυτού είναι πολύ καλή, προσφέροντας άφθονη δύναμη και ροπή από το χαμηλό κιόλας φάσμα των στροφών, με αποτέλεσμα οι επιδόσεις του XC60 να είναι αρκετά γρήγορες. Το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται είναι το 6άρι αυτόματο/σειριακό GearTronic, με overdrive 6η και επιλογή για πιο σπορ, χειροκίνητη λειτουργία.
Σύστημα τετρακίνησης
Αυτόματο σύστημα τετρακίνησης με την πιο πρόσφατη (τέταρτη) γενιά του συνεκτικού συμπλέκτη Haldex. Η ροπή μεταφέρεται ηλεκτρονικά μεταξύ των δύο αξόνων, σε ένα αρχικό ποσοστό 90:10 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ενώ, ανάλογα με τις συνθήκες, μέχρι και το 100% της ροπής μπορεί να μεταφερθεί εμπρός ή πίσω. Επιπλέον, υπάρχει και σύστημα ελέγχου της ταχύτητας σε κατωφέρεια.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.)
2.953
Κύλινδροι/Βαλβίδες
6/24
Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.)*
285/5.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*
400/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,3
60-100 χλμ./ώρα με kickdown (δλ.)
3,8
80-120 χλμ./ώρα με kickdown (δλ.)
4,7
Τελ. Ταχύτ. (χλμ./ώρα)
210
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα)
39,0
Κατανάλ. (λτ./100 χλμ.)*
11,9
Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)
284
Βάρος (κιλά)
1.937
*Εργοστασιακές τιμές
Εκτός δρόμου Χαρακτηριστικά
Γωνία Προσέγγισης (μοίρες)
22
Γωνία Ράμπας (μοίρες)
22
Γωνία Διαφυγής (μοίρες)
27
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.)
230
Εξοπλισμός-Τιμή
ESP
•
Αερόσακος οδ./συνοδ.
•/•
Αερόσακοι πλευρ./οροφής
•/•
Ηλ. Παράθυρα εμπρός/πίσω
•/•
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
•
Air condition
-
Κλιματισμός
•
Ηχοσύστημα
•
Δερμάτινο σαλόνι
•
Ηλιοροφή
o
Ζάντες αλουμινίου
•
Τιμή (ευρώ)
51.521
Τα θετικά…
Η απόδοση του κινητήρα, η άνεση και ποιότητα κύλισης, η πολύ καλή παθητική ασφάλεια
… και τα αρνητικά
Η αυξημένη κατανάλωση,
η μέτρια αίσθηση του
τιμονιού, η πλευρική
στήριξη των καθισμάτων
Ο ασφάλτινος χαρακτήρας του XC60 αποκαλύπτεται στη μέτρηση RTI, εκεί όπου το σουηδικό μοντέλο εμφάνισε τις χαμηλότερες επιδόσεις μεταξύ των αυτοκίνητων του Γύρου.RTI εμπρός: 324 - RTI πίσω: 29
Η προσεγμένη ποιότητα και η πολυτέλεια κυριαρχούν στο σαλόνι του Volvo XC60, οι οποίες συνδυάζονται με μια πολύ μοντέρνα αισθητική.