Διαβάστηκε από 34456αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/6/2009
Σοκ και δέος!
Στις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις
Η καθαρόαιμη εκτός δρόμου πρόταση της Toyota ξεχωρίζει για τον επιβλητικό της όγκο, αλλά και για τις μεγάλες εκτός δρόμου ικανότητές της. Έτσι λοιπόν, στο διήμερο του Γύρου 4Χ4, το Land Cruiser κινήθηκε με μεγάλη άνεση σε όλες τις ειδικές διαδρομές του Ακρόπολις, ανεξαρτήτως της… κατάστασης του εδάφους. Χαρακτηριστικά όπως το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης με τρία διαφορικά, η δυνατότητα κλειδώματος και ο υποπολλαπλασιασμός των σχέσεων του κιβωτίου, αλλά και οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης, οι πολύ καλές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, όπως επίσης και τα χωμάτινα ελαστικά του εγγυήθηκαν την απροβλημάτιστη κίνηση σε όλα τα εδάφη και, παράλληλα, την πολύ καλή άνεση. Οι μοναδικοί προβληματισμοί τίθενται λόγω του μεγάλου βάρους του οχήματος, αλλά και του "αργού" τιμονιού με μέτρια αίσθηση, αλλά, σε κάθε περίπτωση, δε χαλούν τη γενικότερη επιβλητική εκτός δρόμου παρουσία του Land Cruiser.
Κινητήρας
Γνωστό και δοκιμασμένο ανά τα χρόνια, το V6 μηχανικό σύνολο των 4,0 λίτρων του Land Cruiser διακρίνεται για την ελαστικότητά του και τη γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα λειτουργίας του, προσφέροντας μεγάλα αποθέματα ισχύος και ροπής. Οι επιδόσεις που προσδίδει στο βαρύ 4Χ4 είναι αρκετά καλές, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Πολύ καλή είναι η συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο προσφέρει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Η κατανάλωση, τέλος, βρίσκεται σε λογικά επίπεδα για ένα τέτοιου είδους μοτέρ.
Σύστημα τετρακίνησης
Το Land Cruiser διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση με διαφορικό τύπου Torsen, που κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 40:60 εμπρός-πίσω. Όταν απαιτηθεί έως και το 71% της ροπής μπορεί να σταλεί πίσω, ενώ έως και το 53% στέλνεται εμπρός. Το κεντρικό διαφορικό κλειδώνει σε ποσοστό 50:50, ενώ παράλληλα υπάρχουν και συστήματα ασφαλούς εκκίνησης σε ανωφέρεια και ελέγχου ταχύτητας σε κατωφέρεια. Τέλος, δε λείπει και ο υποπολλαπλασιασμός των σχέσεων.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.)
3.957
Κύλινδροι/Βαλβίδες
V6/24
Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.)*
249/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*
380/3.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,3
60-100 χλμ./ώρα με kickdown (δλ.)
5,8
80-120 χλμ./ώρα με kickdown (δλ.)
6,3
Τελ. Ταχύτ. (χλμ./ώρα)
180
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα)
44,2
Κατανάλ. (λτ./100 χλμ.)*
12,4
Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)
291
Βάρος (κιλά)
2.081
*Εργοστασιακές τιμές
Εκτός δρόμου Χαρακτηριστικά
Γωνία Προσέγγισης (μοίρες)
32
Γωνία Ράμπας (μοίρες)
25
Γωνία Διαφυγής (μοίρες)
30
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.)
220
Εξοπλισμός-Τιμή
ESP
o
Αερόσακος οδ./συνοδ.
•/•
Αερόσακοι πλευρ./οροφής
•/•
Ηλ. Παράθυρα εμπρός/πίσω
•/•
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
•
Air condition
-
Κλιματισμός
•
Ηχοσύστημα
•
Δερμάτινο σαλόνι
o
Ηλιοροφή
•
Ζάντες αλουμινίου
•
Τιμή (ευρώ)
47.930
Τα θετικά…
Οι… ισοπεδωτικές εκτός δρόμου
ικανότητες, οι πολύ καλοί χώροι,
η ποιότητα
… και τα αρνητικά
Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι
Εκμεταλλευόμενο τη μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, το Land Cruiser διακρίθηκε στη μέτρηση RTI επιτυγχάνοντας κορυφαίες επιδόσεις, ειδικά στην εμπρός μέτρηση.RTI εμπρός: 529 - RTI πίσω: 470
Εξαιρετικά προσεγμένη ποιότητα κατασκευής παρουσιάζει το εσωτερικό του Land Cruiser, με χαρακτηριστική την απουσία τριγμών ή άλλων παρασιτικών θορύβων.