- Ίδια πλατφόρμα (με βελτιώσεις) και βασικές διαστάσεις, νέο design
- Με χαμηλή κατανάλωση λες και είναι «full» υβριδικό (5,5 λτ./100 χλμ.)
- Μετεξεταστέο στο τεστ φρένων (100-0 χλμ./ώρα σε 46,1 μ.)
-«Made in Japan» από 18.450 ευρώ και με έκδοση 4Χ4
Ίδια πλατφόρμα και βασικές διαστάσεις, νέο design
Το Suzuki Swift είναι ένα από τα μοντέλα της Suzuki που έχει γράψει τη δική του ιστορία με πάνω από 9 εκατ. πωλήσεις σε όλο τον κόσμο βασισμένο στην ευχρηστία, στην αντοχή στο χρόνο, καθώς και στον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα. Σήμερα δοκιμάζουμε την νέα (4η) γενιά του, που ήρθε βασισμένη στην ίδια ουσιαστικά πλατφόρμα, αλλά με up-to-date εμφάνιση και τεχνολογίες.
Ακολουθώντας τη λογική της εξέλιξης το νέο Swift «πατάει» στην ίδια πλατφόρμα (Heartect) που υπάρχει από το 2014 με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις φυσικά σε δομή, ηλεκτρονικά συστήματα, αλλά και αεροδυναμική. Με εξαίρεση τα 15 χλστ. στην αύξηση του μήκους (3,860 μ. πλέον), οι άλλες βασικές διαστάσεις και το μεταξόνιο του Swift παραμένουν ως είχαν. Η σχεδίαση επίσης είναι στη λογική της εξέλιξης και όχι της δραματικές αλλαγής, ενώ αξίζει να σημειωθεί η απουσία πλέον των «κρυφών» πίσω χειρολαβών, κάτι που μας βρίσκει σύμφωνους.
Με χαμηλή κατανάλωση λες και είναι «full» υβριδικό (5,5 λτ./100 χλμ.)
Ο κινητήρας είναι διαφορετικός σε σχέση με πριν. Για την ακρίβεια παραμένει στα 1.200 κ.εκ., αλλά είναι 3κύλινδρος και όχι 4κύλινδρος και χρησιμοποιεί ήπια υβριδική τεχνολογία 12 V. Σε συνδυασμό με τις αναβαθμίσεις για καλύτερη απόδοση και τη (αρκετά) μακριά κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου, το νέο Swift εμφανίζει χαμηλή κατανάλωση με τη μέση τιμή των 5,5 λτ./100 χλμ. να είναι παραπλήσια full υβριδικών μοντέλων της κατηγορίας.
Μετεξεταστέο στο τεστ φρένων με επίδοση 100-0 χλμ./ώρα σε 46,1 μ.
Χωρίς αμφιβολία το πιο αρνητικό στοιχείο του νέου Swift είναι η επίδοση των φρένων του. Συγκεκριμένα, για να σταματήσει από τα 100 χλμ./ώρα χρειάστηκε 46,1 μέτρα, σχεδόν 10 μέτρα πάνω από το μέσο όρο φορώντας πάντως eco ελαστικά. Είναι η χειρότερη επίδοση σε όλη την κατηγορία και η δεύτερη χειρότερη που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια μετά από την επίδοση του Suzuki Jimny το 2018 (48,2 μέτρα).
«Made in Japan» από 18.450 ευρώ και έκδοση 4Χ4
Στο ταμπλό του νέου Swift ξεχωρίζει η νέα κεντρική οθόνη αφής, που πλέον είναι τοποθετημένη ψηλά. Συναντάμε τα ίδια σκληρά πλαστικά και πολλούς διακόπτες από παλιά, αλλά η γερή συναρμογή υπόσχεται αντοχή στο χρόνο. Όπως και το «Made in Japan» του μοντέλου, το οποίο προσφέρεται με 5 χρόνια εγγύηση από 18.450 ευρώ με εξοπλισμό που έχει όλα τα απαραίτητα. Μάλιστα, το Swift είναι το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας, που προσφέρεται και ως 4Χ4 (+2.150 ευρώ).
Παρακάτω ακολουθεί η αναλυτική δοκιμή του νέου Suzuki Swift με ήπια υβριδικό σύστημα και 82 ίππους.
Σελίδα 2 | Σχεδίαση, τιμή, εξοπλισμός |
Σελίδα 3 | Εσωτερικό: Γεροδεμένο με νέα οθόνη & μεγαλύτερο χώρο για τους πίσω |
Σελίδα 4 | Κινητήρας-Κατανάλωση: Καίει 5,5 λτ./100 χλμ. χωρίς να σέρνεται |
Σελίδα 5 | Στο δρόμο: Ευχάριστο, αλλά προβληματίζουν τα φρένα του |
Σελίδα 6 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά |