Στο δρόμο: Μικρό προβάδισμα στο παιχνιδιάρικο Focus
79.091 Επισκέψεις στο άρθρο (26/10/2017)
Το Ford Focus στις λεπτομέρειες αποδεικνύεται το πιο απολαυστικό, κάτι που εν πολλοίς οφείλεται, τόσο στην πίσω ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους, όσο και στη ρυθμίσιμη οδική του συμπεριφορά. Παράλληλα το στιβαρό πλαίσιο που διαθέτει το μοντέλο της Ford και το «κοφτερό» ηλεκτρικό τιμόνι είναι πανταχού παρόντα κάνοντας τη διαφορά, αφού βοηθούν τον οδηγό να αξιοποιήσει στο μέγιστο τις δυνατότητες του αυτοκινήτου ακόμη και στο κλειστό στοφιλίκι. Παρά την συγκριτικά μεγαλύτερη κλίση, το Focus στρίβει με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και όταν ο οδηγός, που κάθεται σχετικά ψηλά, το ζητήσει γίνεται παιχνιδιάρικο. Ευχάριστος και ακριβής είναι ο επιλογέα και έτσι το μόνο ψεγάδι έχει να κάνει με τα όχι και τόσο αποτελεσματικά του φρένα.
Η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία «χτίστηκε» η νέα γενιά του Civic είναι ελαφρύτερη και κατά 52% πιο άκαμπτη, ενώ ενσωματώνει μια σύγχρονη λύση ανάρτησης με άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Στην πράξη το ιαπωνικό μικρομεσαίο είναι άνετο και ασφαλές στις νορμάλ αναζητήσεις του οδηγού του, με την ανάρτηση να φιλτράρει αποτελεσματικά και «σίγουρα» τις όποιες ανωμαλίες χωρίς να προκαλεί αναπηδήσεις. Στο ταξίδι είναι απόλυτα σταθερό και μόνο ο αυξημένος θόρυβος στην καμπίνα θα ταράξει την άνεση. Από την άλλη ο οδηγός λαμβάνει τέλεια πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης και ο επιλογέας είναι εξαιρετικός βοηθώντας στην σπορτίφ οδήγηση. Σε τέτοιες συνθήκες το Civic συνεχίζει να εκπλήσσει ευχάριστα παρουσιάζοντας ουδέτερη οδική συμπεριφορά, μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και κορυφαία φρένα, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι μεν υπαρκτές, αλλά να μην στερούν την αποτελεσματικότητα.
Από την άλλη το πιο ελαφρύ και ιδιαίτερα άκαμπτο Peugeot 308, σε συνάρτηση με τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και την καλή θέση οδήγησης, χαρίζει στο γαλλικό μοντέλο ισορροπία άνεσης και δυναμισμού στο δρόμο. Στις στροφές, το 308 χαρακτηρίζεται από την ουδετερότητα σε όλες του τις αντιδράσεις και βοηθείται ιδιαίτερα από τα δυνατά φρένα. Στην όλη θετική αίσθηση συμβάλλει και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο έχει σωστό βάρος, είναι καλό σε πληροφόρηση, ενώ το μικρής διαμέτρου τιμόνι βολεύει τόσο σε γρήγορους ρυθμούς, όσο και κατά τους επιτόπιους ελιγμούς μέσα στην πόλη. Η ανάρτηση, βέβαια, δείχνει κάπως σφιχτή, ωστόσο αυτή δεν κουράζει τους επιβάτες παρά μόνο στις έντονες και απότομες ανωμαλίες.
Προτιμάω 308. Το οδηγώ εδώ και 2 χρόνια και έχω να πω οτι ειναι το πιο καλοζυγισμένο αυτοκίνητο (στην κατηγορία) που έχω οδηγήσει ποτέ και έχω οδηγήσει πολλά. Εαν θέλει κανεις περισσότερη δύναμη, υπάρχει και ο 1.6 turbo σε διάφορες εκδόσεις (205, 250 ή 272 hp) για όλα τα γούστα ! Ειναι μακράν το ελαφρύτερο (λόγω πλαισίου αλουμινίου) και ποιοτικότερο απο τα τρία. Δεν θα έπαιρνα το παρωχημένο focus λόγω βάρους και ελλειψης αξιοπιστίας, ενώ το civic έχει το πρόβλημα της υποαντιπροσώπευσης της φίρμας στην Ελλάδα και ειδικά στην επαρχία...
Στις τιμες προσθεστε κανα διχιλιαρο (2000) παραπανω.
Προτιμάω 308. Το οδηγώ εδώ και 2 χρόνια και έχω να πω οτι ειναι το πιο καλοζυγισμένο αυτοκίνητο (στην κατηγορία) που έχω οδηγήσει ποτέ και έχω οδηγήσει πολλά. Εαν θέλει κανεις περισσότερη δύναμη, υπάρχει και ο 1.6 turbo σε διάφορες εκδόσεις (205, 250 ή 272 hp) για όλα τα γούστα ! Ειναι μακράν το ελαφρύτερο (λόγω πλαισίου αλουμινίου) και ποιοτικότερο απο τα τρία. Δεν θα έπαιρνα το παρωχημένο focus λόγω βάρους και ελλειψης αξιοπιστίας, ενώ το civic έχει το πρόβλημα της υποαντιπροσώπευσης της φίρμας στην Ελλάδα και ειδικά στην επαρχία...