Skoda Karoq
583.425 Επισκέψεις στο άρθρο (10/2/2021)
9 Φωτογραφίες »
Χωρίς κάποιο ειδικό σύστημα πρόσφυσης, αλλά με 172 χλστ. από το έδαφος και χειμερινά ελαστικά, το δυνατό Skoda Karoq κατάφερε να ανταποκριθεί με ασφάλεια στις ασκήσεις στις οποίες υποβλήθηκε.
Είναι αλήθεια πως αναχωρώντας προς τις χιονισμένες πλαγιές της Αχαΐας, είχαμε ένα δισταγμό για το πως θα ανταποκριθεί στις δύσκολες συνθήκες ένα καθόλα πρακτικό SUV, χωρίς όμως τετρακίνηση, αλλά και χωρίς κάποιο ηλεκτρονικό σύστημα που θα έκανε έστω τη μικρή διαφορά στα ζόρια. Θα μπορούσε το Skoda Karoq να σώσει την παρτίδα με μόνο ουσιαστικό εφόδιο τα χειμερινά ελαστικά; Το μοντέλο της δοκιμής ήταν αυτό με τον 1,5 TSI βενζινοκινητήρα των 150 ίππων συνδυασμένο με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ένας συνδυασμός που χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις και πολύ καλή απόκριση, κάθε φορά που θέλεις έξτρα δύναμη για να κινηθείς.
Πρόθυμο…
Χωρίς κάποιο ειδικό σύστημα πρόσφυσης και με 172 χλστ. από το έδαφος, το δυνατό Skoda Karoq κατάφερε να ανταποκριθεί με ασφάλεια στις ασκήσεις στις οποίες υποβλήθηκε. Αυτό βέβαια οφείλεται στα χειμερινά ελαστικά που πρόσφεραν πρόσφυση και σωστό φρενάρισμα στο χιόνι έχοντας μάλιστα και ικανό προφίλ, ώστε να μην αγχώνεσαι και πολύ από τις πέτρες στο λασπωμένο τερέν. Ακόμα και στις εναλλαγές πορείας στο χιόνι, παρά το αρχικό «ψάρεμα» του τιμονιού τελικά η τάξη της πρόσφυσης αποκατασταινόταν γρήγορα και έχει ο οδηγός είχε τον έλεγχο της κατάστασης. Αρωγός, όπως πάντα άλλωστε σε εκτός δρόμου συνθήκες, το DSG κιβώτιο, που έχει άμεση απόκριση προσφέροντας ακρίβεια στην παροχή ισχύος χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να «πατινάρει» με το συμπλέκτη, όπως με ένα χειροκίνητο κιβώτιο. Εξαιρετική συμπεριφορά και στην λασπωμένη ανηφόρα, ενώ χρήσιμη είναι η δυνατότητα απενεργοποίησης του αντισπίν, ώστε να μην κόβεται η φόρα στη μέση της προσπάθειας. Μέσα σε όλα, αίσθηση μας προκάλεσε η συνολικά συμπαγής αίσθηση, με το ατάραχο ταμπλό να παραμένει «αμίλητο» σε κάθε κακοτοπιά, θυμίζοντας γερμανική κατασκευή.
Στην άσφαλτο είναι ακόμα καλύτερο
Στο δρόμο διαπιστώνεις πως η συγκεκριμένη έκδοση είναι η χρυσή τομή ανάμεσα σε οικογενειακές ανάγκες και ρυθμό, αλλά και πιο δραστήριες επιδιώξεις. Η αίσθηση πάνω από τις λακκούβες είναι καθησυχαστική και ψύχραιμη, τη στιγμή που χάρη στα special ελαστικά, που φορούσε το μοντέλο της δοκιμής, κάποιες ελαφρές «αναταράξεις» από τον πίσω άξονα σε εγκάρσια εμπόδια και που είχαμε δει στη δοκιμή του μοντέλου με θερινά ελαστικά, είχαν ουσιαστικά εξαλειφθεί. Παρά το ελαφρύ τιμόνι, η αίσθηση του Karoq στο δρόμο είναι ιδιαίτερα συμπαγής και ομοιογενής. Κι επειδή, σε αυτή τη βερσιόν, έχεις και το σχετικό «γκάζι» να σε διεγείρει λίγο περισσότερο είναι εύκολο να αυξήσεις την πίεση, σε δρόμο με στροφές. Η κλίση σε αυτήν την περίπτωση είναι αισθητή, ενώ τα ελαστικά εντείνουν την «περίπου» αίσθηση του τιμονιού και φέρνουν πιο νωρίς την υποστροφή, χωρίς όμως ακραία αντίδραση. Όσο για την οικονομία; Αν δεν πιέσεις ο κινητήρας, που μπορεί να λειτουργεί και με τους 2 από τους 4 κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, δεν ξεφεύγει σε κατανάλωση. Μάλιστα παρά τα χειμερινά ελαστικά η μέση κατανάλωση στη διάρκεια του τεστ ήταν κάτω από τα 7,5 λτ./100 χλμ..
Η γνώμη μας
Το δικίνητο Skoda Karoq καλύπτει σχεδόν απόλυτα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Θα θέλαμε όμως να έχει κάποιο ηλεκτρονικό σύστημα, που θα βοηθούσε τα χειμερινά ελαστικά για ακόμα καλύτερη αντιμετώπιση των συνθηκών μειωμένης πρόσφυσης, κάτι που θα τόνιζε και το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού.
9 Φωτογραφίες »
Ακόμα και στις εναλλαγές πορείας στο χιόνι, παρά το αρχικό «ψάρεμα» του τιμονιού τελικά η τάξη της πρόσφυσης αποκατασταινόταν σχεδόν άμεσα.
Πρόθυμο…
Χωρίς κάποιο ειδικό σύστημα πρόσφυσης και με 172 χλστ. από το έδαφος, το δυνατό Skoda Karoq κατάφερε να ανταποκριθεί με ασφάλεια στις ασκήσεις στις οποίες υποβλήθηκε. Αυτό βέβαια οφείλεται στα χειμερινά ελαστικά που πρόσφεραν πρόσφυση και σωστό φρενάρισμα στο χιόνι έχοντας μάλιστα και ικανό προφίλ, ώστε να μην αγχώνεσαι και πολύ από τις πέτρες στο λασπωμένο τερέν. Ακόμα και στις εναλλαγές πορείας στο χιόνι, παρά το αρχικό «ψάρεμα» του τιμονιού τελικά η τάξη της πρόσφυσης αποκατασταινόταν γρήγορα και έχει ο οδηγός είχε τον έλεγχο της κατάστασης. Αρωγός, όπως πάντα άλλωστε σε εκτός δρόμου συνθήκες, το DSG κιβώτιο, που έχει άμεση απόκριση προσφέροντας ακρίβεια στην παροχή ισχύος χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να «πατινάρει» με το συμπλέκτη, όπως με ένα χειροκίνητο κιβώτιο. Εξαιρετική συμπεριφορά και στην λασπωμένη ανηφόρα, ενώ χρήσιμη είναι η δυνατότητα απενεργοποίησης του αντισπίν, ώστε να μην κόβεται η φόρα στη μέση της προσπάθειας. Μέσα σε όλα, αίσθηση μας προκάλεσε η συνολικά συμπαγής αίσθηση, με το ατάραχο ταμπλό να παραμένει «αμίλητο» σε κάθε κακοτοπιά, θυμίζοντας γερμανική κατασκευή.
Στην άσφαλτο είναι ακόμα καλύτερο
Στο δρόμο διαπιστώνεις πως η συγκεκριμένη έκδοση είναι η χρυσή τομή ανάμεσα σε οικογενειακές ανάγκες και ρυθμό, αλλά και πιο δραστήριες επιδιώξεις. Η αίσθηση πάνω από τις λακκούβες είναι καθησυχαστική και ψύχραιμη, τη στιγμή που χάρη στα special ελαστικά, που φορούσε το μοντέλο της δοκιμής, κάποιες ελαφρές «αναταράξεις» από τον πίσω άξονα σε εγκάρσια εμπόδια και που είχαμε δει στη δοκιμή του μοντέλου με θερινά ελαστικά, είχαν ουσιαστικά εξαλειφθεί. Παρά το ελαφρύ τιμόνι, η αίσθηση του Karoq στο δρόμο είναι ιδιαίτερα συμπαγής και ομοιογενής. Κι επειδή, σε αυτή τη βερσιόν, έχεις και το σχετικό «γκάζι» να σε διεγείρει λίγο περισσότερο είναι εύκολο να αυξήσεις την πίεση, σε δρόμο με στροφές. Η κλίση σε αυτήν την περίπτωση είναι αισθητή, ενώ τα ελαστικά εντείνουν την «περίπου» αίσθηση του τιμονιού και φέρνουν πιο νωρίς την υποστροφή, χωρίς όμως ακραία αντίδραση. Όσο για την οικονομία; Αν δεν πιέσεις ο κινητήρας, που μπορεί να λειτουργεί και με τους 2 από τους 4 κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, δεν ξεφεύγει σε κατανάλωση. Μάλιστα παρά τα χειμερινά ελαστικά η μέση κατανάλωση στη διάρκεια του τεστ ήταν κάτω από τα 7,5 λτ./100 χλμ..
Η γνώμη μας
Το δικίνητο Skoda Karoq καλύπτει σχεδόν απόλυτα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Θα θέλαμε όμως να έχει κάποιο ηλεκτρονικό σύστημα, που θα βοηθούσε τα χειμερινά ελαστικά για ακόμα καλύτερη αντιμετώπιση των συνθηκών μειωμένης πρόσφυσης, κάτι που θα τόνιζε και το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού.
Σελίδα 1 | Mega Test: Με 10 οικογενειακά SUV σε χιόνια, λάσπη & πάγο |
Σελίδα 2 | Citroen C5 Aircross |
Σελίδα 3 | Dacia Duster |
Σελίδα 4 | Ford Kuga |
Σελίδα 5 | Hyundai Tucson |
Σελίδα 6 | Mercedes GLA |
Σελίδα 7 | Nissan Qashqai |
Σελίδα 8 | Opel Grandland X |
Σελίδα 9 | Peugeot 3008 |
Σελίδα 10 | Skoda Karoq |
Σελίδα 11 | Toyota C-HR |
Σελίδα 12 | Συμπεράσματα Mega Winter Test |
Ωραίο συγκριτικό, συγχαρητήρια για το άρθρο.... όλα τα μοντέλα συμπαθητικά καί φυσικά για όλα τα βαλαντια...... εγώ θα μείνω όμως σε αυτό που γράψατε στο συμπέρασμα σας...." Με καλοκαιρινά ελαστικά κάνεις το σταυρό σου"..... Χρησιμοποιώ χειμερινά τα τελευταία 15+ χρόνια από Δεκέμβριο μέχρι συνήθως αρχές ή μέσα Απριλίου, και έχω αλλάξει συνολικά 6 τετράδες καί στα δύο μου οχήματα..... Οι διαφορές πρόσφυσης είναι τρομακτικές ιδίως στα φρεναρίσματα στα κατηφορικά χιονισμένα κομμάτια.....δυστυχώς οι άσχετοι- ανίδεοι- επικίνδυνοι στα βουνά μας είναι πάρα πολλοί..... καί φυσικά δεν απαιτώ όλοι μας να φοράμε χειμερινά στην Ελλάδα, αλλά ειλικρινά το γεγονός να σκοπεύει ο άλλος να κινηθεί σε καθαρά χειμερινές συνθήκες χωρίς να φέρει καν αλυσίδες / χιονοκουβερτες ειλικρινά με ξεπερνά.... Φαινόμενο αρκετά συχνό κυρίως στα διάφορα χιονοδρομικά της χώρας όπου άσχετοι οδηγοί με συνήθως πανάκριβα/ θεοβαρα SUV πιστεύουν ότι η τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά τους καλουδια θα τους ξελασπωσουν σε τέτοιες συνθήκες, με τα γνωστά αποτελέσματα......
Είναι σωστό να απουσιάζει από το τεστ το Suzuki vitara 4x4 με την εξαιρετική τιμή και την παράδοση της Suzuki στην τετρακίνηση;;; Το ίδιο ισχύει και για το Subaru forester.Aυτά είναι πραγματικά 4×4 και όχι τα soft suv που τεστάρετε.ΥΓ . Μη πείτε πάλι ότι δεν υπάρχει Vitara διαθέσιμο ή fotestet για τεστ ....
Απάντηση: Το Suzuki Vitara ανήκει σε άλλη κατηγορία, αυτή των μικρών SUV (B-SUV). Διαβάζοντας τη δοκιμή θα διαπιστώσετε ότι εξετάζουμε δικίνητα (4x2) C-SUV και όχι τετρακίνητα (4x4). Το Forester, όπως και το XV, προσφέρονται αποκλειστικά ως τετρακίνητα. Ευχαριστούμε για το σχόλιο.
Εξαιρετικό TEST! Αναρωτιέμαι γιατί η BMW x1 δεν συμπεριλήφθηκε στις δοκιμές??
Μια ερώτηση να κάνω σε εσάς που έχετε οδηγήσει το 3008. Απ΄όλες τις foto όπου και αν το είδα φαίνεται οτι το τιμόνι εμποδίζει την ορατότητα στην μπροστινή οθόνη, Ισχύει ή όχι?
Απάντηση: Ανάλογα με το ύψος του οδηγού και την θέση οδήγησης ενδέχεται το άνω μέρος του τιμονιού να καλύπτει ένα μικρό τμήμα χαμηλά στον ψηφιακό ή αναλογικό πίνακα οργάνων. Κάποιοι οδηγοί δεν το αντιμετωπίζουν κιόλας. Σε καμία περίπτωση δε δημιουργείται σημαντικό πρόβλημα ορατότητας προς τα όργανα.
συγχαρητηρια, ωραια δοκιμη, επίκαιρη, ρεαλιστικη, χρήσιμη,μακάρι να υπάρξει συνεχεια και με άλλα μοντέλα.
Μπραβο σας που κανατε ενα τετοιο τεστ!!! Απλως ελπιζουμε την επομενη φορα να δοκιμασετε μονο 4κινητα για να εχουμε συγκρισιμα αποτελεσματα!
Γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται το jeep compass στην δοκιμή;