Peugeot 3008
583.423 Επισκέψεις στο άρθρο (10/2/2021)
11 Φωτογραφίες »
Έδειξε τα δόντια του
Με ακόμα πιο ελκυστικό design και πιο premium προσανατολισμό, το ανανεωμένο Peugeot 3008 απέδειξε το τσαγανό του και σε πιο «άγριες» καταστάσεις. Είναι αλήθεια πως οι άνθρωποι της Peugeot δεν είχαν πολλά να αλλάξουν στην τρέχουσα γενιά του 3008, το οποίο έγινε το πρώτο SUV που κέρδισε τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς». Έτσι έκαναν πιο εντυπωσιακό το ήδη ξεχωριστό του design, τόνισαν τον premium προσανατολισμό με περισσότερες τεχνολογίες και στάνταρ εξοπλισμό και λάνσαραν την ανανεωμένη έκδοση, που είχαμε μαζί μας στην απόδραση προς τις χιονισμένες κορυφές των βουνών πάνω από τα Καλάβρυτα. Το μοντέλο της δοκιμής ήταν αυτό με τον 1,5 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα των 130 ίππων και των 300 Νm ροπής, ενώ ήταν εξοπλισμένο με το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control και ελαστικά 4 εποχών (Goodyear Vector M+S).
Με diesel ροπή και υψηλή ποιότητα κύλισης
Στα δύσκολα δε βρεθήκαμε φυσικά με τηλεμεταφορά, αλλά μέσω της Εθνικής Οδού. Εκεί ο μοντέρνος 1,5 BlueHDi έδειξε τον ιδιαίτερα πολιτισμένο χαρακτήρα του, αλλά και την χαμηλή του ανάγκη για καύσιμο (γύρω στα 5,8 λτ./100 χλμ. ενώ με χρήση της ECO λειτουργίας έπεσε ακόμα πιο χαμηλά). Η ποιότητα κύλισης, το χαμηλό επίπεδο θορύβου, η προσοχή στο φινίρισμα και η σωστή θέση οδήγησης τονίζουν τον premium προσανατολισμό του μοντέλου, που παραμένει σταθερό, άνετο και ασφαλές χάρη στα προηγμένα ηλεκτρονικά, όπως το adaptive cruise control και την ενεργή διατήρηση λωρίδας ακόμα και σε καμπές. Ανεβαίνοντας προς τα Καλάβρυτα και μετά προς το χιονοδρομικό, ο δρόμος που φιδοσέρνεται ήταν ότι καλύτερο για τσεκάρισμα της οδικής συμπεριφοράς στην άσφαλτο. Σε γενικές γραμμές χαρακτηρίζεται από ουδετερότητα ακόμη και υπό πίεση, ενώ την ευχάριστη εικόνα του σε οδηγικό επίπεδο, έρχεται να συμπληρώσει η αίσθηση από το μικρό σε διάμετρο τιμόνι. Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τις διαδρομές της ανάρτησης, το αμάξωμα δεν κλονίζεται από κλίσεις σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης, εμφανίζοντας στο όριο μια ελαφρά τάση υποστροφής, που λόγω των M+S ελαστικών έρχεται πιο νωρίς σε σχέση με θερινά ελαστικά, αλλά που ποτέ δεν εκδηλώνεται απότομα ή απρόβλεπτα.
«Survivor» χάρη στο Grip Control και τα Μ+S ελαστικά
Με δεδομένη την απουσία τετρακίνησης, οι εκτός δρόμου δυνατότητες του 3008 «ορίζονται» κυρίως από το σύστημα Grip Control. Αυτό ελέγχει την ελκτική πρόσφυση των μπροστινών κινητήριων τροχών μέσω των πέντε διαφορετικών προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF) και σε συνδυασμό με τα ελαστικά Goodyear Vector έκανε δουλειά. To 3008 δεν είχε κανένα πρόβλημα να ακολουθεί την τροχιά στο χιόνι, ενώ ακόμα και στο απάτητο κατάφερε να πάει αρκετά μακριά πριν πέσει στα... βαθιά και κολλήσει με την κοιλιά. Στη διαδικασία του σλαλομ-αλλαγής πορείας σε χιονισμένο δρόμο, το ESP φρέναρε σωστά τους κατάλληλους τροχούς, ενώ το τιμόνι «άκουγε» τις εντολές με αποτέλεσμα το σωστό ελιγμό. Χωρίς να θεωρείται off road animal, το 3008 θα κινηθεί με άνεση σε εκτός δρόμου πατημένες διαδρομές και αντίθετα με τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας του, δεν θα δείξει να «υποφέρει». Θα θέλαμε πάντως να υπάρχει έστω ρεζέρβα ανάγκης αντί κιτ επισκευής για να νιώθεις μεγαλύτερη σιγουριά στο χώμα. Στη λασπωμένη, από λιωμένο χιόνι και πάγο, ανηφόρα χάρη και στη ροπάρα του κινητήρα και την πρόσφυση των M+S ελαστικών δεν είχε απολύτως κανένα πρόβλημα, ενώ στην αντίστοιχη απότομη κατηγορία το σύστημα ελέγχου της κατάβασης (Hill Assist Descent Control) πρόσφερε άνεση, μηδενικό άγχος και έξτρα ασφάλεια.
Η γνώμη μας
Με ελκυστικό σχεδιασμό, ικανότητες εντός και εκτός δρόμου, όντας πρακτικό και ευρύχωρο, το Peugeot 3008 αποτελεί μια από τις κορυφαίες και πιο ολοκληρωμένες επιλογές της C-SUV κατηγορίας. Η τιμή του πάντως είναι υψηλή ειδικά στις εκδόσεις με το χρήσιμο Grip Control και τα 4 Season ελαστικά.
11 Φωτογραφίες »
Με δεδομένη την απουσία τετρακίνησης, οι εκτός δρόμου δυνατότητες του 3008 «ορίζονται» κυρίως από το σύστημα Grip Control.
Με diesel ροπή και υψηλή ποιότητα κύλισης
Στα δύσκολα δε βρεθήκαμε φυσικά με τηλεμεταφορά, αλλά μέσω της Εθνικής Οδού. Εκεί ο μοντέρνος 1,5 BlueHDi έδειξε τον ιδιαίτερα πολιτισμένο χαρακτήρα του, αλλά και την χαμηλή του ανάγκη για καύσιμο (γύρω στα 5,8 λτ./100 χλμ. ενώ με χρήση της ECO λειτουργίας έπεσε ακόμα πιο χαμηλά). Η ποιότητα κύλισης, το χαμηλό επίπεδο θορύβου, η προσοχή στο φινίρισμα και η σωστή θέση οδήγησης τονίζουν τον premium προσανατολισμό του μοντέλου, που παραμένει σταθερό, άνετο και ασφαλές χάρη στα προηγμένα ηλεκτρονικά, όπως το adaptive cruise control και την ενεργή διατήρηση λωρίδας ακόμα και σε καμπές. Ανεβαίνοντας προς τα Καλάβρυτα και μετά προς το χιονοδρομικό, ο δρόμος που φιδοσέρνεται ήταν ότι καλύτερο για τσεκάρισμα της οδικής συμπεριφοράς στην άσφαλτο. Σε γενικές γραμμές χαρακτηρίζεται από ουδετερότητα ακόμη και υπό πίεση, ενώ την ευχάριστη εικόνα του σε οδηγικό επίπεδο, έρχεται να συμπληρώσει η αίσθηση από το μικρό σε διάμετρο τιμόνι. Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τις διαδρομές της ανάρτησης, το αμάξωμα δεν κλονίζεται από κλίσεις σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης, εμφανίζοντας στο όριο μια ελαφρά τάση υποστροφής, που λόγω των M+S ελαστικών έρχεται πιο νωρίς σε σχέση με θερινά ελαστικά, αλλά που ποτέ δεν εκδηλώνεται απότομα ή απρόβλεπτα.
«Survivor» χάρη στο Grip Control και τα Μ+S ελαστικά
Με δεδομένη την απουσία τετρακίνησης, οι εκτός δρόμου δυνατότητες του 3008 «ορίζονται» κυρίως από το σύστημα Grip Control. Αυτό ελέγχει την ελκτική πρόσφυση των μπροστινών κινητήριων τροχών μέσω των πέντε διαφορετικών προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF) και σε συνδυασμό με τα ελαστικά Goodyear Vector έκανε δουλειά. To 3008 δεν είχε κανένα πρόβλημα να ακολουθεί την τροχιά στο χιόνι, ενώ ακόμα και στο απάτητο κατάφερε να πάει αρκετά μακριά πριν πέσει στα... βαθιά και κολλήσει με την κοιλιά. Στη διαδικασία του σλαλομ-αλλαγής πορείας σε χιονισμένο δρόμο, το ESP φρέναρε σωστά τους κατάλληλους τροχούς, ενώ το τιμόνι «άκουγε» τις εντολές με αποτέλεσμα το σωστό ελιγμό. Χωρίς να θεωρείται off road animal, το 3008 θα κινηθεί με άνεση σε εκτός δρόμου πατημένες διαδρομές και αντίθετα με τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας του, δεν θα δείξει να «υποφέρει». Θα θέλαμε πάντως να υπάρχει έστω ρεζέρβα ανάγκης αντί κιτ επισκευής για να νιώθεις μεγαλύτερη σιγουριά στο χώμα. Στη λασπωμένη, από λιωμένο χιόνι και πάγο, ανηφόρα χάρη και στη ροπάρα του κινητήρα και την πρόσφυση των M+S ελαστικών δεν είχε απολύτως κανένα πρόβλημα, ενώ στην αντίστοιχη απότομη κατηγορία το σύστημα ελέγχου της κατάβασης (Hill Assist Descent Control) πρόσφερε άνεση, μηδενικό άγχος και έξτρα ασφάλεια.
Η γνώμη μας
Με ελκυστικό σχεδιασμό, ικανότητες εντός και εκτός δρόμου, όντας πρακτικό και ευρύχωρο, το Peugeot 3008 αποτελεί μια από τις κορυφαίες και πιο ολοκληρωμένες επιλογές της C-SUV κατηγορίας. Η τιμή του πάντως είναι υψηλή ειδικά στις εκδόσεις με το χρήσιμο Grip Control και τα 4 Season ελαστικά.
Σελίδα 1 | Mega Test: Με 10 οικογενειακά SUV σε χιόνια, λάσπη & πάγο |
Σελίδα 2 | Citroen C5 Aircross |
Σελίδα 3 | Dacia Duster |
Σελίδα 4 | Ford Kuga |
Σελίδα 5 | Hyundai Tucson |
Σελίδα 6 | Mercedes GLA |
Σελίδα 7 | Nissan Qashqai |
Σελίδα 8 | Opel Grandland X |
Σελίδα 9 | Peugeot 3008 |
Σελίδα 10 | Skoda Karoq |
Σελίδα 11 | Toyota C-HR |
Σελίδα 12 | Συμπεράσματα Mega Winter Test |
Ωραίο συγκριτικό, συγχαρητήρια για το άρθρο.... όλα τα μοντέλα συμπαθητικά καί φυσικά για όλα τα βαλαντια...... εγώ θα μείνω όμως σε αυτό που γράψατε στο συμπέρασμα σας...." Με καλοκαιρινά ελαστικά κάνεις το σταυρό σου"..... Χρησιμοποιώ χειμερινά τα τελευταία 15+ χρόνια από Δεκέμβριο μέχρι συνήθως αρχές ή μέσα Απριλίου, και έχω αλλάξει συνολικά 6 τετράδες καί στα δύο μου οχήματα..... Οι διαφορές πρόσφυσης είναι τρομακτικές ιδίως στα φρεναρίσματα στα κατηφορικά χιονισμένα κομμάτια.....δυστυχώς οι άσχετοι- ανίδεοι- επικίνδυνοι στα βουνά μας είναι πάρα πολλοί..... καί φυσικά δεν απαιτώ όλοι μας να φοράμε χειμερινά στην Ελλάδα, αλλά ειλικρινά το γεγονός να σκοπεύει ο άλλος να κινηθεί σε καθαρά χειμερινές συνθήκες χωρίς να φέρει καν αλυσίδες / χιονοκουβερτες ειλικρινά με ξεπερνά.... Φαινόμενο αρκετά συχνό κυρίως στα διάφορα χιονοδρομικά της χώρας όπου άσχετοι οδηγοί με συνήθως πανάκριβα/ θεοβαρα SUV πιστεύουν ότι η τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά τους καλουδια θα τους ξελασπωσουν σε τέτοιες συνθήκες, με τα γνωστά αποτελέσματα......
Είναι σωστό να απουσιάζει από το τεστ το Suzuki vitara 4x4 με την εξαιρετική τιμή και την παράδοση της Suzuki στην τετρακίνηση;;; Το ίδιο ισχύει και για το Subaru forester.Aυτά είναι πραγματικά 4×4 και όχι τα soft suv που τεστάρετε.ΥΓ . Μη πείτε πάλι ότι δεν υπάρχει Vitara διαθέσιμο ή fotestet για τεστ ....
Απάντηση: Το Suzuki Vitara ανήκει σε άλλη κατηγορία, αυτή των μικρών SUV (B-SUV). Διαβάζοντας τη δοκιμή θα διαπιστώσετε ότι εξετάζουμε δικίνητα (4x2) C-SUV και όχι τετρακίνητα (4x4). Το Forester, όπως και το XV, προσφέρονται αποκλειστικά ως τετρακίνητα. Ευχαριστούμε για το σχόλιο.
Εξαιρετικό TEST! Αναρωτιέμαι γιατί η BMW x1 δεν συμπεριλήφθηκε στις δοκιμές??
Μια ερώτηση να κάνω σε εσάς που έχετε οδηγήσει το 3008. Απ΄όλες τις foto όπου και αν το είδα φαίνεται οτι το τιμόνι εμποδίζει την ορατότητα στην μπροστινή οθόνη, Ισχύει ή όχι?
Απάντηση: Ανάλογα με το ύψος του οδηγού και την θέση οδήγησης ενδέχεται το άνω μέρος του τιμονιού να καλύπτει ένα μικρό τμήμα χαμηλά στον ψηφιακό ή αναλογικό πίνακα οργάνων. Κάποιοι οδηγοί δεν το αντιμετωπίζουν κιόλας. Σε καμία περίπτωση δε δημιουργείται σημαντικό πρόβλημα ορατότητας προς τα όργανα.
συγχαρητηρια, ωραια δοκιμη, επίκαιρη, ρεαλιστικη, χρήσιμη,μακάρι να υπάρξει συνεχεια και με άλλα μοντέλα.
Μπραβο σας που κανατε ενα τετοιο τεστ!!! Απλως ελπιζουμε την επομενη φορα να δοκιμασετε μονο 4κινητα για να εχουμε συγκρισιμα αποτελεσματα!
Γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται το jeep compass στην δοκιμή;