Mercedes GLA
584.284 Επισκέψεις στο άρθρο (10/2/2021)
16 Φωτογραφίες »
Αίσθημα ασφάλειας έδινε η GLA στον οδηγό κατά τη δοκιμασία του φρεναρίσματος, ενώ και στην επιτάχυνση διατηρούνταν η απαιτούμενη πρόσφυση.
Αστέρι και στα δύσκολα
Χωρίς να έχει κάποιο σύστημα παραμετροποίησης για χιόνια ή λάσπη, και με μικρή απόσταση από τα έδαφος συγκριτικά για την κατηγορία, η «ασφάλτινη» Mercedes GLΑ τελικά δεν έγινε παγοκολόνα όταν βρέθηκε στα δύσκολα.
Ανάμεσα στις δύο προτάσεις που διαθέτει η Mercedes στην κατηγορία (GLA και GLB), εμείς επιλέξαμε τη δημοφιλέστερη GLA, η οποία σε αυτήν την γενιά αύξησε την απόστασή της από το έδαφος στα 143 χλστ. (+9 χλστ. σε σχέση με προηγούμενη γενιά) και έχει πιο crossover χαρακτήρα. Βέβαια, παρά την αύξηση αυτή παραμένει ένα μοντέλο με ασφάλτινο προσανατολισμό και για αυτό ήμασταν και εμείς αρκετά περίεργοι για το πώς θα τα πήγαινε στις δοκιμασίες που είχαμε ετοιμάσει στο χιονοδρομικό των Καλαβρύτων.
Βέβαια, μέχρι να φτάσουμε εκεί η GLA 200 μας υπενθύμισε πως πρόκειται για ένα μοντέλο με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και καλή ηχομόνωση, το οποίο δεν θα δυσκολευτεί σε μια στριφτερή διαδρομή, όπως αυτή ανεβαίνοντας από Κιάτο, περνώντας το Διακοπτό και φτάνοντας Καλάβρυτα. Το τιμόνι της προσφέρει πολύ καλή αίσθηση στη ρύθμιση Sport του Dynamic Select, ενώ το αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic και o 1.300άρης κινητήρας των 163 ίππων εξασφαλίζουν καλές επιδόσεις. Στη εθνική, δε, και με την επιλογή Eco, η κατανάλωση σε ταχύτητες ταξιδίου είναι κοντά στα 7 λτ./100 χλμ., γεγονός που δείχνει πως η GLA 200 μπορεί να είναι και οικονομική.
Αξια και στο χιόνι
Αφού έγιναν κάποιες δοκιμασίες με ασφάλτινα ελαστικά, ώστε να εξάγουμε συμπεράσματα ασφαλείας για το τι συμβαίνει αν βρεθείς με θερινά ελαστικά σε χιόνι και πάγο (σ.σ. ανάμεσα σε αυτά σημειώστε ότι η απόσταση ακινητοποίησης με 50 χλμ./ώρα μπορεί να φτάσει και τα 70 μέτρα), ήρθε η στιγμή να φορέσουμε τα πολύ καλά Mud & Snow Yokohama Geolandar A/T και να ξεκινήσουμε τις δοκιμασίες.
Ξεκινώντας τη διαδρομή στο πατημένο χιόνι η GLA δεν δυσκολεύτηκε από την ολισθηρότητα του δρόμου και με προσεκτικές αυξομειώσεις στο γκάζι και το φρένο, το ESP δούλευε όμορφα, ενώ στα συν βάζουμε και την αίσθηση στο τιμόνι. Μόνη προσοχή θα χρειαστεί στα σημεία όπου έχει συγκεντρωθεί παχύ χιόνι ανάμεσα στις χιονισμένες «ράγες», αφού αυτό αρχικά θα ακουμπήσει την κοιλιά λόγω απόστασης από το έδαφος, ενώ αν είναι πολύ υπάρχει ενδεχόμενο να «στουμπώσει» και άρα μετά να μειωθεί η πρόσφυση των τροχών.
Αφήνοντας το χιονισμένο μονοπάτι και φρενάροντας από τα 50 χλμ./ώρα, η απόσταση ακινητοποίησης της GLA ήταν κάτω από το μέσο όρο, ενώ στα θετικά στοιχεία προστίθενται ότι έμεινε στην τροχιά της παρά την ολίσθηση, διατηρούσε το τιμόνι και το ABS δούλευε σωστά.
Στη συνέχεια σειρά είχε το σλάλομ, η δυσκολότερη δοκιμασία για την GLA 200 καθώς το μοντέλο δεν διέθετε κάποιο σύστημα παραμετροποίησης πρόσφυσης. Με την επιλογή στο Eco, απαλές κινήσεις στο γκάζι και αρωγούς ESP και κιβώτιο όμως η GLA πέρασε με επιτυχία μέσα από τις κορίνες, διατήρησε την πρόσφυση και ήταν εύκολη η διόρθωση της τροχιάς της.
Τελευταία δοκιμασία που υποβλήθηκε η GLA 200 ήταν η ανάβαση της λασπωμένης και με κάποια σημεία πάγου διαδρομής. Σημασία εδώ έχει το ESP και το πώς αντιδρά το αυτοκίνητο στο πάτημα του γκαζιού, και φάνηκε ότι τελικά δεν δυσκολεύτηκε. Σημαντικό πάντως -όπως και με τα υπόλοιπα μοντέλα- είναι να διατηρείτε σταθερή ταχύτητα και να μην σταματάτε σε δύσκολα σημεία καθώς η επανεκκίνηση είναι πιο δύσκολη.
Η γνώμη μας
Μπορεί η νέα Mercedes GLA να έχει ασφάλτινο προσανατολισμό, όμως με το κατάλληλο All Weather λάστιχο δεν θα κολλήσει εύκολα. Ο οδηγός λόγω των 143 χλστ. απόστασης από το έδαφος θα πρέπει να προσέξει μόνο τα σημεία που έχει συσσωρευτεί χιόνι. Κατά τα άλλα, χωρίς κάποιο σύστημα παραμετροποίησης αλλά με απαλές κινήσεις στο τιμόνι και το γκάζι διατηρεί την τροχιά της, ενώ καλή είναι και η συμπεριφορά κατά το φρενάρισμα.
Χωρίς να έχει κάποιο σύστημα παραμετροποίησης για χιόνια ή λάσπη, και με μικρή απόσταση από τα έδαφος συγκριτικά για την κατηγορία, η «ασφάλτινη» Mercedes GLΑ τελικά δεν έγινε παγοκολόνα όταν βρέθηκε στα δύσκολα.
Ανάμεσα στις δύο προτάσεις που διαθέτει η Mercedes στην κατηγορία (GLA και GLB), εμείς επιλέξαμε τη δημοφιλέστερη GLA, η οποία σε αυτήν την γενιά αύξησε την απόστασή της από το έδαφος στα 143 χλστ. (+9 χλστ. σε σχέση με προηγούμενη γενιά) και έχει πιο crossover χαρακτήρα. Βέβαια, παρά την αύξηση αυτή παραμένει ένα μοντέλο με ασφάλτινο προσανατολισμό και για αυτό ήμασταν και εμείς αρκετά περίεργοι για το πώς θα τα πήγαινε στις δοκιμασίες που είχαμε ετοιμάσει στο χιονοδρομικό των Καλαβρύτων.
Βέβαια, μέχρι να φτάσουμε εκεί η GLA 200 μας υπενθύμισε πως πρόκειται για ένα μοντέλο με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και καλή ηχομόνωση, το οποίο δεν θα δυσκολευτεί σε μια στριφτερή διαδρομή, όπως αυτή ανεβαίνοντας από Κιάτο, περνώντας το Διακοπτό και φτάνοντας Καλάβρυτα. Το τιμόνι της προσφέρει πολύ καλή αίσθηση στη ρύθμιση Sport του Dynamic Select, ενώ το αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic και o 1.300άρης κινητήρας των 163 ίππων εξασφαλίζουν καλές επιδόσεις. Στη εθνική, δε, και με την επιλογή Eco, η κατανάλωση σε ταχύτητες ταξιδίου είναι κοντά στα 7 λτ./100 χλμ., γεγονός που δείχνει πως η GLA 200 μπορεί να είναι και οικονομική.
Αξια και στο χιόνι
Αφού έγιναν κάποιες δοκιμασίες με ασφάλτινα ελαστικά, ώστε να εξάγουμε συμπεράσματα ασφαλείας για το τι συμβαίνει αν βρεθείς με θερινά ελαστικά σε χιόνι και πάγο (σ.σ. ανάμεσα σε αυτά σημειώστε ότι η απόσταση ακινητοποίησης με 50 χλμ./ώρα μπορεί να φτάσει και τα 70 μέτρα), ήρθε η στιγμή να φορέσουμε τα πολύ καλά Mud & Snow Yokohama Geolandar A/T και να ξεκινήσουμε τις δοκιμασίες.
Ξεκινώντας τη διαδρομή στο πατημένο χιόνι η GLA δεν δυσκολεύτηκε από την ολισθηρότητα του δρόμου και με προσεκτικές αυξομειώσεις στο γκάζι και το φρένο, το ESP δούλευε όμορφα, ενώ στα συν βάζουμε και την αίσθηση στο τιμόνι. Μόνη προσοχή θα χρειαστεί στα σημεία όπου έχει συγκεντρωθεί παχύ χιόνι ανάμεσα στις χιονισμένες «ράγες», αφού αυτό αρχικά θα ακουμπήσει την κοιλιά λόγω απόστασης από το έδαφος, ενώ αν είναι πολύ υπάρχει ενδεχόμενο να «στουμπώσει» και άρα μετά να μειωθεί η πρόσφυση των τροχών.
Αφήνοντας το χιονισμένο μονοπάτι και φρενάροντας από τα 50 χλμ./ώρα, η απόσταση ακινητοποίησης της GLA ήταν κάτω από το μέσο όρο, ενώ στα θετικά στοιχεία προστίθενται ότι έμεινε στην τροχιά της παρά την ολίσθηση, διατηρούσε το τιμόνι και το ABS δούλευε σωστά.
Στη συνέχεια σειρά είχε το σλάλομ, η δυσκολότερη δοκιμασία για την GLA 200 καθώς το μοντέλο δεν διέθετε κάποιο σύστημα παραμετροποίησης πρόσφυσης. Με την επιλογή στο Eco, απαλές κινήσεις στο γκάζι και αρωγούς ESP και κιβώτιο όμως η GLA πέρασε με επιτυχία μέσα από τις κορίνες, διατήρησε την πρόσφυση και ήταν εύκολη η διόρθωση της τροχιάς της.
Τελευταία δοκιμασία που υποβλήθηκε η GLA 200 ήταν η ανάβαση της λασπωμένης και με κάποια σημεία πάγου διαδρομής. Σημασία εδώ έχει το ESP και το πώς αντιδρά το αυτοκίνητο στο πάτημα του γκαζιού, και φάνηκε ότι τελικά δεν δυσκολεύτηκε. Σημαντικό πάντως -όπως και με τα υπόλοιπα μοντέλα- είναι να διατηρείτε σταθερή ταχύτητα και να μην σταματάτε σε δύσκολα σημεία καθώς η επανεκκίνηση είναι πιο δύσκολη.
Η γνώμη μας
Μπορεί η νέα Mercedes GLA να έχει ασφάλτινο προσανατολισμό, όμως με το κατάλληλο All Weather λάστιχο δεν θα κολλήσει εύκολα. Ο οδηγός λόγω των 143 χλστ. απόστασης από το έδαφος θα πρέπει να προσέξει μόνο τα σημεία που έχει συσσωρευτεί χιόνι. Κατά τα άλλα, χωρίς κάποιο σύστημα παραμετροποίησης αλλά με απαλές κινήσεις στο τιμόνι και το γκάζι διατηρεί την τροχιά της, ενώ καλή είναι και η συμπεριφορά κατά το φρενάρισμα.
Σελίδα 1 | Mega Test: Με 10 οικογενειακά SUV σε χιόνια, λάσπη & πάγο |
Σελίδα 2 | Citroen C5 Aircross |
Σελίδα 3 | Dacia Duster |
Σελίδα 4 | Ford Kuga |
Σελίδα 5 | Hyundai Tucson |
Σελίδα 6 | Mercedes GLA |
Σελίδα 7 | Nissan Qashqai |
Σελίδα 8 | Opel Grandland X |
Σελίδα 9 | Peugeot 3008 |
Σελίδα 10 | Skoda Karoq |
Σελίδα 11 | Toyota C-HR |
Σελίδα 12 | Συμπεράσματα Mega Winter Test |
Ωραίο συγκριτικό, συγχαρητήρια για το άρθρο.... όλα τα μοντέλα συμπαθητικά καί φυσικά για όλα τα βαλαντια...... εγώ θα μείνω όμως σε αυτό που γράψατε στο συμπέρασμα σας...." Με καλοκαιρινά ελαστικά κάνεις το σταυρό σου"..... Χρησιμοποιώ χειμερινά τα τελευταία 15+ χρόνια από Δεκέμβριο μέχρι συνήθως αρχές ή μέσα Απριλίου, και έχω αλλάξει συνολικά 6 τετράδες καί στα δύο μου οχήματα..... Οι διαφορές πρόσφυσης είναι τρομακτικές ιδίως στα φρεναρίσματα στα κατηφορικά χιονισμένα κομμάτια.....δυστυχώς οι άσχετοι- ανίδεοι- επικίνδυνοι στα βουνά μας είναι πάρα πολλοί..... καί φυσικά δεν απαιτώ όλοι μας να φοράμε χειμερινά στην Ελλάδα, αλλά ειλικρινά το γεγονός να σκοπεύει ο άλλος να κινηθεί σε καθαρά χειμερινές συνθήκες χωρίς να φέρει καν αλυσίδες / χιονοκουβερτες ειλικρινά με ξεπερνά.... Φαινόμενο αρκετά συχνό κυρίως στα διάφορα χιονοδρομικά της χώρας όπου άσχετοι οδηγοί με συνήθως πανάκριβα/ θεοβαρα SUV πιστεύουν ότι η τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά τους καλουδια θα τους ξελασπωσουν σε τέτοιες συνθήκες, με τα γνωστά αποτελέσματα......
Είναι σωστό να απουσιάζει από το τεστ το Suzuki vitara 4x4 με την εξαιρετική τιμή και την παράδοση της Suzuki στην τετρακίνηση;;; Το ίδιο ισχύει και για το Subaru forester.Aυτά είναι πραγματικά 4×4 και όχι τα soft suv που τεστάρετε.ΥΓ . Μη πείτε πάλι ότι δεν υπάρχει Vitara διαθέσιμο ή fotestet για τεστ ....
Απάντηση: Το Suzuki Vitara ανήκει σε άλλη κατηγορία, αυτή των μικρών SUV (B-SUV). Διαβάζοντας τη δοκιμή θα διαπιστώσετε ότι εξετάζουμε δικίνητα (4x2) C-SUV και όχι τετρακίνητα (4x4). Το Forester, όπως και το XV, προσφέρονται αποκλειστικά ως τετρακίνητα. Ευχαριστούμε για το σχόλιο.
Εξαιρετικό TEST! Αναρωτιέμαι γιατί η BMW x1 δεν συμπεριλήφθηκε στις δοκιμές??
Μια ερώτηση να κάνω σε εσάς που έχετε οδηγήσει το 3008. Απ΄όλες τις foto όπου και αν το είδα φαίνεται οτι το τιμόνι εμποδίζει την ορατότητα στην μπροστινή οθόνη, Ισχύει ή όχι?
Απάντηση: Ανάλογα με το ύψος του οδηγού και την θέση οδήγησης ενδέχεται το άνω μέρος του τιμονιού να καλύπτει ένα μικρό τμήμα χαμηλά στον ψηφιακό ή αναλογικό πίνακα οργάνων. Κάποιοι οδηγοί δεν το αντιμετωπίζουν κιόλας. Σε καμία περίπτωση δε δημιουργείται σημαντικό πρόβλημα ορατότητας προς τα όργανα.
συγχαρητηρια, ωραια δοκιμη, επίκαιρη, ρεαλιστικη, χρήσιμη,μακάρι να υπάρξει συνεχεια και με άλλα μοντέλα.
Μπραβο σας που κανατε ενα τετοιο τεστ!!! Απλως ελπιζουμε την επομενη φορα να δοκιμασετε μονο 4κινητα για να εχουμε συγκρισιμα αποτελεσματα!
Γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται το jeep compass στην δοκιμή;