Opel Grandland X
583.421 Επισκέψεις στο άρθρο (10/2/2021)
9 Φωτογραφίες »
Το Grandland X με σύμμαχο την απαιτούμενη απόσταση από το έδαφος, τα mud and snow ελαστικά και τα ηλεκτρονικά του καλούδια πήρε συνολικά καλό βαθμό στις χιονο-δοκιμασίες.
Γερμανική περηφάνια
Το Opel Grandland X δε μάσησε στα χιόνια και ξεπέρασε όλα τα εμπόδια με ευκολία, αποδεικνύοντας πως είναι ικανότατο στα δύσκολα και ευχάριστο στα εύκολα.
Το γερμανικό SUV αποτελεί έναν από τους πιο δυνατούς παίκτες της κατηγορίας, που καταφέρνει και περνάει στην κατηγορία τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα, ενώ παράλληλα διατηρεί τις αξίες της Opel στους τομείς της ποιότητας, της άνεσης και της πρακτικότητας. Eίναι μια από τις προτάσεις που εστιάζουν κυρίως σε αυτά που ζητά ο αγοραστής της κατηγορίας: Ευκολία στη χρήση, σύγχρονες ανέσεις και μεγάλους χώρους. Μάλιστα προσφέροντας τα παραπάνω σε ανταγωνιστικές τιμές, με την βενζινοκίνητη έκδοση του 1,2 τούρμπο κινητήρα να είναι διαθέσιμη από 22.900 ευρώ. Ανταγωνιστική η τιμή και του μοντέλου του Mega Test μας, από 24.600 ευρώ εξοπλισμένο με τον 1.500άρη ντίζελ κινητήρα των 130 ίππων.
Ροπή, οικονομία και άνεση
Ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει 130 ίππους και 300 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., η οποία κάνει τη διαφορά σε συνθήκες που θα αναζητήσετε γκάζι και συνολικά χαρίζει καλές επιδόσεις στο Grandland. Δεν κροταλίζει, με το σωστά κλιμακωμένο και με θετικό επιλογέα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο να του ταιριάζει γάντι, ενώ το κυριότερο είναι πολύ οικονομικός, με τη μέση κατανάλωσή του να είναι 6,5 λτ./100 χλμ..
Το Grandland X είναι ένα από τα ευκολοδήγητα στην καθημερινότητα SUV της σύγχρονης εποχής, με στιβαρό πάτημα και παρόλο που τα mud and snow ελαστικά αυξάνουν το θόρυβο της κύλισης, ήταν αρκετά ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο.
Η μαλακή του ανάρτηση που απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, αλλά και το ελαφρύ του τιμόνι το καθιστούν «καθημερινό» παρά τις πληθωρικές διαστάσεις του και αρκετά εύκολο στο χειρισμό, χαρίζοντας αυξημένα επίπεδα άνεσης στους επιβάτες. Στο βουνό ήταν σταθερό και ασφαλές ακόμα και όταν κινούμασταν σε σβέλτους ρυθμούς στις στροφές της ορεινής Αχαΐας. Αν και οι μικρές υπαρκτές κλίσεις του αμαξώματος και η μέτρια αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης δεν του επιτρέπουν ένα πιο σπορτίφ ταπεραμέντο, το Grandland διατηρεί αξιοπρόσεκτα περιθώρια πρόσφυσης.
Δεν «μάσησε»
Παρόλο που το μοντέλο της δοκιμής δεν είχε το προσφερόμενο ως έξτρα, εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Ιntelligrip, τα έβγαλε πέρα στις δοκιμασίες, χωρίς να δυσανασχετήσει το ίδιο ή ο οδηγός του.
Έτσι το Opel Grandland X δεν είχε κανένα πρόβλημα και στις χιονισμένες διαδρομές που το υποβάλλαμε και με σύμμαχο την απαιτούμενη απόσταση από το έδαφος, τα mud and snow ελαστικά του και τα ηλεκτρονικά του καλούδια πήρε συνολικά καλό βαθμό.
Η διαδικασία του φρεναρίσματος, με ακινητοποίηση από τα 50 χλμ./ώρα συνοδεύτηκε από προβλεπόμενες αντιδράσεις, με το Grandland X να μένει εντός της προκαθορισμένης τροχιάς, χωρίς να λοξοδρομεί λόγω ολίσθησης και χωρίς να υπάρχουν φαινόμενα αδράνειας λόγω βάρους.
Η οδήγηση στο πατημένο χιόνι δεν ήταν κάτι που θα μπορούσε να χαλάσει την εικόνα του γερμανικού μοντέλου, το οποίο έμεινε πιστό στην τροχιά του, με τα 188 χλστ. απόστασης από το έδαφος να προστατεύουν το κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Δοκιμάζοντας τις διαδοχικές αλλαγές πορείας, το τιμόνι δεν είχε την αμεσότητα που θα θέλαμε, με το διακριτικό ESP να φροντίζει να επαναφέρει την πρόσφυση όταν κάποιος τροχός έχανε την κατευθυντικότητά του.
Αντίστοιχα διακριτική ήταν η παρέμβαση του ESP στην ανάβαση/κατάβαση της mud and snow διαδρομής. H ροπή των 300 Nm έδωσε υπερβολική ώθηση, με το ESP να φροντίζει, χωρίς να κόβει απότομα τη φόρα να λειτουργεί προληπτικά στα κομμάτια που κάποιος τροχός έβρισκε πάγο ή λάσπη. Από την άλλη αισθητές ήταν οι αναταράξεις στο τιμόνι, κυρίως λόγω ορμής, αφού εκκινούσαμε με τέρμα γκάζι. Στην κατηφόρα η μη ύπαρξη κάποιου συστήματος ελεγχόμενης κατάβασης, έφερε κάποια μικρογλυστρίματα, αλλά τίποτα ανησυχητικό ή μη αναμενόμενο.
Η γνώμη μας
Το Opel Grandland X δεν είχε κανένα πρόβλημα να αντιμετωπίσει τις χιονισμένες συνθήκες των Καλαβρύτων και να διατηρήσει το άνετο οδηγικό προφίλ, όπως ακριβώς είχε κάνει παλαιότερα στο off-road τεστ. Αν είστε τύπος με περιπετειώδη ταπεραμέντο θα σας συμβουλεύαμε να προσθέσετε το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Ιntelligrip, από τη στιγμή που προσφέρεται. Μία ολοκληρωμένη και τίμια επιλογή, η οποία συγχρόνως διατίθεται σε «σωστή» τιμή.
9 Φωτογραφίες »
H ροπή των 300 Nm έδωσε υπερβολική ώθηση, με το ESP να φροντίζει, χωρίς να κόβει απότομα τη φόρα να λειτουργεί προληπτικά στα κομμάτια που κάποιος τροχός έβρισκε πάγο ή λάσπη.
Το γερμανικό SUV αποτελεί έναν από τους πιο δυνατούς παίκτες της κατηγορίας, που καταφέρνει και περνάει στην κατηγορία τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα, ενώ παράλληλα διατηρεί τις αξίες της Opel στους τομείς της ποιότητας, της άνεσης και της πρακτικότητας. Eίναι μια από τις προτάσεις που εστιάζουν κυρίως σε αυτά που ζητά ο αγοραστής της κατηγορίας: Ευκολία στη χρήση, σύγχρονες ανέσεις και μεγάλους χώρους. Μάλιστα προσφέροντας τα παραπάνω σε ανταγωνιστικές τιμές, με την βενζινοκίνητη έκδοση του 1,2 τούρμπο κινητήρα να είναι διαθέσιμη από 22.900 ευρώ. Ανταγωνιστική η τιμή και του μοντέλου του Mega Test μας, από 24.600 ευρώ εξοπλισμένο με τον 1.500άρη ντίζελ κινητήρα των 130 ίππων.
Ροπή, οικονομία και άνεση
Ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει 130 ίππους και 300 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., η οποία κάνει τη διαφορά σε συνθήκες που θα αναζητήσετε γκάζι και συνολικά χαρίζει καλές επιδόσεις στο Grandland. Δεν κροταλίζει, με το σωστά κλιμακωμένο και με θετικό επιλογέα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο να του ταιριάζει γάντι, ενώ το κυριότερο είναι πολύ οικονομικός, με τη μέση κατανάλωσή του να είναι 6,5 λτ./100 χλμ..
Το Grandland X είναι ένα από τα ευκολοδήγητα στην καθημερινότητα SUV της σύγχρονης εποχής, με στιβαρό πάτημα και παρόλο που τα mud and snow ελαστικά αυξάνουν το θόρυβο της κύλισης, ήταν αρκετά ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο.
Η μαλακή του ανάρτηση που απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, αλλά και το ελαφρύ του τιμόνι το καθιστούν «καθημερινό» παρά τις πληθωρικές διαστάσεις του και αρκετά εύκολο στο χειρισμό, χαρίζοντας αυξημένα επίπεδα άνεσης στους επιβάτες. Στο βουνό ήταν σταθερό και ασφαλές ακόμα και όταν κινούμασταν σε σβέλτους ρυθμούς στις στροφές της ορεινής Αχαΐας. Αν και οι μικρές υπαρκτές κλίσεις του αμαξώματος και η μέτρια αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης δεν του επιτρέπουν ένα πιο σπορτίφ ταπεραμέντο, το Grandland διατηρεί αξιοπρόσεκτα περιθώρια πρόσφυσης.
Δεν «μάσησε»
Παρόλο που το μοντέλο της δοκιμής δεν είχε το προσφερόμενο ως έξτρα, εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Ιntelligrip, τα έβγαλε πέρα στις δοκιμασίες, χωρίς να δυσανασχετήσει το ίδιο ή ο οδηγός του.
Έτσι το Opel Grandland X δεν είχε κανένα πρόβλημα και στις χιονισμένες διαδρομές που το υποβάλλαμε και με σύμμαχο την απαιτούμενη απόσταση από το έδαφος, τα mud and snow ελαστικά του και τα ηλεκτρονικά του καλούδια πήρε συνολικά καλό βαθμό.
Η διαδικασία του φρεναρίσματος, με ακινητοποίηση από τα 50 χλμ./ώρα συνοδεύτηκε από προβλεπόμενες αντιδράσεις, με το Grandland X να μένει εντός της προκαθορισμένης τροχιάς, χωρίς να λοξοδρομεί λόγω ολίσθησης και χωρίς να υπάρχουν φαινόμενα αδράνειας λόγω βάρους.
Η οδήγηση στο πατημένο χιόνι δεν ήταν κάτι που θα μπορούσε να χαλάσει την εικόνα του γερμανικού μοντέλου, το οποίο έμεινε πιστό στην τροχιά του, με τα 188 χλστ. απόστασης από το έδαφος να προστατεύουν το κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Δοκιμάζοντας τις διαδοχικές αλλαγές πορείας, το τιμόνι δεν είχε την αμεσότητα που θα θέλαμε, με το διακριτικό ESP να φροντίζει να επαναφέρει την πρόσφυση όταν κάποιος τροχός έχανε την κατευθυντικότητά του.
Αντίστοιχα διακριτική ήταν η παρέμβαση του ESP στην ανάβαση/κατάβαση της mud and snow διαδρομής. H ροπή των 300 Nm έδωσε υπερβολική ώθηση, με το ESP να φροντίζει, χωρίς να κόβει απότομα τη φόρα να λειτουργεί προληπτικά στα κομμάτια που κάποιος τροχός έβρισκε πάγο ή λάσπη. Από την άλλη αισθητές ήταν οι αναταράξεις στο τιμόνι, κυρίως λόγω ορμής, αφού εκκινούσαμε με τέρμα γκάζι. Στην κατηφόρα η μη ύπαρξη κάποιου συστήματος ελεγχόμενης κατάβασης, έφερε κάποια μικρογλυστρίματα, αλλά τίποτα ανησυχητικό ή μη αναμενόμενο.
Η γνώμη μας
Το Opel Grandland X δεν είχε κανένα πρόβλημα να αντιμετωπίσει τις χιονισμένες συνθήκες των Καλαβρύτων και να διατηρήσει το άνετο οδηγικό προφίλ, όπως ακριβώς είχε κάνει παλαιότερα στο off-road τεστ. Αν είστε τύπος με περιπετειώδη ταπεραμέντο θα σας συμβουλεύαμε να προσθέσετε το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Ιntelligrip, από τη στιγμή που προσφέρεται. Μία ολοκληρωμένη και τίμια επιλογή, η οποία συγχρόνως διατίθεται σε «σωστή» τιμή.
Σελίδα 1 | Mega Test: Με 10 οικογενειακά SUV σε χιόνια, λάσπη & πάγο |
Σελίδα 2 | Citroen C5 Aircross |
Σελίδα 3 | Dacia Duster |
Σελίδα 4 | Ford Kuga |
Σελίδα 5 | Hyundai Tucson |
Σελίδα 6 | Mercedes GLA |
Σελίδα 7 | Nissan Qashqai |
Σελίδα 8 | Opel Grandland X |
Σελίδα 9 | Peugeot 3008 |
Σελίδα 10 | Skoda Karoq |
Σελίδα 11 | Toyota C-HR |
Σελίδα 12 | Συμπεράσματα Mega Winter Test |
Ωραίο συγκριτικό, συγχαρητήρια για το άρθρο.... όλα τα μοντέλα συμπαθητικά καί φυσικά για όλα τα βαλαντια...... εγώ θα μείνω όμως σε αυτό που γράψατε στο συμπέρασμα σας...." Με καλοκαιρινά ελαστικά κάνεις το σταυρό σου"..... Χρησιμοποιώ χειμερινά τα τελευταία 15+ χρόνια από Δεκέμβριο μέχρι συνήθως αρχές ή μέσα Απριλίου, και έχω αλλάξει συνολικά 6 τετράδες καί στα δύο μου οχήματα..... Οι διαφορές πρόσφυσης είναι τρομακτικές ιδίως στα φρεναρίσματα στα κατηφορικά χιονισμένα κομμάτια.....δυστυχώς οι άσχετοι- ανίδεοι- επικίνδυνοι στα βουνά μας είναι πάρα πολλοί..... καί φυσικά δεν απαιτώ όλοι μας να φοράμε χειμερινά στην Ελλάδα, αλλά ειλικρινά το γεγονός να σκοπεύει ο άλλος να κινηθεί σε καθαρά χειμερινές συνθήκες χωρίς να φέρει καν αλυσίδες / χιονοκουβερτες ειλικρινά με ξεπερνά.... Φαινόμενο αρκετά συχνό κυρίως στα διάφορα χιονοδρομικά της χώρας όπου άσχετοι οδηγοί με συνήθως πανάκριβα/ θεοβαρα SUV πιστεύουν ότι η τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά τους καλουδια θα τους ξελασπωσουν σε τέτοιες συνθήκες, με τα γνωστά αποτελέσματα......
Είναι σωστό να απουσιάζει από το τεστ το Suzuki vitara 4x4 με την εξαιρετική τιμή και την παράδοση της Suzuki στην τετρακίνηση;;; Το ίδιο ισχύει και για το Subaru forester.Aυτά είναι πραγματικά 4×4 και όχι τα soft suv που τεστάρετε.ΥΓ . Μη πείτε πάλι ότι δεν υπάρχει Vitara διαθέσιμο ή fotestet για τεστ ....
Απάντηση: Το Suzuki Vitara ανήκει σε άλλη κατηγορία, αυτή των μικρών SUV (B-SUV). Διαβάζοντας τη δοκιμή θα διαπιστώσετε ότι εξετάζουμε δικίνητα (4x2) C-SUV και όχι τετρακίνητα (4x4). Το Forester, όπως και το XV, προσφέρονται αποκλειστικά ως τετρακίνητα. Ευχαριστούμε για το σχόλιο.
Εξαιρετικό TEST! Αναρωτιέμαι γιατί η BMW x1 δεν συμπεριλήφθηκε στις δοκιμές??
Μια ερώτηση να κάνω σε εσάς που έχετε οδηγήσει το 3008. Απ΄όλες τις foto όπου και αν το είδα φαίνεται οτι το τιμόνι εμποδίζει την ορατότητα στην μπροστινή οθόνη, Ισχύει ή όχι?
Απάντηση: Ανάλογα με το ύψος του οδηγού και την θέση οδήγησης ενδέχεται το άνω μέρος του τιμονιού να καλύπτει ένα μικρό τμήμα χαμηλά στον ψηφιακό ή αναλογικό πίνακα οργάνων. Κάποιοι οδηγοί δεν το αντιμετωπίζουν κιόλας. Σε καμία περίπτωση δε δημιουργείται σημαντικό πρόβλημα ορατότητας προς τα όργανα.
συγχαρητηρια, ωραια δοκιμη, επίκαιρη, ρεαλιστικη, χρήσιμη,μακάρι να υπάρξει συνεχεια και με άλλα μοντέλα.
Μπραβο σας που κανατε ενα τετοιο τεστ!!! Απλως ελπιζουμε την επομενη φορα να δοκιμασετε μονο 4κινητα για να εχουμε συγκρισιμα αποτελεσματα!
Γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται το jeep compass στην δοκιμή;