Dacia Duster
584.283 Επισκέψεις στο άρθρο (10/2/2021)
9 Φωτογραφίες »
H μεγάλη διαδρομή και η απορροφητικότητα της ανάρτησης του Dacia Duster, προσφέρει ηρεμία και αίσθηση ασφάλειας, βοηθώντας να διατηρείς ένα σταθερά γρήγορο τέμπο.
Λατρεύει τα δύσκολα
Δώσ του χώμα, λάσπη, χιόνια και το Duster δε θα «κωλώσει» πουθενά! Ακόμα και ως δικίνητο το μοντέλο της Dacia απέδειξε για μια ακόμα φορά την ικανότητά του εκτός δρόμου και στις «επικίνδυνες» αποστολές. Το Dacia Duster είναι η επιτομή του «τα κάνει όλα και συμφέρει». Με την πιο προσιτή τιμή της κατηγορίας, από 15.680 ευρώ για την 4x2 έκδοση με τον 1,0 TCe κινητήρα των 90 ίππων ή την επιλογή διπλού καυσίμου βενζίνης-υγραερίου με 100 ίππους και το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του, αποτελεί μια δελεαστικότατη πρόταση για αυτούς που ψάχνουν ένα πραγματικό όχημα ελεύθερου χρόνου. Το φωνάζει άλλωστε και η εμφάνιση, με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος και τους μικρούς προβόλους, αλλά και την παρουσία πλαστικών στοιχείων στο εξωτερικό που αναδεικνύουν τον macho χαρακτήρα του.
Ανετο στον αυτοκινητόδρομο
Το μοντέλο που είχαμε στο Mega Test εφοδιαζόταν με το γνωστό 4κύλινδρο ντίζελ κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λτ., ο οποίος αποδίδει 115 ίππους και 260 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ.. Το σύνολο διακρίνεται για το θετικό του τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, και την ομαλή απόδοση της ροπής. Στην εθνική οδό το σύνολο ρόλαρε ευχάριστα και ήσυχα, ενώ παρά το γεγονός πως η 6η σχέση έχει μακριά κλιμάκωση, όποτε χρειάστηκε να προσπεράσουμε πιο αργά οχήματα, το έκανε πρόθυμα. Ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η κατανάλωση με το trip να είναι διαρκώς κάτω από τα 6,0 λτ./100 χλμ.. Βγαίνοντας στον επαρχιακό δρόμο προς τα Καλάβρυτα, η μαλακή του ανάρτηση φρόντισε για την άνεση των επιβατών, φιλτράροντας καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και το μόνο που θα θέλαμε είναι να κρεμάει πιο γρήγορα στις έντονες λακούβες. Στα πιο κλειστά κομμάτια της διαδρομής, αν το πιέσεις θα εμφανίσει -πέρα από το κροτάλισμα του κινητήρα- αισθητή κλίση στις στροφές και θα υποστρέψει πρόωρα, ποτέ όμως απότομα ή αιφνιδιαστικά. Σίγουρα τα M+S ελαστικά έκαναν πιο έντονο το φαινόμενο, αν και πάλι δεν μας κλόνισαν σημαντικά το αίσθημα της ασφάλειας.
Στο φυσικό του περιβάλλον…
Οι «εκτός δρόμου» διαδρομές είναι ψωμοτύρι για το Duster, το οποίο χάρη στην μεγάλη απόσταση από το έδαφος (210 χλστ.), τα M+S ελαστικά, τις αυξημένες διαδρομές της ανάρτησης, τις καλές γωνίες αναρρίχησης δεν κολλάει σχεδόν πουθενά ακόμα και χωρίς τετρακίνηση. Αλλωστε σε αρκετά off-road τεστ στο παρελθόν έχουμε σταθεί στην ικανότητά του σε σαθρά εδάφη. Βέβαια το χιόνι διαφέρει, ωστόσο, και πάλι τα χαρακτηριστικά του Duster, του εξασφαλίζουν το πλεονέκτημα ως ένα βαθμό συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Στο πυκνό χιόνι και στις χιονισμένες ράγες τα 210 χλστ. απόστασης εξασφαλίζουν μια σχετική άνεση χωρίς να φοβάστε τη συσσώρευση μαζών κάτω από την κοιλιά του οχήματος, που μπορεί να «τραυματίσουν» το όχημα ή να μην επιτρέπουν την επαφή τροχών-εδάφους. Επίσης, μην ξεχνάτε πως κάτω από το χιόνι δεν βλέπουμε τι υπάρχει, συνεπώς η αυξημένη απόσταση σου δίνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Στις διαδοχικές αλλαγές πορείας, το μοντέλο της Dacia δεν έχασε τον προσανατολισμό του, με το ESP να διορθώνει τα αναμενόμενα υποστροφικά ζητήματα και το ελαφρύ τιμόνι να μην σε κουράζει στις μανούβρες, αλλά και χωρίς να έχει την αμεσότητα, όπως π.χ. του Kuga. Στη ανάβαση της πλαγιάς η ροπή δίνει άμεσα το έναυσμα για να ξεχυθεί το Duster, με το ESP να είναι αρκετά παρεμβατικό πάντως κόβοντας τη φόρα και διορθώνοντας την πορεία του οχήματος. Η μακριά διαδρομή της ανάρτησης θα αποφορτίσει την καμπίνα και το τιμόνι από αναταράξεις, όντας από τα κορυφαία σε αυτόν τον τομέα.
Η γνώμη μας
Το Duster αποτελεί μια από τις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας για outdoor activities. Μπορεί να μην έχει τις δυνατότητες της τετρακίνητης έκδοσης, λογικό άλλωστε, ή το ραφιναρισμένο χαρακτήρα άλλων επιλογών, ωστόσο είναι αρκετά σκληροτράχηλο και με κορυφαίο value for money.
9 Φωτογραφίες »
Στο πυκνό χιόνι και στις χιονισμένες ράγες τα 210 χλστ. απόστασης εξασφαλίζουν μια σχετική άνεση χωρίς να φοβάστε τη συσσώρευση μαζών κάτω από την κοιλιά του οχήματος.
Ανετο στον αυτοκινητόδρομο
Το μοντέλο που είχαμε στο Mega Test εφοδιαζόταν με το γνωστό 4κύλινδρο ντίζελ κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λτ., ο οποίος αποδίδει 115 ίππους και 260 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ.. Το σύνολο διακρίνεται για το θετικό του τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, και την ομαλή απόδοση της ροπής. Στην εθνική οδό το σύνολο ρόλαρε ευχάριστα και ήσυχα, ενώ παρά το γεγονός πως η 6η σχέση έχει μακριά κλιμάκωση, όποτε χρειάστηκε να προσπεράσουμε πιο αργά οχήματα, το έκανε πρόθυμα. Ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η κατανάλωση με το trip να είναι διαρκώς κάτω από τα 6,0 λτ./100 χλμ.. Βγαίνοντας στον επαρχιακό δρόμο προς τα Καλάβρυτα, η μαλακή του ανάρτηση φρόντισε για την άνεση των επιβατών, φιλτράροντας καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και το μόνο που θα θέλαμε είναι να κρεμάει πιο γρήγορα στις έντονες λακούβες. Στα πιο κλειστά κομμάτια της διαδρομής, αν το πιέσεις θα εμφανίσει -πέρα από το κροτάλισμα του κινητήρα- αισθητή κλίση στις στροφές και θα υποστρέψει πρόωρα, ποτέ όμως απότομα ή αιφνιδιαστικά. Σίγουρα τα M+S ελαστικά έκαναν πιο έντονο το φαινόμενο, αν και πάλι δεν μας κλόνισαν σημαντικά το αίσθημα της ασφάλειας.
Στο φυσικό του περιβάλλον…
Οι «εκτός δρόμου» διαδρομές είναι ψωμοτύρι για το Duster, το οποίο χάρη στην μεγάλη απόσταση από το έδαφος (210 χλστ.), τα M+S ελαστικά, τις αυξημένες διαδρομές της ανάρτησης, τις καλές γωνίες αναρρίχησης δεν κολλάει σχεδόν πουθενά ακόμα και χωρίς τετρακίνηση. Αλλωστε σε αρκετά off-road τεστ στο παρελθόν έχουμε σταθεί στην ικανότητά του σε σαθρά εδάφη. Βέβαια το χιόνι διαφέρει, ωστόσο, και πάλι τα χαρακτηριστικά του Duster, του εξασφαλίζουν το πλεονέκτημα ως ένα βαθμό συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Στο πυκνό χιόνι και στις χιονισμένες ράγες τα 210 χλστ. απόστασης εξασφαλίζουν μια σχετική άνεση χωρίς να φοβάστε τη συσσώρευση μαζών κάτω από την κοιλιά του οχήματος, που μπορεί να «τραυματίσουν» το όχημα ή να μην επιτρέπουν την επαφή τροχών-εδάφους. Επίσης, μην ξεχνάτε πως κάτω από το χιόνι δεν βλέπουμε τι υπάρχει, συνεπώς η αυξημένη απόσταση σου δίνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Στις διαδοχικές αλλαγές πορείας, το μοντέλο της Dacia δεν έχασε τον προσανατολισμό του, με το ESP να διορθώνει τα αναμενόμενα υποστροφικά ζητήματα και το ελαφρύ τιμόνι να μην σε κουράζει στις μανούβρες, αλλά και χωρίς να έχει την αμεσότητα, όπως π.χ. του Kuga. Στη ανάβαση της πλαγιάς η ροπή δίνει άμεσα το έναυσμα για να ξεχυθεί το Duster, με το ESP να είναι αρκετά παρεμβατικό πάντως κόβοντας τη φόρα και διορθώνοντας την πορεία του οχήματος. Η μακριά διαδρομή της ανάρτησης θα αποφορτίσει την καμπίνα και το τιμόνι από αναταράξεις, όντας από τα κορυφαία σε αυτόν τον τομέα.
Η γνώμη μας
Το Duster αποτελεί μια από τις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας για outdoor activities. Μπορεί να μην έχει τις δυνατότητες της τετρακίνητης έκδοσης, λογικό άλλωστε, ή το ραφιναρισμένο χαρακτήρα άλλων επιλογών, ωστόσο είναι αρκετά σκληροτράχηλο και με κορυφαίο value for money.
Σελίδα 1 | Mega Test: Με 10 οικογενειακά SUV σε χιόνια, λάσπη & πάγο |
Σελίδα 2 | Citroen C5 Aircross |
Σελίδα 3 | Dacia Duster |
Σελίδα 4 | Ford Kuga |
Σελίδα 5 | Hyundai Tucson |
Σελίδα 6 | Mercedes GLA |
Σελίδα 7 | Nissan Qashqai |
Σελίδα 8 | Opel Grandland X |
Σελίδα 9 | Peugeot 3008 |
Σελίδα 10 | Skoda Karoq |
Σελίδα 11 | Toyota C-HR |
Σελίδα 12 | Συμπεράσματα Mega Winter Test |
Ωραίο συγκριτικό, συγχαρητήρια για το άρθρο.... όλα τα μοντέλα συμπαθητικά καί φυσικά για όλα τα βαλαντια...... εγώ θα μείνω όμως σε αυτό που γράψατε στο συμπέρασμα σας...." Με καλοκαιρινά ελαστικά κάνεις το σταυρό σου"..... Χρησιμοποιώ χειμερινά τα τελευταία 15+ χρόνια από Δεκέμβριο μέχρι συνήθως αρχές ή μέσα Απριλίου, και έχω αλλάξει συνολικά 6 τετράδες καί στα δύο μου οχήματα..... Οι διαφορές πρόσφυσης είναι τρομακτικές ιδίως στα φρεναρίσματα στα κατηφορικά χιονισμένα κομμάτια.....δυστυχώς οι άσχετοι- ανίδεοι- επικίνδυνοι στα βουνά μας είναι πάρα πολλοί..... καί φυσικά δεν απαιτώ όλοι μας να φοράμε χειμερινά στην Ελλάδα, αλλά ειλικρινά το γεγονός να σκοπεύει ο άλλος να κινηθεί σε καθαρά χειμερινές συνθήκες χωρίς να φέρει καν αλυσίδες / χιονοκουβερτες ειλικρινά με ξεπερνά.... Φαινόμενο αρκετά συχνό κυρίως στα διάφορα χιονοδρομικά της χώρας όπου άσχετοι οδηγοί με συνήθως πανάκριβα/ θεοβαρα SUV πιστεύουν ότι η τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά τους καλουδια θα τους ξελασπωσουν σε τέτοιες συνθήκες, με τα γνωστά αποτελέσματα......
Είναι σωστό να απουσιάζει από το τεστ το Suzuki vitara 4x4 με την εξαιρετική τιμή και την παράδοση της Suzuki στην τετρακίνηση;;; Το ίδιο ισχύει και για το Subaru forester.Aυτά είναι πραγματικά 4×4 και όχι τα soft suv που τεστάρετε.ΥΓ . Μη πείτε πάλι ότι δεν υπάρχει Vitara διαθέσιμο ή fotestet για τεστ ....
Απάντηση: Το Suzuki Vitara ανήκει σε άλλη κατηγορία, αυτή των μικρών SUV (B-SUV). Διαβάζοντας τη δοκιμή θα διαπιστώσετε ότι εξετάζουμε δικίνητα (4x2) C-SUV και όχι τετρακίνητα (4x4). Το Forester, όπως και το XV, προσφέρονται αποκλειστικά ως τετρακίνητα. Ευχαριστούμε για το σχόλιο.
Εξαιρετικό TEST! Αναρωτιέμαι γιατί η BMW x1 δεν συμπεριλήφθηκε στις δοκιμές??
Μια ερώτηση να κάνω σε εσάς που έχετε οδηγήσει το 3008. Απ΄όλες τις foto όπου και αν το είδα φαίνεται οτι το τιμόνι εμποδίζει την ορατότητα στην μπροστινή οθόνη, Ισχύει ή όχι?
Απάντηση: Ανάλογα με το ύψος του οδηγού και την θέση οδήγησης ενδέχεται το άνω μέρος του τιμονιού να καλύπτει ένα μικρό τμήμα χαμηλά στον ψηφιακό ή αναλογικό πίνακα οργάνων. Κάποιοι οδηγοί δεν το αντιμετωπίζουν κιόλας. Σε καμία περίπτωση δε δημιουργείται σημαντικό πρόβλημα ορατότητας προς τα όργανα.
συγχαρητηρια, ωραια δοκιμη, επίκαιρη, ρεαλιστικη, χρήσιμη,μακάρι να υπάρξει συνεχεια και με άλλα μοντέλα.
Μπραβο σας που κανατε ενα τετοιο τεστ!!! Απλως ελπιζουμε την επομενη φορα να δοκιμασετε μονο 4κινητα για να εχουμε συγκρισιμα αποτελεσματα!
Γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται το jeep compass στην δοκιμή;