Ford Kuga
583.419 Επισκέψεις στο άρθρο (10/2/2021)
12 Φωτογραφίες »
To εξελιγμένο σύστημα πρόσφυσης με επιλογή για χιόνι και πάγο, ρυθμίζει ανάλογα την λειτουργία του ESP έτσι ώστε το Kuga να μπορέσει να κινηθεί απροβλημάτιστα σε αυτές τις απαιτητικές επιφάνειες.
Απόλαυση παντός καιρού…
Το Ford Kuga απέδειξε με τον πλέον πειστικό τρόπο πως αποτελεί ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά αυτοκίνητα της κατηγορίας ακόμα και εκεί που σταματάει ο δρόμος και ξεκινάει το χιόνι… Το μοντέλο που μας συντρόφευσε στο Mega Test των C-SUV, εφοδιαζόταν με κινητήρα πετρελαίου 1,5 λίτρων απόδοσης 120 ίππων και αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο, στην έκδοση ST-Line. Εκτός από το όμορφο αισθητικό προφίλ, αυτή η έκδοση ξεχωρίζει και σε οδηγικό επίπεδο ενισχύοντας τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα με πιο σφιχτή ανάρτηση και την κορυφαία οδηγική της αίσθηση. Στη διάρκεια του ταξιδιού μας αυτά τα δύο χαρακτηριστικά έκαναν ευχάριστη την μετακίνησή μας μαζί του, με την ανάρτηση να προσφέρει παράλληλα πολύ καλά επίπεδα άνεσης παρά τον αυξημένο θόρυβο κύλισης από τα Μud & Snow ελαστικά του. Αυτά επιπλέον δεν περιόρισαν καθόλου τη σπορ και αποτελεσματική συμπεριφορά του Kuga στα κλειστά «στριφτερά» κομμάτια μέχρι το χιονοδρομικό των Καλαβρύτων. Εκεί, τόσο τα ελαστικά του όσο και το ικανό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης που διαθέτει σε συνδυασμό με τον ροπάτο πετρελαιοκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο, το κατέστησαν ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της δοκιμής τόσο στις χιονισμένες επιφάνειες, όσο και ξεχωριστά στις δοκιμασίες που το υποβάλλαμε. Ας δούμε όμως πως τα πήγε σε κάθε μια από αυτές.
Κορυφαίο σε αίσθηση και στα δύσκολα τερέν
Στις δοκιμασίες που υποβάλλαμε το κάθε ένα αυτοκίνητο ξεχωριστά, το Ford Kuga δεν έδειξε να δυσκολεύεται παρά το χαμηλότερο ύψος του σε αυτή του την έκδοση και τη σχετικά σφιχτή ανάρτησή του. Στο φρενάρισμα από τα 50 χλμ./ώρα η διαδικασία ακινητοποίησης στο χιονισμένο τερέν ήταν εξαιρετική, με το αμάξωμα να παραμένει πιστό στην τροχιά του χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση της πορείας του από ολίσθηση.
Εξαιρετική ήταν και η συμπεριφορά του Kuga στο σλάλομ, με τα ελαστικά να μην χάνουν εύκολα την πρόσφυση, ενώ το σύστημα διεύθυνσης ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες μας εντυπωσίασε με την αμεσότητα και την αίσθησή του.
Αντίστοιχα θετική ήταν η εικόνα του και στην δοκιμασία ανάβασης και κατάβασης του διαδρόμου λάσπης-χιονιού. Εκεί το σύστημα Snow του συστήματος παραμετροποίησης διαχειριζόμενο το ESP το έβγαλε ασπροπρόσωπο στην ανηφόρα χωρίς να χάνεται η πρόσφυση, ενώ και πάλι η κατευθυντικότητά του ήταν κορυφαία από το σύστημα διεύθυνσης αν και οι κραδασμοί από το οδόστρωμα γίνονταν αρκετά αισθητοί σε αυτό μέσω και της σφιχτής ανάρτησης. Παράλληλα στην κατηφόρα το αυτόματο κιβώτιο αποδείχθηκε αξιόπιστος σύμμαχός του περιορίζοντας την ταχύτητά του oμαλά, χωρίς έτσι να προκαλούνται ανεπιθύμητες απώλειες πρόσφυσης των τροχών.
Την ιδιαίτερα ικανή του εικόνα συμπλήρωσε και η συμπεριφορά του κατά την κίνηση στο πατημένο χιόνι, με το Kuga να αψηφά την ολισθηρότητα του δρόμου. Το τιμόνι είχε και εδώ σωστό βάρος και αίσθηση, αλλά και η αμεσότητά του ήταν εξαιρετική, ενώ ο συνδυασμός των ελαστικών Bridgestone Weather Control A005 και του εξελιγμένου συστήματος πρόσφυσης ξεπέρασαν κάθε δυσκολία που επέφεραν οι συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης της διαδρομής. Τέλος η απόσταση των 178 χλστ. του από το έδαφος (σ.σ. 191 στις εκδόσεις πλην ST-Line) στάθηκε ικανή να ξεπεράσει τα χιονισμένα εμπόδια και σπάνιες ήταν οι φορές που κυρίως ο μπροστινός του πρόβολος είχε επαφή με το χιόνι.
Η γνώμη μας
Με ελάχιστους περιορισμούς ως προς την άνεση και την ποιότητα κύλισης και παρά τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης ST-Line, το Ford Kuga ξεχωρίζει για την συμπεριφορά και την αίσθησή του ακόμα και στις δύσκολες συνθήκες που έχει να αντιμετωπίσει μειωμένη πρόσφυση οδοστρώματος.
12 Φωτογραφίες »
Η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης ήταν κορυφαία σε όλες τις δοκιμασίες και κυρίως στο σλάλομ, με το Kuga να γεμίζει τον οδηγό του με αυτοπεποίθηση ακόμα και εκεί.
Κορυφαίο σε αίσθηση και στα δύσκολα τερέν
Στις δοκιμασίες που υποβάλλαμε το κάθε ένα αυτοκίνητο ξεχωριστά, το Ford Kuga δεν έδειξε να δυσκολεύεται παρά το χαμηλότερο ύψος του σε αυτή του την έκδοση και τη σχετικά σφιχτή ανάρτησή του. Στο φρενάρισμα από τα 50 χλμ./ώρα η διαδικασία ακινητοποίησης στο χιονισμένο τερέν ήταν εξαιρετική, με το αμάξωμα να παραμένει πιστό στην τροχιά του χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση της πορείας του από ολίσθηση.
Εξαιρετική ήταν και η συμπεριφορά του Kuga στο σλάλομ, με τα ελαστικά να μην χάνουν εύκολα την πρόσφυση, ενώ το σύστημα διεύθυνσης ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες μας εντυπωσίασε με την αμεσότητα και την αίσθησή του.
Αντίστοιχα θετική ήταν η εικόνα του και στην δοκιμασία ανάβασης και κατάβασης του διαδρόμου λάσπης-χιονιού. Εκεί το σύστημα Snow του συστήματος παραμετροποίησης διαχειριζόμενο το ESP το έβγαλε ασπροπρόσωπο στην ανηφόρα χωρίς να χάνεται η πρόσφυση, ενώ και πάλι η κατευθυντικότητά του ήταν κορυφαία από το σύστημα διεύθυνσης αν και οι κραδασμοί από το οδόστρωμα γίνονταν αρκετά αισθητοί σε αυτό μέσω και της σφιχτής ανάρτησης. Παράλληλα στην κατηφόρα το αυτόματο κιβώτιο αποδείχθηκε αξιόπιστος σύμμαχός του περιορίζοντας την ταχύτητά του oμαλά, χωρίς έτσι να προκαλούνται ανεπιθύμητες απώλειες πρόσφυσης των τροχών.
Την ιδιαίτερα ικανή του εικόνα συμπλήρωσε και η συμπεριφορά του κατά την κίνηση στο πατημένο χιόνι, με το Kuga να αψηφά την ολισθηρότητα του δρόμου. Το τιμόνι είχε και εδώ σωστό βάρος και αίσθηση, αλλά και η αμεσότητά του ήταν εξαιρετική, ενώ ο συνδυασμός των ελαστικών Bridgestone Weather Control A005 και του εξελιγμένου συστήματος πρόσφυσης ξεπέρασαν κάθε δυσκολία που επέφεραν οι συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης της διαδρομής. Τέλος η απόσταση των 178 χλστ. του από το έδαφος (σ.σ. 191 στις εκδόσεις πλην ST-Line) στάθηκε ικανή να ξεπεράσει τα χιονισμένα εμπόδια και σπάνιες ήταν οι φορές που κυρίως ο μπροστινός του πρόβολος είχε επαφή με το χιόνι.
Η γνώμη μας
Με ελάχιστους περιορισμούς ως προς την άνεση και την ποιότητα κύλισης και παρά τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης ST-Line, το Ford Kuga ξεχωρίζει για την συμπεριφορά και την αίσθησή του ακόμα και στις δύσκολες συνθήκες που έχει να αντιμετωπίσει μειωμένη πρόσφυση οδοστρώματος.
Σελίδα 1 | Mega Test: Με 10 οικογενειακά SUV σε χιόνια, λάσπη & πάγο |
Σελίδα 2 | Citroen C5 Aircross |
Σελίδα 3 | Dacia Duster |
Σελίδα 4 | Ford Kuga |
Σελίδα 5 | Hyundai Tucson |
Σελίδα 6 | Mercedes GLA |
Σελίδα 7 | Nissan Qashqai |
Σελίδα 8 | Opel Grandland X |
Σελίδα 9 | Peugeot 3008 |
Σελίδα 10 | Skoda Karoq |
Σελίδα 11 | Toyota C-HR |
Σελίδα 12 | Συμπεράσματα Mega Winter Test |
Ωραίο συγκριτικό, συγχαρητήρια για το άρθρο.... όλα τα μοντέλα συμπαθητικά καί φυσικά για όλα τα βαλαντια...... εγώ θα μείνω όμως σε αυτό που γράψατε στο συμπέρασμα σας...." Με καλοκαιρινά ελαστικά κάνεις το σταυρό σου"..... Χρησιμοποιώ χειμερινά τα τελευταία 15+ χρόνια από Δεκέμβριο μέχρι συνήθως αρχές ή μέσα Απριλίου, και έχω αλλάξει συνολικά 6 τετράδες καί στα δύο μου οχήματα..... Οι διαφορές πρόσφυσης είναι τρομακτικές ιδίως στα φρεναρίσματα στα κατηφορικά χιονισμένα κομμάτια.....δυστυχώς οι άσχετοι- ανίδεοι- επικίνδυνοι στα βουνά μας είναι πάρα πολλοί..... καί φυσικά δεν απαιτώ όλοι μας να φοράμε χειμερινά στην Ελλάδα, αλλά ειλικρινά το γεγονός να σκοπεύει ο άλλος να κινηθεί σε καθαρά χειμερινές συνθήκες χωρίς να φέρει καν αλυσίδες / χιονοκουβερτες ειλικρινά με ξεπερνά.... Φαινόμενο αρκετά συχνό κυρίως στα διάφορα χιονοδρομικά της χώρας όπου άσχετοι οδηγοί με συνήθως πανάκριβα/ θεοβαρα SUV πιστεύουν ότι η τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά τους καλουδια θα τους ξελασπωσουν σε τέτοιες συνθήκες, με τα γνωστά αποτελέσματα......
Είναι σωστό να απουσιάζει από το τεστ το Suzuki vitara 4x4 με την εξαιρετική τιμή και την παράδοση της Suzuki στην τετρακίνηση;;; Το ίδιο ισχύει και για το Subaru forester.Aυτά είναι πραγματικά 4×4 και όχι τα soft suv που τεστάρετε.ΥΓ . Μη πείτε πάλι ότι δεν υπάρχει Vitara διαθέσιμο ή fotestet για τεστ ....
Απάντηση: Το Suzuki Vitara ανήκει σε άλλη κατηγορία, αυτή των μικρών SUV (B-SUV). Διαβάζοντας τη δοκιμή θα διαπιστώσετε ότι εξετάζουμε δικίνητα (4x2) C-SUV και όχι τετρακίνητα (4x4). Το Forester, όπως και το XV, προσφέρονται αποκλειστικά ως τετρακίνητα. Ευχαριστούμε για το σχόλιο.
Εξαιρετικό TEST! Αναρωτιέμαι γιατί η BMW x1 δεν συμπεριλήφθηκε στις δοκιμές??
Μια ερώτηση να κάνω σε εσάς που έχετε οδηγήσει το 3008. Απ΄όλες τις foto όπου και αν το είδα φαίνεται οτι το τιμόνι εμποδίζει την ορατότητα στην μπροστινή οθόνη, Ισχύει ή όχι?
Απάντηση: Ανάλογα με το ύψος του οδηγού και την θέση οδήγησης ενδέχεται το άνω μέρος του τιμονιού να καλύπτει ένα μικρό τμήμα χαμηλά στον ψηφιακό ή αναλογικό πίνακα οργάνων. Κάποιοι οδηγοί δεν το αντιμετωπίζουν κιόλας. Σε καμία περίπτωση δε δημιουργείται σημαντικό πρόβλημα ορατότητας προς τα όργανα.
συγχαρητηρια, ωραια δοκιμη, επίκαιρη, ρεαλιστικη, χρήσιμη,μακάρι να υπάρξει συνεχεια και με άλλα μοντέλα.
Μπραβο σας που κανατε ενα τετοιο τεστ!!! Απλως ελπιζουμε την επομενη φορα να δοκιμασετε μονο 4κινητα για να εχουμε συγκρισιμα αποτελεσματα!
Γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται το jeep compass στην δοκιμή;