Citroen C5 Aircross
584.286 Επισκέψεις στο άρθρο (10/2/2021)
12 Φωτογραφίες »
Αν και η αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφριά γενικότερα και ιδιαίτερα σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, το C5 Aircross δεν είχε κανένα πρόβλημα και στο σλάλομ.
Φυσιολάτρης παντός εδάφους
Με όπλα του τα κορυφαία επίπεδα άνεσης, το αυξημένο του ύψος από το έδαφος και το Grip Control που διαθέτει, το Citroen C5 Aircross έκανε τη διαφορά και στο χιόνι. Μια τετράδα ελαστικών M+S ήταν ό,τι χρειαζόταν το γαλλικής καταγωγής SUV για να εκμεταλλευθεί τα χαρακτηριστικά του και να αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικό στο μεγάλο μας test. Το κομψό και επιβλητικό αισθητικά C5 Aircross που είχαμε στη διάθεσή μας, εφοδιαζόταν με τον 1,2 λίτρων PureTech βενζινοκινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο EAT8. Ένας συνδυασμός που μαζί με την κορυφαία άνεση που προσφέρουν η ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions και τα Advanced Comfort καθίσματα, κατέστησαν τις μετακινήσεις μας ιδιαίτερα απολαυστικές. Το C5 Aircross με το «αέρινο» αλλά και στιβαρό του πάτημα μας ταξίδεψε ξεκούραστα μέχρι το χιονοδρομικό των Καλαβρύτων, καταπίνοντας με την ίδια ευκολία τις στροφές της διαδρομής, ενώ παρά τις αισθητές κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση, παρέμενε ουδέτερο και ασφαλές ακόμα και στην υπερβολή. Η άνετη και με μεγάλη διαδρομή ανάρτηση, τα 230 χλστ. απόστασής του από το έδαφος (σ.σ. κορυφαία τιμή για την κατηγορία), το σύστημα Grip Control και τα ελαστικά M+S που προσθέσαμε, του έδωσαν «φτερά» και στις απαιτητικές μας δοκιμασίες.
Aνετα και στα δύσκολα
Το λευκό με κόκκινες λεπτομέρειες Citroen C5 Aircross «έδεσε» με το κάτασπρο τοπίο πέριξ του χιονοδρομικού Καλαβρύτων για όσες ώρες βρισκόμασταν εκεί και κατάφερε να ξεχωρίσει για τις ικανότητές του. Αρχικά μας εντυπωσίασε με την ανάρτηση κατά τη δοκιμασία κίνησής του σε χιονισμένο-πατημένο μονοπάτι, αφού στην καμπίνα των επιβατών γινόταν αντιληπτή η κατάσταση του εδάφους. Αντίστοιχα, ο οδηγός του δεν δεχόταν κανέναν κραδασμό από το τιμόνι, το οποίο, αν και είναι ελαφρύ γενικότερα, προσφέρει καλή αίσθηση και απόκριση, κάτι που ίσχυσε και σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες. Το ίδιο «αέρινα» κινήθηκε και στον χιονισμένο διάδρομο της δοκιμασίας ακινητοποίησης, με το ABS να δουλεύει όπως και σε όλα τα αυτοκίνητα έντονα από την αρχή, ενώ μετρίασε ελαφρώς την λειτουργία του κατά τη διάρκεια, και κατάφερε να ακινητοποιήσει το μικρομεσαίο SUV αποτελεσματικά και χωρίς παρέκκλιση από τη διαδρομή.
Ίδια θετική γεύση είχαμε και στη διαδικασία του σλάλομ, με το τιμόνι εκεί και λόγω της περιορισμένης πρόσφυσης, να δείχνει «αργό» απαιτώντας μεγαλύτερη γωνία περιστροφής για να μείνει εντός σωστής πορείας. Στην τελευταία δοκιμασία ανάβασης-κατάβασης χιονισμένης και λασπωμένης διαδρομής, το C5 Aircross δεν είχε πρόβλημα να ξεκινήσει με αρωγό του το αυτόματο κιβώτιο και το σύστημα Grip Control που διαθέτει, επιταχύνοντας στον διάδρομο χωρίς κανένα πρόβλημα και με το Traction Control να επενεργεί σε ελάχιστες περιπτώσεις. Σημειώνουμε πως, μέσα από το Grip Control μπορεί ο οδηγός να απενεργοποιήσει το ESP/TCS για ξεκίνημα ή προσπέλαση κάποιου εμποδίου σε τέτοιες συνθήκες. Για την κατάβαση από τον ίδιο διάδρομο επιστρατεύθηκε το σύστημα Ηill Descent Assist μέσω του σχετικού μπουτόν, κάνοντας την διαδικασία εύκολη και απροβλημάτιστη. Συνολικά και εδώ η ανάρτηση είχε ενεργό ρόλο στην καλή του επίδοση, ενώ για άλλη μια φορά και το τιμόνι απομόνωνε τους κραδασμούς αποτελεσματικά.
Η γνώμη μας
Το Citroen C5 Aircross αποδείχθηκε ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της δοκιμής συνολικά σε όλη τη διάρκεια του Μega Test. Κύριο χαρακτηριστικό του, ο άνετος χαρακτήρας του εντός και εκτός ασφάλτου, αλλά και τα επικουρικά συστήματα και το αυξημένο του ύψος για εκτός δρόμου ή μειωμένης πρόσφυσης συνθήκες.
Με όπλα του τα κορυφαία επίπεδα άνεσης, το αυξημένο του ύψος από το έδαφος και το Grip Control που διαθέτει, το Citroen C5 Aircross έκανε τη διαφορά και στο χιόνι. Μια τετράδα ελαστικών M+S ήταν ό,τι χρειαζόταν το γαλλικής καταγωγής SUV για να εκμεταλλευθεί τα χαρακτηριστικά του και να αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικό στο μεγάλο μας test. Το κομψό και επιβλητικό αισθητικά C5 Aircross που είχαμε στη διάθεσή μας, εφοδιαζόταν με τον 1,2 λίτρων PureTech βενζινοκινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο EAT8. Ένας συνδυασμός που μαζί με την κορυφαία άνεση που προσφέρουν η ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions και τα Advanced Comfort καθίσματα, κατέστησαν τις μετακινήσεις μας ιδιαίτερα απολαυστικές. Το C5 Aircross με το «αέρινο» αλλά και στιβαρό του πάτημα μας ταξίδεψε ξεκούραστα μέχρι το χιονοδρομικό των Καλαβρύτων, καταπίνοντας με την ίδια ευκολία τις στροφές της διαδρομής, ενώ παρά τις αισθητές κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση, παρέμενε ουδέτερο και ασφαλές ακόμα και στην υπερβολή. Η άνετη και με μεγάλη διαδρομή ανάρτηση, τα 230 χλστ. απόστασής του από το έδαφος (σ.σ. κορυφαία τιμή για την κατηγορία), το σύστημα Grip Control και τα ελαστικά M+S που προσθέσαμε, του έδωσαν «φτερά» και στις απαιτητικές μας δοκιμασίες.
Aνετα και στα δύσκολα
Το λευκό με κόκκινες λεπτομέρειες Citroen C5 Aircross «έδεσε» με το κάτασπρο τοπίο πέριξ του χιονοδρομικού Καλαβρύτων για όσες ώρες βρισκόμασταν εκεί και κατάφερε να ξεχωρίσει για τις ικανότητές του. Αρχικά μας εντυπωσίασε με την ανάρτηση κατά τη δοκιμασία κίνησής του σε χιονισμένο-πατημένο μονοπάτι, αφού στην καμπίνα των επιβατών γινόταν αντιληπτή η κατάσταση του εδάφους. Αντίστοιχα, ο οδηγός του δεν δεχόταν κανέναν κραδασμό από το τιμόνι, το οποίο, αν και είναι ελαφρύ γενικότερα, προσφέρει καλή αίσθηση και απόκριση, κάτι που ίσχυσε και σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες. Το ίδιο «αέρινα» κινήθηκε και στον χιονισμένο διάδρομο της δοκιμασίας ακινητοποίησης, με το ABS να δουλεύει όπως και σε όλα τα αυτοκίνητα έντονα από την αρχή, ενώ μετρίασε ελαφρώς την λειτουργία του κατά τη διάρκεια, και κατάφερε να ακινητοποιήσει το μικρομεσαίο SUV αποτελεσματικά και χωρίς παρέκκλιση από τη διαδρομή.
Ίδια θετική γεύση είχαμε και στη διαδικασία του σλάλομ, με το τιμόνι εκεί και λόγω της περιορισμένης πρόσφυσης, να δείχνει «αργό» απαιτώντας μεγαλύτερη γωνία περιστροφής για να μείνει εντός σωστής πορείας. Στην τελευταία δοκιμασία ανάβασης-κατάβασης χιονισμένης και λασπωμένης διαδρομής, το C5 Aircross δεν είχε πρόβλημα να ξεκινήσει με αρωγό του το αυτόματο κιβώτιο και το σύστημα Grip Control που διαθέτει, επιταχύνοντας στον διάδρομο χωρίς κανένα πρόβλημα και με το Traction Control να επενεργεί σε ελάχιστες περιπτώσεις. Σημειώνουμε πως, μέσα από το Grip Control μπορεί ο οδηγός να απενεργοποιήσει το ESP/TCS για ξεκίνημα ή προσπέλαση κάποιου εμποδίου σε τέτοιες συνθήκες. Για την κατάβαση από τον ίδιο διάδρομο επιστρατεύθηκε το σύστημα Ηill Descent Assist μέσω του σχετικού μπουτόν, κάνοντας την διαδικασία εύκολη και απροβλημάτιστη. Συνολικά και εδώ η ανάρτηση είχε ενεργό ρόλο στην καλή του επίδοση, ενώ για άλλη μια φορά και το τιμόνι απομόνωνε τους κραδασμούς αποτελεσματικά.
Η γνώμη μας
Το Citroen C5 Aircross αποδείχθηκε ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της δοκιμής συνολικά σε όλη τη διάρκεια του Μega Test. Κύριο χαρακτηριστικό του, ο άνετος χαρακτήρας του εντός και εκτός ασφάλτου, αλλά και τα επικουρικά συστήματα και το αυξημένο του ύψος για εκτός δρόμου ή μειωμένης πρόσφυσης συνθήκες.
Σελίδα 1 | Mega Test: Με 10 οικογενειακά SUV σε χιόνια, λάσπη & πάγο |
Σελίδα 2 | Citroen C5 Aircross |
Σελίδα 3 | Dacia Duster |
Σελίδα 4 | Ford Kuga |
Σελίδα 5 | Hyundai Tucson |
Σελίδα 6 | Mercedes GLA |
Σελίδα 7 | Nissan Qashqai |
Σελίδα 8 | Opel Grandland X |
Σελίδα 9 | Peugeot 3008 |
Σελίδα 10 | Skoda Karoq |
Σελίδα 11 | Toyota C-HR |
Σελίδα 12 | Συμπεράσματα Mega Winter Test |
Ωραίο συγκριτικό, συγχαρητήρια για το άρθρο.... όλα τα μοντέλα συμπαθητικά καί φυσικά για όλα τα βαλαντια...... εγώ θα μείνω όμως σε αυτό που γράψατε στο συμπέρασμα σας...." Με καλοκαιρινά ελαστικά κάνεις το σταυρό σου"..... Χρησιμοποιώ χειμερινά τα τελευταία 15+ χρόνια από Δεκέμβριο μέχρι συνήθως αρχές ή μέσα Απριλίου, και έχω αλλάξει συνολικά 6 τετράδες καί στα δύο μου οχήματα..... Οι διαφορές πρόσφυσης είναι τρομακτικές ιδίως στα φρεναρίσματα στα κατηφορικά χιονισμένα κομμάτια.....δυστυχώς οι άσχετοι- ανίδεοι- επικίνδυνοι στα βουνά μας είναι πάρα πολλοί..... καί φυσικά δεν απαιτώ όλοι μας να φοράμε χειμερινά στην Ελλάδα, αλλά ειλικρινά το γεγονός να σκοπεύει ο άλλος να κινηθεί σε καθαρά χειμερινές συνθήκες χωρίς να φέρει καν αλυσίδες / χιονοκουβερτες ειλικρινά με ξεπερνά.... Φαινόμενο αρκετά συχνό κυρίως στα διάφορα χιονοδρομικά της χώρας όπου άσχετοι οδηγοί με συνήθως πανάκριβα/ θεοβαρα SUV πιστεύουν ότι η τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά τους καλουδια θα τους ξελασπωσουν σε τέτοιες συνθήκες, με τα γνωστά αποτελέσματα......
Είναι σωστό να απουσιάζει από το τεστ το Suzuki vitara 4x4 με την εξαιρετική τιμή και την παράδοση της Suzuki στην τετρακίνηση;;; Το ίδιο ισχύει και για το Subaru forester.Aυτά είναι πραγματικά 4×4 και όχι τα soft suv που τεστάρετε.ΥΓ . Μη πείτε πάλι ότι δεν υπάρχει Vitara διαθέσιμο ή fotestet για τεστ ....
Απάντηση: Το Suzuki Vitara ανήκει σε άλλη κατηγορία, αυτή των μικρών SUV (B-SUV). Διαβάζοντας τη δοκιμή θα διαπιστώσετε ότι εξετάζουμε δικίνητα (4x2) C-SUV και όχι τετρακίνητα (4x4). Το Forester, όπως και το XV, προσφέρονται αποκλειστικά ως τετρακίνητα. Ευχαριστούμε για το σχόλιο.
Εξαιρετικό TEST! Αναρωτιέμαι γιατί η BMW x1 δεν συμπεριλήφθηκε στις δοκιμές??
Μια ερώτηση να κάνω σε εσάς που έχετε οδηγήσει το 3008. Απ΄όλες τις foto όπου και αν το είδα φαίνεται οτι το τιμόνι εμποδίζει την ορατότητα στην μπροστινή οθόνη, Ισχύει ή όχι?
Απάντηση: Ανάλογα με το ύψος του οδηγού και την θέση οδήγησης ενδέχεται το άνω μέρος του τιμονιού να καλύπτει ένα μικρό τμήμα χαμηλά στον ψηφιακό ή αναλογικό πίνακα οργάνων. Κάποιοι οδηγοί δεν το αντιμετωπίζουν κιόλας. Σε καμία περίπτωση δε δημιουργείται σημαντικό πρόβλημα ορατότητας προς τα όργανα.
συγχαρητηρια, ωραια δοκιμη, επίκαιρη, ρεαλιστικη, χρήσιμη,μακάρι να υπάρξει συνεχεια και με άλλα μοντέλα.
Μπραβο σας που κανατε ενα τετοιο τεστ!!! Απλως ελπιζουμε την επομενη φορα να δοκιμασετε μονο 4κινητα για να εχουμε συγκρισιμα αποτελεσματα!
Γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται το jeep compass στην δοκιμή;