Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ο Σ.Τσογκανής σχολιάζει: To Φινλανδικό... Grand Prix!

3.571 Επισκέψεις στο άρθρο (3/10/2021)

Πέραν της νίκης της Τoyota στη Φινλανδία με πανηγυρικό τρόπο, πέραν των μαχών που συνεχίζονται για τη διεκδίκηση (μαθηματικά έστω) του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Οδηγών 2021 αυτό που συγκεντρώνει τα βλέμματα είναι το ίδιο το ράλλυ Φινλανδίας! Με ταχύτητες που ξεπερνούν τη φαντασία!

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Παλαιότερα, όχι πολλά χρόνια πρίν, ονομαζόταν το ράλλυ Φινλανδίας και «ράλλυ των 1.000 Λιμνών» από τη χώρα με τις πολλές, περισσότερες φυσικά από 1.000, λίμνες!

Χαρακτηριζόταν επίσης και συνεχίζει να χαρακτηρίζεται και ως «Φινλανδικό Γκραν-Πρί». Για να δηλωθεί ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του με τις εξαιρετικά μεγάλες ταχύτητες που αναπτύσσονται στις Ειδικές Διαδρομές του πλέον του άλλου κύριου χαρακτηριστικού του, των «γιάμπς» των μεγάλου μήκους πηδημάτων που κάνουν τα αυτοκίνητα εξαιτίας της μορφολογίας των δρόμων.

Λόφοι διαδεχόμενοι ο ένας τον άλλο με μαλακές κλίσεις δίνουν την ευκαιρία στους αγωνιζόμενους να πραγματοποιούν τα περίφημα φινλανδικά άλματα μήκους πολλών δεκάδων μέτρων.

Παράλληλα η φύση του οδοστρώματος είναι τέτοια που δεν ταλαιπωρεί τα αυτοκίνητα όπως το Ακρόπολις, με μαλακά χώματα ανάμεσα σε γαρμπίλι και λίγο από άμμο. Όμως οι δρόμοι ελίσσονται μέσα σε μεγάλα δάση και με πολλές ευθείες και πολύ γρήγορες καμπές με εναλλασσόμενες κλίσεις. Όλα αυτά απαιτούν εξαιρετικές σημειώσεις του πληρώματος και γερά νεύρα. Καθότι οι ταχύτητες είναι οι μεγαλύτερες που επιτυγχάνονται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με εξαίρεση τις μεγάλες ευθείες της Κένυας, στο Σαφάρι. Στα video που παρουσιάζουν τον αγώνα στις διάφορες φάσεις του μπορεί κανείς να δεί το κοντέρ στα αυτοκίνητα πολλές φορές να πλησιάζει τα 190 χιλιόμετρα την ώρα ίσως και παραπάνω. Και όλα αυτά μέσα στα δάση των ψηλών δένδρων που καραδοκούν τα πληρώματα που θα κάνουν το λάθος ή θα έχουν την ατυχία να βγούν από το δρόμο, με την πλήρη καταστροφή.

Όλα τα παραπάνω δίνουν στο ράλλυ Φινλανδίας τον τίτλο «Φινλανδικό Γκραν Πρί»!
Συνήθως το ράλλυ διεξαγόταν στα τέλη Αυγούστου. Πρώτη φορά έλαβε χώρα τον Οκτώβριο και η φύση ήταν ιδιαίτερα πλουσιοπάροχη σε ό,τι αφορά τα φθινοπωρινά χρώματα και την ατμόσφαιρα.

Όμορφος αγώνας από τους πλέον κλασσικούς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με πειθαρχημένους στην πλειοψηφία τους θεατές.

Στο τερέν λοιπόν αυτό η Τoyota εξασφάλισε ακόμη ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ενώ ο Οζιέ βαδίζει ολοταχώς προς την κατάκτηση του 8ου Παγκόσμιου Τίτλου.

Απομένουν δύο ακόμη αγώνες, τα ράλλυ Ισπανίας και Ιταλίας (Mόνζα) και η διαφορά από του Οζιέ από τον Έβανς είναι 24 βαθμοί και θεωρητικά (μαθηματικά) όλα είναι πιθανόν να συμβούν…. Ράλλυ είναι αυτά και όλα είναι δυνατόν, θεωρητικά, να συμβούν.

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
(κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
Skoda