Οι 100άρηδες της παρέας: Το Nissan Micra μπήκε στο κλαμπ των μοντέλων με έκδοση βενζίνης 100 ίππων, εκεί όπου ήδη βρίσκονται τα Ford Fiesta και Hyundai i20, μοντέλα όπου σε πωλήσεις βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με το μικρό της Nissan.
Η δημοφιλής κατηγορία των μικρών μοντέλων συνεχίζει να εμπλουτίζεται διαρκώς με νέα μοντέλα και νέες εκδόσεις, οι οποίες διεκδικούν το δικό τους μερίδιο από την πίτα των πωλήσεων. Νέα προσθήκη λοιπόν στην κλάση είναι η βενζινοκίνητη έκδοση του Nissan Micra που πλέον εφοδιάζεται με τούρμπο κινητήρες 1,0 λίτρου σε απόδοση 100 και 117 ίππων (τη δοκιμή της δεύτερης μπορείτε να τη διαβάσετε στις σελίδες αυτού του τεύχους).
Η πρώτη λοιπόν έρχεται αντιμέτωπη με τα υπόλοιπα 100άρια της αγοράς, το Ford Fiesta με το 1.000άρη EcoBoost κινητήρα, καθώς και τα Hyundai i20 και Kia Rio με τον ενός λίτρου TGD-I κινητήρα. Στην ίδια ιπποδύναμη θα συναντήσουμε και το Opel Corsa με τον 1,4 λτ. NEJ κινητήρα. Στο θέμα μας επιλέξαμε να συγκρίνουμε τα τρία πρώτα μοντέλα, καθώς βρίσκονται πολύ κοντά στις πωλήσεις.
Σχεδίαση: Ξεχωρίζει ο δυναμισμός του Micra
Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το Micra, η αλήθεια είναι πως έκλεψε καρδιές με την εμφάνισή του, που για τα δεδομένα της κατηγορίας ήταν αρκετά εντυπωσιακή και μοντέρνα, με το επιθετικό μπροστά μέρος, τις πολλές ακμές και τις έντονες νευρώσεις στο αμάξωμα. Αν βεβαίως οι κλασσικές γραμμές σας ελκύουν περισσότερο, άλλωστε η ομορφιά είναι υποκειμενική, το Fiesta με το ώριμο και εκλεπτυσμένο design του, έχει τη γοητεία του διαχρονικού, με τα μπροστά φωτιστικά σώματα και τη κυψελωτή μάσκα της έκδοσης business, να προσθέτουν την απαραίτητα νότα μοντερνισμού. Τα ίδια στοιχεία, ξεχωρίζουν και στο i20, που κερδίζει τις εντυπώσεις με τα μεγάλα ελλειπτικά φώτα, τη χαμηλά τοποθετημένη πολυγωνική γρίλια και τα πίσω μεγάλα φώτα.
Value For Money: Πιο προσιτό το i20, πλουσιότερο το Fiesta
Για το θέμα μας επιλέξαμε το πρώτο εξοπλιστικό επίπεδο, το οποίο είναι διαθέσιμο με τα μοτέρ των 100 ίππων. Υπό αυτές τις συνθήκες, το πιο προσιτό με αρκετά μεγάλη διαφορά είναι το i20, το οποίο προσφέρεται με έκπτωση από 12.990 στην έκδοση Fresh, με 5ετή εγγύηση. Το Micra τιμολογείται από 14.290 στο επίπεδο Energy, ενώ το Fiesta από 14.866 ευρώ στην έκδοση Business. To Fiesta έχει 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και παράλληλα αρκετά πιο πλούσιο εξοπλισμό, καθώς είναι το μοναδικό που διαθέτει οθόνη αφής, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, cruise control, προβολείς ομίχλης και κάμερα οπισθοπορείας. Το i20 από την άλλη έχει 5 χρόνια εγγύηση χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό.
To άρθρο επιβεβαιώνει αυτό που έχω γράψει και σε άλλη περίπτωση: εάν θέλεις χώρους, στα μικρα η Hyundai είναι από τις πρώτες επιλογές. Εάν θέλεις αξιοπιστία και πάλι η Hyundai είναι καλή αν και τα άλλα δύο δεν θεωρούνται πολύ 'ζημιάρικα' (τα 8 χρόνια εγγύηση στο Fiesta είναι κρισιμότατο πλεονέκτημα) - σημειώνω πάντως ότι το i20 δεν έχει start/stop το οποίο επηρεάζει μεν πολύ την κατανάλωση ειδικά εντός πόλεων αλλά είναι πιο περίπλοκο τεχνικά και επιβαρύνει και γενικά τον κινητήρα. Εάν θέλεις όμως οτιδήποτε άλλο - εξοπλισμό (το άρθρο δεν αναφέρει τίποτε για συστήματα αποφυγής σύγκρουσης που πχ για εμένα είναι κρίσιμο σημείο), υλικά, οδηγική συμπεριφορά κλπ κοιτάς αλλού. Πέραν της αισθητικής πλευράς, που είναι υποκειμενική, το Fiesta είναι σαφώς η πιο ολοκληρωμένη πρόταση από τα τρία και με 8 χρόνια εγγύηση δεν παίζεται.
To άρθρο επιβεβαιώνει αυτό που έχω γράψει και σε άλλη περίπτωση: εάν θέλεις χώρους, στα μικρα η Hyundai είναι από τις πρώτες επιλογές. Εάν θέλεις αξιοπιστία και πάλι η Hyundai είναι καλή αν και τα άλλα δύο δεν θεωρούνται πολύ 'ζημιάρικα' (τα 8 χρόνια εγγύηση στο Fiesta είναι κρισιμότατο πλεονέκτημα) - σημειώνω πάντως ότι το i20 δεν έχει start/stop το οποίο επηρεάζει μεν πολύ την κατανάλωση ειδικά εντός πόλεων αλλά είναι πιο περίπλοκο τεχνικά και επιβαρύνει και γενικά τον κινητήρα. Εάν θέλεις όμως οτιδήποτε άλλο - εξοπλισμό (το άρθρο δεν αναφέρει τίποτε για συστήματα αποφυγής σύγκρουσης που πχ για εμένα είναι κρίσιμο σημείο), υλικά, οδηγική συμπεριφορά κλπ κοιτάς αλλού. Πέραν της αισθητικής πλευράς, που είναι υποκειμενική, το Fiesta είναι σαφώς η πιο ολοκληρωμένη πρόταση από τα τρία και με 8 χρόνια εγγύηση δεν παίζεται.