Πρόκειται για την ασφάλεια των επιβατών που προκύπτει από τα συστήματα ασφαλείας μετά την πρόσκρουση. Είναι το βασικό μέλημα των σχεδιαστών σε κάθε νέο αυτοκίνητο και επηρεάζεται από το σύνολο, σχεδόν, της σχεδίασης και της δομής ενός μοντέλου.
Στα συστήματα παθητικής ασφάλειας ανήκουν οι αερόσακοι, οι ρυθμίσεις του καθίσματος, η προστασία που μπορεί να προσφέρει το προσκέφαλο, οι ρυθμίσεις αλλά και η δυνατότητα υποχώρησης του τιμονιού, η ζώνη ασφαλείας, αλλά και η δομή και ο τύπος των παιδικών καθισμάτων, όσον αφορά στην προστασία των νεότερων επιβατών.
Το επίπεδο της παθητικής ασφαλείας κάθε νέου μοντέλου υπολογίζεται με βάση συγκεκριμένες δοκιμές πρόσκρουσης από το EuroNCAP.
Αποτελέσματα βάση μετρήσεων AutoΤρίτη και EuroNCAP
Οι μετρήσεις του AutoΤρίτη σχετικά με την ενεργητική ασφάλεια, που θα διαβάσετε στη συνέχεια, αφορούν στο φρενάρισμα, στις ρεπρίζ καθώς και στην επίδοση κάθε αυτοκινήτου στο elk test. Αναλυτικότερα μετράμε την απόσταση που θα διανύσει ένα αυτοκίνητο για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα με φρενάρισμα πανικού, δηλαδή πατώντας απότομα και τέρμα το φρένο. Επιπλέον μετράμε πόσα δευτερόλεπτα χρειάζεται ένα μοντέλο να επιταχύνει από 60 στα 100 χλμ./ώρα με 4η σχέση (ή kickdown τα αυτόματα) και αντίστοιχα πόσα μέτρα θα διανύσει σε αυτή τη διαδικασία. Τέλος μια από τις πιο σημαντικές δοκιμασίες που κάνουμε, είναι η μέγιστη ταχύτητα με την οποία ένα αυτοκίνητο θα αποφύγει ένα απρόσμενο κίνδυνο στο δρόμο, αλλάζοντας πορεία και επανερχόμενο πάλι στην αρχική του (ELK TEST). Στην παθητική ασφάλεια τις πληροφορίες μας τις αντλούμε από τις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP και αφορούν την προστασία ενηλίκων, ανηλίκων και πεζών σε μια πρόσκρουση.
Αγαπητό autotriti, θα ήθελα τα φωτα σας πανω στις διαδικασίες αλλά και τα διαφορετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από τις διαφορετικούς οργανισμούς διενέργειας crash test! Αναφέρομαι στο jeep renegade που η euroncap βαθμολόγησε το 2014 ως 5στερο με ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα στην παθητική ασφάλεια των πισω επιβατών. Την ίδια στιγμή ο nhtsa (αμερικής) χαρακτήρισε την ασφάλεια των πίσω επιβατών ως ανεπαρκή! Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό? Σημειωτέον ότι πρόκειται για αυτοκίνητο με τον ίδιο εξοπλισμό αερόσακων! Πως γίνεται λοιπόν ένα τόσο ασφαλές μοντέλο κατά τον euroncap, να είναι ταυτόχρονα τόσο ανασφαλές και ανεπαρκές κατά τον nhtsa ( https://www.nhtsa.gov/vehicle/2016/JEEP/RENEGADE/SUV/2WD#safety-ratings-side )ακόμη και αν οι δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλονται τα αυτοκίνητα είναι διαφορετικές?
Αγαπητό autotriti, θα ήθελα τα φωτα σας πανω στις διαδικασίες αλλά και τα διαφορετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από τις διαφορετικούς οργανισμούς διενέργειας crash test! Αναφέρομαι στο jeep renegade που η euroncap βαθμολόγησε το 2014 ως 5στερο με ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα στην παθητική ασφάλεια των πισω επιβατών. Την ίδια στιγμή ο nhtsa (αμερικής) χαρακτήρισε την ασφάλεια των πίσω επιβατών ως ανεπαρκή! Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό? Σημειωτέον ότι πρόκειται για αυτοκίνητο με τον ίδιο εξοπλισμό αερόσακων! Πως γίνεται λοιπόν ένα τόσο ασφαλές μοντέλο κατά τον euroncap, να είναι ταυτόχρονα τόσο ανασφαλές και ανεπαρκές κατά τον nhtsa ( https://www.nhtsa.gov/vehicle/2016/JEEP/RENEGADE/SUV/2WD#safety-ratings-side )ακόμη και αν οι δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλονται τα αυτοκίνητα είναι διαφορετικές?