Φρένα
To πρώτο πράγμα που μας έκανε εντύπωση στο οικονομικό ελαστικό Firestone Roadhawk ήταν η άνεση και το χαμηλό, συγκριτικά, επίπεδο θορύβου. Από εκεί και πέρα το συγκεκριμένο ελαστικό κατάφερε την 3η καλύτερη επίδοση στο φρενάρισμα σε στεγνό με 27,14 μ. Στα ατού του ήταν η σταθερή απόδοση. Στο βρεγμένο παρουσίασε ανάλογα χαρακτηριστικά τόσο στην επίδοση, όσο και στην απόδοσή του. Φυσικά τίποτα δεν είναι τυχαίο, καθώς το συγκεκριμένο ελαστικό της Firestone διαθέτει ειδική σχεδίαση και εξελιγμένο μείγμα γόμας, το οποίο υπόσχεται πολύ καλή συμπεριφορά στο βρεγμένο. Εξ΄ου και ο σχετικός δείκτης Α στην ετικέτα του. Αυτό φάνηκε στην πράξη με το 2ο καλύτερο φρενάρισμα και επίδοση 27,64 μ. ανάμεσα στα 6 ελαστικά αυτής της δοκιμής. Συνολικά μιλάμε για ένα οικονομικό, αλλά αρκετά ομοιογενές στο φρενάρισμα θερινό ελαστικό.
Τest αποφυγής κινδύνου (elk test) σε στεγνό και βρεγμένο
Στεγνό
Το Firestone RoadHawk είναι ένα ελαστικό με πολύ μαλακά πλαϊνά, στοιχείο που επηρέασε την συμπεριφορά του στο τεστ αποφυγής κινδύνου αφού σε αυτό γίνονται αρκετές και βίαιες αλλαγές κατεύθυνσης. Στα 70 χλμ./ώρα τα Firestone δεν αντιμετώπισαν το παραμικρό πρόβλημα και έβγαλαν με σχετική άνεση το τεστ. Ανεβαίνοντας στα 73 χλμ./ώρα, η συμπεριφορά άλλαξε σημαντικά και δεν ήταν δυνατό να ολοκληρώσει επιτυχημένα το τεστ. Στα 72 χλμ./ώρα και πάλι υπήρξε μια έντονη διαφορά στο επίπεδο της πρόσφυσης από την πρώτη αλλαγή κατεύθυνσης και μετά, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται υποστροφή και να «χάνεται» η καλή αίσθηση και στο τιμόνι. Στα 71 χλμ./ώρα και πάλι στις αλλαγές κατεύθυνσης είχαμε παραμόρφωση του πέλματος και δεν μπορούσε να μεταφερθεί άμεσα η αλλαγή κατεύθυνσης από το τιμόνι.
Βρεγμένο
Τα πολύ μαλακά πλαϊνά δεν βοήθησαν το ελαστικό Firestone Roadhawk να σημειώσει κάποια αξιόλογη επίδοση και στο βρεγμένο elk test, όπου συνέχισε να δίνει την αίσθηση πως αποτελείται από 2 μέρη. Αναλογικά πάντως η εικόνα ήταν καλύτερη από αυτή στο στεγνό και αυτό που κρατάμε είναι η προοδευτική και καθόλου απότομη αντίδραση. Στα 65 χλμ./ώρα δεν προβληματιστήκαμε, αλλά όσο ανέβαινε η ταχύτητα τόσο αισθητή γινόταν η ανακολουθία στην εντολή του τιμονιού και στην αντίδραση του οχήματος. Στα 70 χλμ./ώρα υπήρχε έντονη υποστροφή με ενεργοποίηση του ESP, που όμως δεν κατάφερε να συγκρατήσει το όχημα στην πορεία του. Η προσπάθεια στα 69 χλμ./ώρα ήταν οριακή και τελικά ως επιτυχημένη προσπάθεια κρατάμε τα 68 χλμ./ώρα.
Αναμενόμενο τα primacy 4 να βρεθούν στην κορυφή. Εξάλλου michelin ίσον κορυφή. Θα θέλαμε ωστόσο και ένα τεστ για sport ελαστιχα. Πχ. Pilot Sport 4 κλπ. Όσο για όσους βιάστηκαν να σχολιάσουν ότι δεν συμπεριλαμβάνονται στο τεστ πιο γνωστές μάρκες μάλλον δεν είδαν ότι έχει ήδη γίνει και part 1 του τεστ και τώρα βγαίνουν τα τελικά-συγκεντρωτικά αποτελέσματα. Δεν πειράζει όμως. Michelin και continental έχω δοκιμάσει. Φοβερά ελαστικά. Τα toyo cf2 τα είχα σε μεγαλύτερη εκτίμηση αλλά με διέψευσαν.
Ρε παιδιά έλεος, τι MEGA τεστ με 6 λάστιχα λέτε..., πείτε test ελαστικών σκέτο! Ποια είναι τα Hifly-Maxxis- Kumho???? Τα MITSUKO ξεχάσατε!!! Φαντάζομαι αν το συγκριτικό περιελάμβανε PIRELLI - MICHELIN - CONTINENTAL - BRIDGESTONE...κτλ...., θα βαζατε τίτλο ULTRA SUPERIOR TERA TEST!!!
Απάντηση: Tα Pirelli, Michelin, Bridgestone έχουν δοκιμαστεί στο προηγούμενο τεστ (το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Live-Mega-Test-Elastikwn-se-bregmeno-stegno-_185032.asp) ενώ σε βάθος χρόνου θα δοκιμάσουμε και άλλα ελαστικά, ώστε να έχετε όσο το δυνατόν πιο πλήρη εικόνα.
Εγώ δεν έχω καταλάβει τί νόημα έχει η έννοια "live" test.. Ένα τεστ για λάστιχα είναι, τα δοκιμάζετε και δημοσιεύετε τις μετρήσεις. Δεν προσφέρει κάτι το live ...
Απάντηση: Σε τόσο σημαντικά για την οδική ασφάλεια τεστ, το "live" είναι απαραίτητο για τη διασφάλιση απόλυτης διαφάνειας, ώστε να διατηρήσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε με τους αναγνώστες μας αλλά και τις εταιρείες!
Οι "ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΟΤΙ ΝΑ`ΝΑΙ" που γραφω ειναι οτι δεν αναφερεστε πουθενα για στεγνο οδοστρωμα ή κανω λαθος , χρησιμο το βρεγμενο , αλλα δε πρεπει να ξερουμε και τη συμπεριφορα του στο ΣΤΕΓΝΟ ; Εννοειται πως δε μπορουν να δοκιμαστουν πολλα σε μια μερα . Αλλα τα τεστ σας δεν εχουν συνοχη . Δε δοκιμαζεις ¨ΦΤΗΝΑ¨ ελαστικα παραλληλα με καποιο ΕΠΩΝΥΜΟ , κανεις 2 και 3 και 4 τεστ αναλογα τις κατηγοριες ελαστικων απο τιμες .
Απάντηση: Αυτή τη στιγμή διαβάζετε μόνο το live θέμα. Προφανώς το τεστ έγινε τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα, αλλά για λόγους οικονομίας χρόνου, προτιμήσαμε να δείτε σε live μετάδοση τη δοκιμασία του βρεγμένου, όπου υπάρχουν και οι μεγαλύτερες διαφορές στην απόδοση των ελαστικών. Σύντομα θα διαβάσετε το πλήρες θέμα του 2ου τεστ ελαστικών, στη μορφή του πρώτου, (το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Live-Mega-Test-Elastikwn-se-bregmeno-stegno-_185032.asp ) με τα αποτελέσματα και τα σχόλια-συμπεράσματα των δοκιμαστών μας.
Τέλος, όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος των δοκιμών με όλες τις μάρκες ελαστικών, τότε προφανώς και θα υπάρξει και μια τελική κατάταξη με τα αποτελέσματα όλων των δοκιμασμένων ελαστικών και στους δύο τύπους δοκιμής (φρενα, elk test), τόσο σε βρεγμένο όσο και σε στεγνό.
Απορω με την εννοια των ΤΕΣΤ , ειδικα αυτων που λενε μεγαΤΕΣΤ .
μεγαΤΕΣΤ με 6 στην 1η φαση και 6 στη 2η με αμμετρητες ελλειψεις σε μαρκες ελαστικων δε μπορω να το θεωρησω ΜΕΓΑ !
Γιατι δε κανατε 3 τεστ , 1 με τις μεγαλες εταιρειες , ενα με τις εξισου καλες και 1 με τις οικονομικες ;
Σιγουρα με ολα τα ελαστικα δε μπορει να γινει , αλλα οχι τεστ με οτι να`ναι και οτι να ναι συνθηκες .
Απάντηση: Καλημέρα σας, παρακαλούμε εξηγήστε μας τις "ότι να `ναι συνθήκες". Όσο για τις μάρκες και την ποσότητα των ελαστικών, πρέπει να υπολογίσετε ότι δεν γίνεται να δοκιμαστούν περισσότερα ελαστικά σε μια μέρα. Θα δοκιμάσουμε περισσότερα ελαστικά ώστε σιγά σιγά να αποκτήσετε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη και να καλύψουμε και τους πιο απαιτητικούς.
Δεν ξέρω αν το LIVE είναι απαραίτητο και ποιός έχει τόσο χρόνο να κάτσει να το δει όλο μα σίγουρα ξέρω πως πάντα εσείς κάνετε ξεχωριστά πράγματα ρε παιδιά...Μπράβο στους δημοσιογράφους σας.
Χρησιμοποιήσατε ελαστικά μιας συγκεκριμένης διάστασης 205/55/R16. Το θέμα όμως είναι ότι όσοι έχουν αυτοκίνητα, που χρησιμοποιούν διαφορετικές διαστάσεις, για όλες τις άλλες διαστάσεις ισχύουν οι ίδιες ή ανάλογες επιδόσεις, αυτών των ελαστικών; Αν όχι, τότε το τεστ έχει χρησιμότητα μόνο για όσους χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες διαστάσεις αυτών των ελαστικών και επομένως θα πρέπει να κάνετε τεστ και για όλες τις υπόλοιπες διαστάσεις.
Όταν κάνεις 30.000+ χλμ./χρόνο ξέρεις ότι θα αλλάξεις λάστιχα λόγω φθοράς του πέλματος και όχι (όπως οι υπόλοιποι) λόγω χρόνου. Αρά, θέτεις άλλα κριτήρια όπως τέλειο φρενάρισμα ακόμα και με λίγα mm πέλμα. Φυσικά μετράει πολύ και ο fuel index. Ένα λάστιχο με ένδειξη Α θα εξοικονομήσει περίπου 300€ στα 60.000χλμ σε σχέση με ένα που έχει ένδειξη C. Για μενά michelin/continental για τέτοιες περιπτώσεις. Σε άλλη περίπτωση, (πχ.10.000χλμ/χρόνο) τα λάστιχα δε θα δοκιμαστούν ποτέ πραγματικά. Οπότε πας και σε φτηνότερα.
Τεσσερις μήνες από το τελευταιο τεστ και δεν κανατε 3ο οπώς ειχατε υποσχεθεί. Δεν γινεται από μια δοκιμή να λείπουν μαρκες όπως Continental EcoContact 6, Uniroyal RainSport 3 ,Hankook Ventus Prime 3 K125,Yokohama Advan Fleva V701, Kleber Dynaxer HP4, Nokian Wetproof,
Αναμενόμενο τα primacy 4 να βρεθούν στην κορυφή. Εξάλλου michelin ίσον κορυφή. Θα θέλαμε ωστόσο και ένα τεστ για sport ελαστιχα. Πχ. Pilot Sport 4 κλπ. Όσο για όσους βιάστηκαν να σχολιάσουν ότι δεν συμπεριλαμβάνονται στο τεστ πιο γνωστές μάρκες μάλλον δεν είδαν ότι έχει ήδη γίνει και part 1 του τεστ και τώρα βγαίνουν τα τελικά-συγκεντρωτικά αποτελέσματα. Δεν πειράζει όμως. Michelin και continental έχω δοκιμάσει. Φοβερά ελαστικά. Τα toyo cf2 τα είχα σε μεγαλύτερη εκτίμηση αλλά με διέψευσαν.
Ρε παιδιά έλεος, τι MEGA τεστ με 6 λάστιχα λέτε..., πείτε test ελαστικών σκέτο! Ποια είναι τα Hifly-Maxxis- Kumho???? Τα MITSUKO ξεχάσατε!!! Φαντάζομαι αν το συγκριτικό περιελάμβανε PIRELLI - MICHELIN - CONTINENTAL - BRIDGESTONE...κτλ...., θα βαζατε τίτλο ULTRA SUPERIOR TERA TEST!!!
Απάντηση: Tα Pirelli, Michelin, Bridgestone έχουν δοκιμαστεί στο προηγούμενο τεστ (το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Live-Mega-Test-Elastikwn-se-bregmeno-stegno-_185032.asp) ενώ σε βάθος χρόνου θα δοκιμάσουμε και άλλα ελαστικά, ώστε να έχετε όσο το δυνατόν πιο πλήρη εικόνα.
Εγώ δεν έχω καταλάβει τί νόημα έχει η έννοια "live" test.. Ένα τεστ για λάστιχα είναι, τα δοκιμάζετε και δημοσιεύετε τις μετρήσεις. Δεν προσφέρει κάτι το live ...
Απάντηση: Σε τόσο σημαντικά για την οδική ασφάλεια τεστ, το "live" είναι απαραίτητο για τη διασφάλιση απόλυτης διαφάνειας, ώστε να διατηρήσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε με τους αναγνώστες μας αλλά και τις εταιρείες!
Οι "ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΟΤΙ ΝΑ`ΝΑΙ" που γραφω ειναι οτι δεν αναφερεστε πουθενα για στεγνο οδοστρωμα ή κανω λαθος , χρησιμο το βρεγμενο , αλλα δε πρεπει να ξερουμε και τη συμπεριφορα του στο ΣΤΕΓΝΟ ; Εννοειται πως δε μπορουν να δοκιμαστουν πολλα σε μια μερα . Αλλα τα τεστ σας δεν εχουν συνοχη . Δε δοκιμαζεις ¨ΦΤΗΝΑ¨ ελαστικα παραλληλα με καποιο ΕΠΩΝΥΜΟ , κανεις 2 και 3 και 4 τεστ αναλογα τις κατηγοριες ελαστικων απο τιμες .
Απάντηση: Αυτή τη στιγμή διαβάζετε μόνο το live θέμα. Προφανώς το τεστ έγινε τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα, αλλά για λόγους οικονομίας χρόνου, προτιμήσαμε να δείτε σε live μετάδοση τη δοκιμασία του βρεγμένου, όπου υπάρχουν και οι μεγαλύτερες διαφορές στην απόδοση των ελαστικών. Σύντομα θα διαβάσετε το πλήρες θέμα του 2ου τεστ ελαστικών, στη μορφή του πρώτου, (το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Live-Mega-Test-Elastikwn-se-bregmeno-stegno-_185032.asp ) με τα αποτελέσματα και τα σχόλια-συμπεράσματα των δοκιμαστών μας. Τέλος, όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος των δοκιμών με όλες τις μάρκες ελαστικών, τότε προφανώς και θα υπάρξει και μια τελική κατάταξη με τα αποτελέσματα όλων των δοκιμασμένων ελαστικών και στους δύο τύπους δοκιμής (φρενα, elk test), τόσο σε βρεγμένο όσο και σε στεγνό.
Απορω με την εννοια των ΤΕΣΤ , ειδικα αυτων που λενε μεγαΤΕΣΤ . μεγαΤΕΣΤ με 6 στην 1η φαση και 6 στη 2η με αμμετρητες ελλειψεις σε μαρκες ελαστικων δε μπορω να το θεωρησω ΜΕΓΑ ! Γιατι δε κανατε 3 τεστ , 1 με τις μεγαλες εταιρειες , ενα με τις εξισου καλες και 1 με τις οικονομικες ; Σιγουρα με ολα τα ελαστικα δε μπορει να γινει , αλλα οχι τεστ με οτι να`ναι και οτι να ναι συνθηκες .
Απάντηση: Καλημέρα σας, παρακαλούμε εξηγήστε μας τις "ότι να `ναι συνθήκες". Όσο για τις μάρκες και την ποσότητα των ελαστικών, πρέπει να υπολογίσετε ότι δεν γίνεται να δοκιμαστούν περισσότερα ελαστικά σε μια μέρα. Θα δοκιμάσουμε περισσότερα ελαστικά ώστε σιγά σιγά να αποκτήσετε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη και να καλύψουμε και τους πιο απαιτητικούς.
Δεν ξέρω αν το LIVE είναι απαραίτητο και ποιός έχει τόσο χρόνο να κάτσει να το δει όλο μα σίγουρα ξέρω πως πάντα εσείς κάνετε ξεχωριστά πράγματα ρε παιδιά...Μπράβο στους δημοσιογράφους σας.
Χρησιμοποιήσατε ελαστικά μιας συγκεκριμένης διάστασης 205/55/R16. Το θέμα όμως είναι ότι όσοι έχουν αυτοκίνητα, που χρησιμοποιούν διαφορετικές διαστάσεις, για όλες τις άλλες διαστάσεις ισχύουν οι ίδιες ή ανάλογες επιδόσεις, αυτών των ελαστικών; Αν όχι, τότε το τεστ έχει χρησιμότητα μόνο για όσους χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες διαστάσεις αυτών των ελαστικών και επομένως θα πρέπει να κάνετε τεστ και για όλες τις υπόλοιπες διαστάσεις.
Απάντηση: Οι διαφορές θα είναι αντίστοιχες εφόσον μιλάμε για το ίδιο μοντέλο ελαστικού και άρα ίδιο πέλμα-γόμα!
Όταν κάνεις 30.000+ χλμ./χρόνο ξέρεις ότι θα αλλάξεις λάστιχα λόγω φθοράς του πέλματος και όχι (όπως οι υπόλοιποι) λόγω χρόνου. Αρά, θέτεις άλλα κριτήρια όπως τέλειο φρενάρισμα ακόμα και με λίγα mm πέλμα. Φυσικά μετράει πολύ και ο fuel index. Ένα λάστιχο με ένδειξη Α θα εξοικονομήσει περίπου 300€ στα 60.000χλμ σε σχέση με ένα που έχει ένδειξη C. Για μενά michelin/continental για τέτοιες περιπτώσεις. Σε άλλη περίπτωση, (πχ.10.000χλμ/χρόνο) τα λάστιχα δε θα δοκιμαστούν ποτέ πραγματικά. Οπότε πας και σε φτηνότερα.
ΤΑ PIRELLI P7 CINTURANTO BLUE ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ???
για continental θα κάνετε?
Τεσσερις μήνες από το τελευταιο τεστ και δεν κανατε 3ο οπώς ειχατε υποσχεθεί. Δεν γινεται από μια δοκιμή να λείπουν μαρκες όπως Continental EcoContact 6, Uniroyal RainSport 3 ,Hankook Ventus Prime 3 K125,Yokohama Advan Fleva V701, Kleber Dynaxer HP4, Nokian Wetproof,