Δοκιμάσαμε ακόμη 6 ελαστικά της αγοράς στη δημοφιλή διάσταση 205/55 R16 από εταιρείες με λιγότερο ίσως «τρανταχτό» όνομα. Πως ανταποκρίθηκαν στα ζόρια; Ποια φρενάρουν καλύτερα; Ποια αποφεύγουν πιο εύκολα τον κίνδυνο; Που κατατάχθηκαν σε σχέση με την πρώτη δοκιμή; Οι απαντήσεις δόθηκαν στις προηγούμενες σελίδες, εδώ όμως θα βρείτε την τελική κατάταξη και μερικά κρίσιμα συμπεράσματα.
Συμπέρασμα 1ο
Τα πιο low budget (κατά κύριο λόγο) ελαστικά της δοκιμής αυτής δεν μπόρεσαν να σημειώσουν επιδόσεις κοντά σε αυτές των πιο premium ελαστικών, που είχαμε δοκιμάσει την προηγούμενη φορά. Διαφορά υπήρχε τόσο στο στεγνό, όσο και στο βρεγμένο φρενάρισμα, όπου ήταν και πιο τρανταχτή. Με εξαίρεση το ελαστικό Dunlop Sport Blurespone, που υπερσκέλισε τα Pirelli P7 στο φρενάρισμα και στο ELK TEST (εδώ και τα oμόσταυλα Goodyear Εfficient Grip Performance) η εις βάρος τους διαφορά στο φρενάρισμα των 5 υπόλοιπων ελαστικών σε σχέση με τα 3 πρώτα του προηγούμενου test είναι από 5-8 μ. Η διαφορά είναι τεράστια. Υπολογίστε πως γύρω στα 6 μέτρα είναι ένα φρενάρισμα από τα 50 χλμ./ώρα (στεγνό). Και στην αποφυγή κινδύνου είδαμε διαφορές.
Συμπέρασμα 2ο
Η διαφορά ενός ελαστικού στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου, σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, ούτε εδώ ήταν μεγάλη. Ακόμη και στα δύο χειρότερα σε στεγνή επίδοση ελαστικά η διαφορά ήταν 2-3 χλμ./ώρα. Σε μια καμία περίπτωση δεν είχαμε διαφορές 10 ή 15 χλμ./ώρα όπως πολλοί υποστήριζαν.
Συμπέρασμα 3ο
Καλή επίδοση στο φρενάρισμα επί βρεγμένου οδοστρώματος δε σημαίνει αυτόματα και καλή επίδοση στο ELK TEST. Στο τελευταίο, ρόλο πέρα από την γόμα του ελαστικού ρόλο παίζουν και άλλα χαρακτηριστικά του, όπως η σκληρότητα των πλαϊνών και πως αυτά αντιδρούν στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης.
Συμπέρασμα 4ο
Ακόμα και όταν μιλάμε για ίδιας κατηγορίας ελαστικά, δεν είναι όλα ίδια. Καθένα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης, τα οποία και εμφανώς επηρεάζουν την επίδοσή του σε συγκεκριμένες δοκιμασίες.
Ίδιες συνθήκες;
Αφού στο προηγούμενο test ελαστικών είχε χρησιμοποιηθεί ως αυτοκίνητο αναφοράς το συγκεκριμένο Ford Focus δε θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί άλλο αυτοκίνητο και για αυτή τη δοκιμή των 6 ακόμα ελαστικών της διάστασης 205/55 R16. Παράλληλα φροντίσαμε για την εξασφάλιση αντίστοιχων συνθηκών «πίστας» με αυτές του προηγούμενου test για να μην υπάρχουν αμφισβητήσεις των αποτελεσμάτων.
Αναμενόμενο τα primacy 4 να βρεθούν στην κορυφή. Εξάλλου michelin ίσον κορυφή. Θα θέλαμε ωστόσο και ένα τεστ για sport ελαστιχα. Πχ. Pilot Sport 4 κλπ. Όσο για όσους βιάστηκαν να σχολιάσουν ότι δεν συμπεριλαμβάνονται στο τεστ πιο γνωστές μάρκες μάλλον δεν είδαν ότι έχει ήδη γίνει και part 1 του τεστ και τώρα βγαίνουν τα τελικά-συγκεντρωτικά αποτελέσματα. Δεν πειράζει όμως. Michelin και continental έχω δοκιμάσει. Φοβερά ελαστικά. Τα toyo cf2 τα είχα σε μεγαλύτερη εκτίμηση αλλά με διέψευσαν.
Ρε παιδιά έλεος, τι MEGA τεστ με 6 λάστιχα λέτε..., πείτε test ελαστικών σκέτο! Ποια είναι τα Hifly-Maxxis- Kumho???? Τα MITSUKO ξεχάσατε!!! Φαντάζομαι αν το συγκριτικό περιελάμβανε PIRELLI - MICHELIN - CONTINENTAL - BRIDGESTONE...κτλ...., θα βαζατε τίτλο ULTRA SUPERIOR TERA TEST!!!
Απάντηση: Tα Pirelli, Michelin, Bridgestone έχουν δοκιμαστεί στο προηγούμενο τεστ (το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Live-Mega-Test-Elastikwn-se-bregmeno-stegno-_185032.asp) ενώ σε βάθος χρόνου θα δοκιμάσουμε και άλλα ελαστικά, ώστε να έχετε όσο το δυνατόν πιο πλήρη εικόνα.
Εγώ δεν έχω καταλάβει τί νόημα έχει η έννοια "live" test.. Ένα τεστ για λάστιχα είναι, τα δοκιμάζετε και δημοσιεύετε τις μετρήσεις. Δεν προσφέρει κάτι το live ...
Απάντηση: Σε τόσο σημαντικά για την οδική ασφάλεια τεστ, το "live" είναι απαραίτητο για τη διασφάλιση απόλυτης διαφάνειας, ώστε να διατηρήσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε με τους αναγνώστες μας αλλά και τις εταιρείες!
Οι "ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΟΤΙ ΝΑ`ΝΑΙ" που γραφω ειναι οτι δεν αναφερεστε πουθενα για στεγνο οδοστρωμα ή κανω λαθος , χρησιμο το βρεγμενο , αλλα δε πρεπει να ξερουμε και τη συμπεριφορα του στο ΣΤΕΓΝΟ ; Εννοειται πως δε μπορουν να δοκιμαστουν πολλα σε μια μερα . Αλλα τα τεστ σας δεν εχουν συνοχη . Δε δοκιμαζεις ¨ΦΤΗΝΑ¨ ελαστικα παραλληλα με καποιο ΕΠΩΝΥΜΟ , κανεις 2 και 3 και 4 τεστ αναλογα τις κατηγοριες ελαστικων απο τιμες .
Απάντηση: Αυτή τη στιγμή διαβάζετε μόνο το live θέμα. Προφανώς το τεστ έγινε τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα, αλλά για λόγους οικονομίας χρόνου, προτιμήσαμε να δείτε σε live μετάδοση τη δοκιμασία του βρεγμένου, όπου υπάρχουν και οι μεγαλύτερες διαφορές στην απόδοση των ελαστικών. Σύντομα θα διαβάσετε το πλήρες θέμα του 2ου τεστ ελαστικών, στη μορφή του πρώτου, (το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Live-Mega-Test-Elastikwn-se-bregmeno-stegno-_185032.asp ) με τα αποτελέσματα και τα σχόλια-συμπεράσματα των δοκιμαστών μας.
Τέλος, όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος των δοκιμών με όλες τις μάρκες ελαστικών, τότε προφανώς και θα υπάρξει και μια τελική κατάταξη με τα αποτελέσματα όλων των δοκιμασμένων ελαστικών και στους δύο τύπους δοκιμής (φρενα, elk test), τόσο σε βρεγμένο όσο και σε στεγνό.
Απορω με την εννοια των ΤΕΣΤ , ειδικα αυτων που λενε μεγαΤΕΣΤ .
μεγαΤΕΣΤ με 6 στην 1η φαση και 6 στη 2η με αμμετρητες ελλειψεις σε μαρκες ελαστικων δε μπορω να το θεωρησω ΜΕΓΑ !
Γιατι δε κανατε 3 τεστ , 1 με τις μεγαλες εταιρειες , ενα με τις εξισου καλες και 1 με τις οικονομικες ;
Σιγουρα με ολα τα ελαστικα δε μπορει να γινει , αλλα οχι τεστ με οτι να`ναι και οτι να ναι συνθηκες .
Απάντηση: Καλημέρα σας, παρακαλούμε εξηγήστε μας τις "ότι να `ναι συνθήκες". Όσο για τις μάρκες και την ποσότητα των ελαστικών, πρέπει να υπολογίσετε ότι δεν γίνεται να δοκιμαστούν περισσότερα ελαστικά σε μια μέρα. Θα δοκιμάσουμε περισσότερα ελαστικά ώστε σιγά σιγά να αποκτήσετε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη και να καλύψουμε και τους πιο απαιτητικούς.
Δεν ξέρω αν το LIVE είναι απαραίτητο και ποιός έχει τόσο χρόνο να κάτσει να το δει όλο μα σίγουρα ξέρω πως πάντα εσείς κάνετε ξεχωριστά πράγματα ρε παιδιά...Μπράβο στους δημοσιογράφους σας.
Χρησιμοποιήσατε ελαστικά μιας συγκεκριμένης διάστασης 205/55/R16. Το θέμα όμως είναι ότι όσοι έχουν αυτοκίνητα, που χρησιμοποιούν διαφορετικές διαστάσεις, για όλες τις άλλες διαστάσεις ισχύουν οι ίδιες ή ανάλογες επιδόσεις, αυτών των ελαστικών; Αν όχι, τότε το τεστ έχει χρησιμότητα μόνο για όσους χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες διαστάσεις αυτών των ελαστικών και επομένως θα πρέπει να κάνετε τεστ και για όλες τις υπόλοιπες διαστάσεις.
Όταν κάνεις 30.000+ χλμ./χρόνο ξέρεις ότι θα αλλάξεις λάστιχα λόγω φθοράς του πέλματος και όχι (όπως οι υπόλοιποι) λόγω χρόνου. Αρά, θέτεις άλλα κριτήρια όπως τέλειο φρενάρισμα ακόμα και με λίγα mm πέλμα. Φυσικά μετράει πολύ και ο fuel index. Ένα λάστιχο με ένδειξη Α θα εξοικονομήσει περίπου 300€ στα 60.000χλμ σε σχέση με ένα που έχει ένδειξη C. Για μενά michelin/continental για τέτοιες περιπτώσεις. Σε άλλη περίπτωση, (πχ.10.000χλμ/χρόνο) τα λάστιχα δε θα δοκιμαστούν ποτέ πραγματικά. Οπότε πας και σε φτηνότερα.
Τεσσερις μήνες από το τελευταιο τεστ και δεν κανατε 3ο οπώς ειχατε υποσχεθεί. Δεν γινεται από μια δοκιμή να λείπουν μαρκες όπως Continental EcoContact 6, Uniroyal RainSport 3 ,Hankook Ventus Prime 3 K125,Yokohama Advan Fleva V701, Kleber Dynaxer HP4, Nokian Wetproof,
Αναμενόμενο τα primacy 4 να βρεθούν στην κορυφή. Εξάλλου michelin ίσον κορυφή. Θα θέλαμε ωστόσο και ένα τεστ για sport ελαστιχα. Πχ. Pilot Sport 4 κλπ. Όσο για όσους βιάστηκαν να σχολιάσουν ότι δεν συμπεριλαμβάνονται στο τεστ πιο γνωστές μάρκες μάλλον δεν είδαν ότι έχει ήδη γίνει και part 1 του τεστ και τώρα βγαίνουν τα τελικά-συγκεντρωτικά αποτελέσματα. Δεν πειράζει όμως. Michelin και continental έχω δοκιμάσει. Φοβερά ελαστικά. Τα toyo cf2 τα είχα σε μεγαλύτερη εκτίμηση αλλά με διέψευσαν.
Ρε παιδιά έλεος, τι MEGA τεστ με 6 λάστιχα λέτε..., πείτε test ελαστικών σκέτο! Ποια είναι τα Hifly-Maxxis- Kumho???? Τα MITSUKO ξεχάσατε!!! Φαντάζομαι αν το συγκριτικό περιελάμβανε PIRELLI - MICHELIN - CONTINENTAL - BRIDGESTONE...κτλ...., θα βαζατε τίτλο ULTRA SUPERIOR TERA TEST!!!
Απάντηση: Tα Pirelli, Michelin, Bridgestone έχουν δοκιμαστεί στο προηγούμενο τεστ (το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Live-Mega-Test-Elastikwn-se-bregmeno-stegno-_185032.asp) ενώ σε βάθος χρόνου θα δοκιμάσουμε και άλλα ελαστικά, ώστε να έχετε όσο το δυνατόν πιο πλήρη εικόνα.
Εγώ δεν έχω καταλάβει τί νόημα έχει η έννοια "live" test.. Ένα τεστ για λάστιχα είναι, τα δοκιμάζετε και δημοσιεύετε τις μετρήσεις. Δεν προσφέρει κάτι το live ...
Απάντηση: Σε τόσο σημαντικά για την οδική ασφάλεια τεστ, το "live" είναι απαραίτητο για τη διασφάλιση απόλυτης διαφάνειας, ώστε να διατηρήσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε με τους αναγνώστες μας αλλά και τις εταιρείες!
Οι "ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΟΤΙ ΝΑ`ΝΑΙ" που γραφω ειναι οτι δεν αναφερεστε πουθενα για στεγνο οδοστρωμα ή κανω λαθος , χρησιμο το βρεγμενο , αλλα δε πρεπει να ξερουμε και τη συμπεριφορα του στο ΣΤΕΓΝΟ ; Εννοειται πως δε μπορουν να δοκιμαστουν πολλα σε μια μερα . Αλλα τα τεστ σας δεν εχουν συνοχη . Δε δοκιμαζεις ¨ΦΤΗΝΑ¨ ελαστικα παραλληλα με καποιο ΕΠΩΝΥΜΟ , κανεις 2 και 3 και 4 τεστ αναλογα τις κατηγοριες ελαστικων απο τιμες .
Απάντηση: Αυτή τη στιγμή διαβάζετε μόνο το live θέμα. Προφανώς το τεστ έγινε τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα, αλλά για λόγους οικονομίας χρόνου, προτιμήσαμε να δείτε σε live μετάδοση τη δοκιμασία του βρεγμένου, όπου υπάρχουν και οι μεγαλύτερες διαφορές στην απόδοση των ελαστικών. Σύντομα θα διαβάσετε το πλήρες θέμα του 2ου τεστ ελαστικών, στη μορφή του πρώτου, (το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Live-Mega-Test-Elastikwn-se-bregmeno-stegno-_185032.asp ) με τα αποτελέσματα και τα σχόλια-συμπεράσματα των δοκιμαστών μας. Τέλος, όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος των δοκιμών με όλες τις μάρκες ελαστικών, τότε προφανώς και θα υπάρξει και μια τελική κατάταξη με τα αποτελέσματα όλων των δοκιμασμένων ελαστικών και στους δύο τύπους δοκιμής (φρενα, elk test), τόσο σε βρεγμένο όσο και σε στεγνό.
Απορω με την εννοια των ΤΕΣΤ , ειδικα αυτων που λενε μεγαΤΕΣΤ . μεγαΤΕΣΤ με 6 στην 1η φαση και 6 στη 2η με αμμετρητες ελλειψεις σε μαρκες ελαστικων δε μπορω να το θεωρησω ΜΕΓΑ ! Γιατι δε κανατε 3 τεστ , 1 με τις μεγαλες εταιρειες , ενα με τις εξισου καλες και 1 με τις οικονομικες ; Σιγουρα με ολα τα ελαστικα δε μπορει να γινει , αλλα οχι τεστ με οτι να`ναι και οτι να ναι συνθηκες .
Απάντηση: Καλημέρα σας, παρακαλούμε εξηγήστε μας τις "ότι να `ναι συνθήκες". Όσο για τις μάρκες και την ποσότητα των ελαστικών, πρέπει να υπολογίσετε ότι δεν γίνεται να δοκιμαστούν περισσότερα ελαστικά σε μια μέρα. Θα δοκιμάσουμε περισσότερα ελαστικά ώστε σιγά σιγά να αποκτήσετε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη και να καλύψουμε και τους πιο απαιτητικούς.
Δεν ξέρω αν το LIVE είναι απαραίτητο και ποιός έχει τόσο χρόνο να κάτσει να το δει όλο μα σίγουρα ξέρω πως πάντα εσείς κάνετε ξεχωριστά πράγματα ρε παιδιά...Μπράβο στους δημοσιογράφους σας.
Χρησιμοποιήσατε ελαστικά μιας συγκεκριμένης διάστασης 205/55/R16. Το θέμα όμως είναι ότι όσοι έχουν αυτοκίνητα, που χρησιμοποιούν διαφορετικές διαστάσεις, για όλες τις άλλες διαστάσεις ισχύουν οι ίδιες ή ανάλογες επιδόσεις, αυτών των ελαστικών; Αν όχι, τότε το τεστ έχει χρησιμότητα μόνο για όσους χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες διαστάσεις αυτών των ελαστικών και επομένως θα πρέπει να κάνετε τεστ και για όλες τις υπόλοιπες διαστάσεις.
Απάντηση: Οι διαφορές θα είναι αντίστοιχες εφόσον μιλάμε για το ίδιο μοντέλο ελαστικού και άρα ίδιο πέλμα-γόμα!
Όταν κάνεις 30.000+ χλμ./χρόνο ξέρεις ότι θα αλλάξεις λάστιχα λόγω φθοράς του πέλματος και όχι (όπως οι υπόλοιποι) λόγω χρόνου. Αρά, θέτεις άλλα κριτήρια όπως τέλειο φρενάρισμα ακόμα και με λίγα mm πέλμα. Φυσικά μετράει πολύ και ο fuel index. Ένα λάστιχο με ένδειξη Α θα εξοικονομήσει περίπου 300€ στα 60.000χλμ σε σχέση με ένα που έχει ένδειξη C. Για μενά michelin/continental για τέτοιες περιπτώσεις. Σε άλλη περίπτωση, (πχ.10.000χλμ/χρόνο) τα λάστιχα δε θα δοκιμαστούν ποτέ πραγματικά. Οπότε πας και σε φτηνότερα.
ΤΑ PIRELLI P7 CINTURANTO BLUE ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ???
για continental θα κάνετε?
Τεσσερις μήνες από το τελευταιο τεστ και δεν κανατε 3ο οπώς ειχατε υποσχεθεί. Δεν γινεται από μια δοκιμή να λείπουν μαρκες όπως Continental EcoContact 6, Uniroyal RainSport 3 ,Hankook Ventus Prime 3 K125,Yokohama Advan Fleva V701, Kleber Dynaxer HP4, Nokian Wetproof,