Συμπεράσματα
280.474 Επισκέψεις στο άρθρο (2/5/2021)
7 Φωτογραφίες »
Οι υβριδικές και ήπια υβριδικές εκδόσεις μέσα στην πόλη, εκεί που κατά βάση κινούμαστε περισσότερο, μπορούν και πετυχαίνουν νούμερα κατανάλωσης εξαιρετικά χαμηλά.
Υπολογισμός ετήσιου κόστους
Ήρθε η στιγμή της αλήθειας και των συμπερασμάτων του μεγάλου μας τεστ. Είδαμε σε κάθε συνθήκη πως έπραξε το κάθε μοντέλο και εδώ θα δείτε σε συγκεντρωτικά αποτελέσματα διάφορους πίνακες σχετικά με την κατανάλωση και το κόστος του κάθε μοντέλου σε όλες τις περιπτώσεις, ενώ επιπλέον δημιουργήσαμε και ένα μεικτό κύκλο. Μάλιστα κάναμε και αναγωγή σε ετήσια βάση με δεδομένο ότι ο μέσος οδηγός κάνει περίπου 30 χλμ./ημέρα σε αστικές συνθήκες (150 την εβδομάδα) και 45 χλμ. σε υπεραστικές, σαν να πηγαίνει μια μικρή κοντινή εκδρομή το Σ/Κ.. Παράλληλα για να φτιάξουμε έναν ετήσιο μεικτό κύκλο προσθέσαμε και δύο μεγάλα ταξίδια στο σύνολο 2.000 χλμ./έτος.
Συμπέρασμα 1: Τα ηλεκτρικά παίζουν χωρίς αντίπαλο
Δεν χρειαζόταν να πραγματοποιήσουμε τη δοκιμή μας για να συμπεράνουμε ότι η οικονομία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων είναι υπεράνω σύγκρισης. Ωστόσο, είναι εντυπωσιακό σε μια διαδρομή μόλις 107 χλμ. το κόστος «καυσίμου» (τιμή κιλοβατώρας καθορίσαμε αυτή του νυχτερινού τιμολογίου της ΔΕΗ προσθέτοντας όλες τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις που ισχύουν ανεξαρτήτως παρόχου) του Hyundai Kona Electric και του Peugeot e-2008 να είναι 8 φορές μικρότερο σε σχέση με τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα μοντέλα, όπως στην περίπτωση μας του Citroen C3 Aircross, το οποίο μάλιστα είναι και από τα οικονομικά μοντέλα, ενώ παράλληλα έχουν φτάσει σε ένα σημείο που η αυτονομία τους μπορεί να διαρκέσει μια βδομάδα. Σαφώς και η τιμή αγοράς τους είναι αρκετά αυξημένη σε σχέση με τα βενζινοκίνητα μοντέλα, ωστόσο με ετήσιο κέρδος άνω των 1.200 ευρώ από καύσιμα, απαλλαγή από τέλη και φθηνότερη συντήρηση, η απόσβεση δεν είναι τόσο δύσκολη σε βάθος χρόνου.
Συμπέρασμα 2: Τα plug-in με καθημερινή φόρτιση καίνε σχεδόν όσο τα ηλεκτρικά
Το ίδιο ισχύει και για την οικονομία που προσφέρουν τα plug-in μοντέλα, ωστόσο με έναν αστερίσκο. Βασική προϋπόθεση να είναι φορτισμένα, το οποίο σημαίνει πως κάθε βράδυ ή έστω ανά δύο θα πρέπει να μπαίνουν στην πρίζα. Όπως είδαμε στην περίπτωση του Renegade 4xe, με γεμάτη μπαταρία μέσα στην πόλη έκαψε μόλις 0,6 λτ./100 χλμ., νούμερο που διατηρήθηκε μέχρι τα μισά της δεύτερης διαδρομής μας (συνολικά κοντά στα 50 χλμ..). Όταν όμως σώθηκε η μπαταρία τα νούμερα της κατανάλωσης ήταν τα υψηλότερα μεταξύ των 8 μοντέλων, δικαιολογημένα καθώς δούλευε ως βενζινοκίνητο και μάλιστα με την υψηλότερη απόδοση μεταξύ των 8.
Συμπέρασμα 3: 900 και 600 ευρώ ετησίως το κέρδος με CNG και LPG
Μπορεί να μην είναι τόσο δημοφιλή, ωστόσο το υγραέριο και το φυσικό αέριο στο τέλος του χρόνου μπορούν να σας εξοικονομήσουν ένα αξιοσέβαστο ποσό. Το Skoda Kamiq CNG, στον ετήσιο κύκλο που διαμορφώσαμε θα χρειαστεί 900 ευρώ λιγότερα συγκριτικά με τo C3 Aircross. Ωστόσο, σαν καύσιμο έχει τις ιδιαιτερότητές του. Από τη μία δεν υπάρχει ποικιλία μοντέλων, από την άλλη υπάρχει πολύ μικρό δίκτυο τροφοδοσίας. Χαρακτηριστικά στη διαδρομή αυτή περάσαμε μόνο από ένα πρατήριο του εμπορεύεται φυσικό αέριο, δηλαδή πιο εύκολο είναι να φορτίσεις ηλεκτρικό παρά μοντέλο CNG. Αυτό το πρόβλημα δεν υπάρχει με το LPG, το οποίο μπορεί να μην προσφέρει αντίστοιχη οικονομία, ωστόσο γεμίζει παντού και σε ετήσια βάση μπορεί να σου εξοικονομήσει 600 ευρώ. Επίσης και εδώ είναι μικρή η γκάμα μοντέλων.
Συμπέρασμα 4: Τα υβριδικά εξυπηρετούν σε πόλη και επαρχία
Τα υβριδικά μοντέλα μπορούν και προσφέρουν νούμερα κατανάλωσης ισάξια με αυτά των diesel και ειδικά μέσα στην πόλη ακόμη καλύτερα. Έτσι με δεδομένο πως η πλειοψηφία κάνει σχεδόν το 70% των μετακινήσεων σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον τότε και οικονομικά θα επιβαρύνουν ισάξια τον προϋπολογισμό σας. Ακόμα και τα ήπια υβριδικά συστήματα των 48 Volt, όπως του Ford Puma καταφέρνουν και αποφορτίζουν τον κινητήρα από πολλά έξτρα βάρη, ενώ με την έξτρα ροπή που παρέχει φροντίζει να μην πιέζεται το σύνολο.
Ακόμη καλύτερα τα πράγματα για τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά συστήματα όπως του Jazz Crosstar, τα οποία πέραν των παραπάνω, μπορούν να κινηθούν και ηλεκτρικά για λίγο περιορίζοντας περισσότερο την κατανάλωση. Η διαφορά αυτή είναι εμφανής ιδιαίτερα εντός πόλης, αλλά και στο βουνό όπου τα κατηφορικά κομμάτια έδιναν τη δυνατότητα να φορτίζεται η μπαταρία ώστε να χρησιμοποιείται αργότερα.
Συμπέρασμα 5: Μικρή σημασία αν είσαι σε πόλη ή αυτοκινητόδρομο
Στα διαφορετικά κομμάτια της διαδρομής μας αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως το οικονομικότερο καύσιμο στην πόλη θα είναι και στον αυτοκινητόδρομο. Ένα ηλεκτρικό θα είναι οικονομικότερο παντού και ένα βενζινοκίνητο το πιο ενεργοβόρο. Ωστόσο, υπάρχει διακύμανση στο πόσο πιο οικονομικό είναι ανά συνθήκη. Όλα τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα ευνοούνται από συνθήκες που τους επιτρέπει να κάνουν ανάκτηση ενέργειας φορτίζοντας τις μπαταρίες τους. Γι αυτό το λόγο, άλλωστε, είδαμε τις μεγαλύτερες διαφορές στην εκτός πόλης διαδρομή, εκεί όπου τα συχνά φρεναρίσματα και η κύλιση στις κατηφόρες ευνοούσαν την ανάκτηση.
Συμπέρασμα 6: Εξίσου σημαντικός ο τρόπος οδήγησης
Σε όλη τη διαδρομή κινηθήκαμε με ρυθμούς καθημερινούς, όπως ακριβώς πηγαίνουμε κάθε πρωί στην δουλειά και τη βόλτα μας το Σαββατοκύριακο. Δεν πηγαίναμε οικονομικά, ούτε όμως πιέσαμε τα αυτοκίνητα. Τα νούμερα των μετρήσεων λοιπόν έδειξαν πως αν οδηγείς νορμάλ μπορείς να πετύχεις χαμηλά νούμερα. Εκεί που η κατανάλωση αυξάνει απότομα δεν είναι όταν πηγαίνεις με σταθερά 100-120 χ.α.ω. αλλά όταν πιέζεις το σύνολο. Εκεί είναι που τα διψήφια νούμερα δύσκολα αποφεύγονται…
Συμπέρασμα 1: Τα ηλεκτρικά παίζουν χωρίς αντίπαλο
Δεν χρειαζόταν να πραγματοποιήσουμε τη δοκιμή μας για να συμπεράνουμε ότι η οικονομία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων είναι υπεράνω σύγκρισης. Ωστόσο, είναι εντυπωσιακό σε μια διαδρομή μόλις 107 χλμ. το κόστος «καυσίμου» (τιμή κιλοβατώρας καθορίσαμε αυτή του νυχτερινού τιμολογίου της ΔΕΗ προσθέτοντας όλες τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις που ισχύουν ανεξαρτήτως παρόχου) του Hyundai Kona Electric και του Peugeot e-2008 να είναι 8 φορές μικρότερο σε σχέση με τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα μοντέλα, όπως στην περίπτωση μας του Citroen C3 Aircross, το οποίο μάλιστα είναι και από τα οικονομικά μοντέλα, ενώ παράλληλα έχουν φτάσει σε ένα σημείο που η αυτονομία τους μπορεί να διαρκέσει μια βδομάδα. Σαφώς και η τιμή αγοράς τους είναι αρκετά αυξημένη σε σχέση με τα βενζινοκίνητα μοντέλα, ωστόσο με ετήσιο κέρδος άνω των 1.200 ευρώ από καύσιμα, απαλλαγή από τέλη και φθηνότερη συντήρηση, η απόσβεση δεν είναι τόσο δύσκολη σε βάθος χρόνου.
Συμπέρασμα 2: Τα plug-in με καθημερινή φόρτιση καίνε σχεδόν όσο τα ηλεκτρικά
Το ίδιο ισχύει και για την οικονομία που προσφέρουν τα plug-in μοντέλα, ωστόσο με έναν αστερίσκο. Βασική προϋπόθεση να είναι φορτισμένα, το οποίο σημαίνει πως κάθε βράδυ ή έστω ανά δύο θα πρέπει να μπαίνουν στην πρίζα. Όπως είδαμε στην περίπτωση του Renegade 4xe, με γεμάτη μπαταρία μέσα στην πόλη έκαψε μόλις 0,6 λτ./100 χλμ., νούμερο που διατηρήθηκε μέχρι τα μισά της δεύτερης διαδρομής μας (συνολικά κοντά στα 50 χλμ..). Όταν όμως σώθηκε η μπαταρία τα νούμερα της κατανάλωσης ήταν τα υψηλότερα μεταξύ των 8 μοντέλων, δικαιολογημένα καθώς δούλευε ως βενζινοκίνητο και μάλιστα με την υψηλότερη απόδοση μεταξύ των 8.
Συμπέρασμα 3: 900 και 600 ευρώ ετησίως το κέρδος με CNG και LPG
Μπορεί να μην είναι τόσο δημοφιλή, ωστόσο το υγραέριο και το φυσικό αέριο στο τέλος του χρόνου μπορούν να σας εξοικονομήσουν ένα αξιοσέβαστο ποσό. Το Skoda Kamiq CNG, στον ετήσιο κύκλο που διαμορφώσαμε θα χρειαστεί 900 ευρώ λιγότερα συγκριτικά με τo C3 Aircross. Ωστόσο, σαν καύσιμο έχει τις ιδιαιτερότητές του. Από τη μία δεν υπάρχει ποικιλία μοντέλων, από την άλλη υπάρχει πολύ μικρό δίκτυο τροφοδοσίας. Χαρακτηριστικά στη διαδρομή αυτή περάσαμε μόνο από ένα πρατήριο του εμπορεύεται φυσικό αέριο, δηλαδή πιο εύκολο είναι να φορτίσεις ηλεκτρικό παρά μοντέλο CNG. Αυτό το πρόβλημα δεν υπάρχει με το LPG, το οποίο μπορεί να μην προσφέρει αντίστοιχη οικονομία, ωστόσο γεμίζει παντού και σε ετήσια βάση μπορεί να σου εξοικονομήσει 600 ευρώ. Επίσης και εδώ είναι μικρή η γκάμα μοντέλων.
Συμπέρασμα 4: Τα υβριδικά εξυπηρετούν σε πόλη και επαρχία
Τα υβριδικά μοντέλα μπορούν και προσφέρουν νούμερα κατανάλωσης ισάξια με αυτά των diesel και ειδικά μέσα στην πόλη ακόμη καλύτερα. Έτσι με δεδομένο πως η πλειοψηφία κάνει σχεδόν το 70% των μετακινήσεων σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον τότε και οικονομικά θα επιβαρύνουν ισάξια τον προϋπολογισμό σας. Ακόμα και τα ήπια υβριδικά συστήματα των 48 Volt, όπως του Ford Puma καταφέρνουν και αποφορτίζουν τον κινητήρα από πολλά έξτρα βάρη, ενώ με την έξτρα ροπή που παρέχει φροντίζει να μην πιέζεται το σύνολο.
Ακόμη καλύτερα τα πράγματα για τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά συστήματα όπως του Jazz Crosstar, τα οποία πέραν των παραπάνω, μπορούν να κινηθούν και ηλεκτρικά για λίγο περιορίζοντας περισσότερο την κατανάλωση. Η διαφορά αυτή είναι εμφανής ιδιαίτερα εντός πόλης, αλλά και στο βουνό όπου τα κατηφορικά κομμάτια έδιναν τη δυνατότητα να φορτίζεται η μπαταρία ώστε να χρησιμοποιείται αργότερα.
Συμπέρασμα 5: Μικρή σημασία αν είσαι σε πόλη ή αυτοκινητόδρομο
Στα διαφορετικά κομμάτια της διαδρομής μας αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως το οικονομικότερο καύσιμο στην πόλη θα είναι και στον αυτοκινητόδρομο. Ένα ηλεκτρικό θα είναι οικονομικότερο παντού και ένα βενζινοκίνητο το πιο ενεργοβόρο. Ωστόσο, υπάρχει διακύμανση στο πόσο πιο οικονομικό είναι ανά συνθήκη. Όλα τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα ευνοούνται από συνθήκες που τους επιτρέπει να κάνουν ανάκτηση ενέργειας φορτίζοντας τις μπαταρίες τους. Γι αυτό το λόγο, άλλωστε, είδαμε τις μεγαλύτερες διαφορές στην εκτός πόλης διαδρομή, εκεί όπου τα συχνά φρεναρίσματα και η κύλιση στις κατηφόρες ευνοούσαν την ανάκτηση.
Συμπέρασμα 6: Εξίσου σημαντικός ο τρόπος οδήγησης
Σε όλη τη διαδρομή κινηθήκαμε με ρυθμούς καθημερινούς, όπως ακριβώς πηγαίνουμε κάθε πρωί στην δουλειά και τη βόλτα μας το Σαββατοκύριακο. Δεν πηγαίναμε οικονομικά, ούτε όμως πιέσαμε τα αυτοκίνητα. Τα νούμερα των μετρήσεων λοιπόν έδειξαν πως αν οδηγείς νορμάλ μπορείς να πετύχεις χαμηλά νούμερα. Εκεί που η κατανάλωση αυξάνει απότομα δεν είναι όταν πηγαίνεις με σταθερά 100-120 χ.α.ω. αλλά όταν πιέζεις το σύνολο. Εκεί είναι που τα διψήφια νούμερα δύσκολα αποφεύγονται…
Σελίδα 1 | Mega Test Β-SUV: Ποιο καύσιμο συμφέρει στην πράξη; |
Σελίδα 2 | Citroen C3 Aircross βενζίνης με 130 PS EAT8 |
Σελίδα 3 | Ford Puma 1,0 Ecoboost 125 PS mHEV |
Σελίδα 4 | Honda Jazz 1,5 Hybrid 109 PS |
Σελίδα 5 | Ηyundai Kona Electric με 204 PS |
Σελίδα 6 | Jeep Renegade 4xe με 240 PS |
Σελίδα 7 | Peugeot e-2008 με 136 PS |
Σελίδα 8 | Renault Captur LPG με 100 PS |
Σελίδα 9 | Skoda Kamiq CNG με 90 PS |
Σελίδα 10 | Συμπεράσματα |
Τι έγινε; πλησιάζει η ώρα που θα σκάσει η φουσκα της ηλεκτροκινησης ; όσο και να προσπαθειτε...είναι για λίγους...
Ωραία αυτά που λέτε αλλά επειδή δεν αγοράζουμε αυτοκίνητο για να πηγαίνουμε εκδρομή στον Διόνυσο και τήν Νέα Μακρη αλλά τ αγοράζουμε για αρκετά χρόνια καλό θα ήταν να συμπεριλάβετε και κάποια στιγμή ένα μεγάλο ταξίδι,γιατί όχι στην Κέρκυρα, και να δούμε κατά πόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των 30 +χιλιάδων ευρώ θα μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των,Πόσο χρόνο θέλουν για ένα τέτοιο ταξίδι,άντε κι έφτασες στο νησί τρέχεις σαν τρελός με τα μπαγκάζια να βρεις πρίζα μην ξεμεινεις,εδώ γίνονται γέφυρες,τούνελ για εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου και δυστυχώς με τον χρόνο φόρτισης αυτό το πλεονέκτημα χάνεται. Οπότε ένα συγκριτικό με διάφορα είδη καυσίμων θα ήταν πολύ κατατοπιστικό.
Οι επιχειρήσεις που ανανεώνουν τους στόλους δεν ξέρουν το συμφέρον τους και ξαναγοραζουν ντίζελ και όχι τα ηλεκτρικά αφού συμφέρουν τόσο; Πως το εξηγειτε;
Πάντως τα εταιρικά που πρόσφατα αλλάξαμε πάλι diesel πήραμε…… υπάρχει μια άνευ προηγούμενου προσπάθεια για προώθηση τις ηλεκτροκίνησης, αλλά όπως δείχνουν τα στοιχεία το diesel κυριαρχεί. Στο κέντρο τις πόλης δεν κυκλοφορούμε έτσι και αλλιώς, όποτε μας είναι αδιάφορο ποτέ και έαν θα απαγορευθεί…..
Αυτό που παραδέχομαι στο autotriti είναι ότι ανεβάζει και τις μομφες που στρέφονται εναντίον του! Καλό Πάσχα σε όλους!
Μα για να είσαι trend πρέπει να πάρεις ηλεκτρικό για να είσαι με full οικολογική συνείδηση, να πηγαίνεις όμως με πατίνι ή ποδήλατο στην δουλειά (δηλαδή να μην κάνεις χρήση του αυτοκινήτου). Όσο αφορά δεν τις διακοπές.....ποιες διακοπές...αυτές θα είναι για τους ξένους, τους τουρίστες ! Τώρα αν θες αυτόκίνητο στις διακοπές, ή θα νοικιάσεις (το dieselακι της εταιρείας) ή θα πάρεις το diesel του πατέρα σου.
Αν οι μετρήσεις έγιναν με τα trip computer των αυτοκινήτων τα αποτελέσματα δεν είναι αξιόπιστα!