Πριν λίγες εβδομάδες έκανε το ντεμπούτο του το νέας τρίτης γενιάς Duster, το οποίο φέρνει μαζί του περισσότερο τεχνολογικό εξοπλισμό, νέα ήπια υβριδική τεχνολογία και πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και ασφαλείας. Το νέο Duster αναμένεται να λανσαριστεί εμπορικά στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024.
7άρης ψηφιακός πίνακας οργάνων και 10άρα οθόνη αφής για το infotainment
Στην καμπίνα το Duster τρίτης γενιάς έρχεται με στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και νέα κεντρική οθόνης αφής 10,1 ιντσών για το νέο σύστημα infotainment, η οποία θα είναι στάνταρ από τη δεύτερη σε σειρά έκδοση (Expression). Η οθόνη διαθέτει τέσσερα ηχεία και ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ θα διατίθεται και με τα δύο συστήματα πολυμέσων Media Display και Media Nav Live, με το δεύτερο να είναι στάνταρ στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Journey, παρέχοντας ενημερώσεις κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο. Στην κορυφαία έκδοση προστίθεται και ένα σύστημα ήχου Arkamys 3D με έξι ηχεία, αλλά και ένα ασύρματος φορτιστής smartphone, που είναι προαιρετικός στην έκδοση Extreme. Αναφορικά με την πρακτικότητα η Dacia κάνει λόγο πως ο χώρος αποσκευών του νέου Duster μπορεί να φιλοξενήσει 472 λίτρα.
Πρώτη φορά ήπια υβριδικό, έως 140 άλογα και LPG
To νέας γενιάς Duster θα προσφέρεται τόσο σε υβριδική αυτοεπαναφορτιζόµενη έκδοση όσο και με ήπια υβριδική έκδοση, ενώ θα δούμε ξανά την έκδοση διπλού καυσίμου με LPG που έχουν προτιμήσει πολλοί φίλοι του μοντέλου σε Ελλάδα και Ευρώπη. Το υβριδικό αυτοεπαναφορτιζόµενό σύνολο αποδίδει 140 άλογα, είναι δάνειο από το Jogger και αποτελείται από έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων απόδοσης 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας προσφέρει 49 ίππους και ο άλλος έχει τον ρόλο της γεννήτριας) και μια μπαταρία 1,2 kWh. Σύμφωνα με τη Dacia, στην έκδοση αυτή, ο οδηγός μπορεί να κινείται ηλεκτρικά στο 80% των διαδρομών μέσα στην πόλη και πως η κατανάλωση μειώνεται στην έκδοση αυτή κατά 20% σε μεικτές συνθήκες και κατά 40% μέσα στην πόλη. Η υβριδική αυτοεπαναφορτιζόµενη έκδοση δίνει επίσης την δυνατότητα στον οδηγό να ξεκινάει ηλεκτρικά από στάση. Το κιβώτιο είναι φυσικά αυτόματο.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της Dacia και του Duster, η μάρκα προσφέρει ένα ήπια υβριδικό (48V) 3κύλινδρο μοτέρ 1,2 λίτρων, το οποίο λειτουργεί σε κύκλο Miller. Η Dacia αναφέρει πως το ηλεκτρικό σύστημα βοηθά το θερμικό μοτέρ όταν το αυτοκίνητο ξεκινάει και κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων κατά 10%. Μια μικρή μπαταρία 0,9 kWh είναι επίσης τοποθετημένη στο αυτοκίνητο και φορτίζεται μέσω του συστήματος ανάκτησης. Η απόδοση του ήπια υβριδικού συνόλου είναι 130 άλογα και συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο και προαιρετικά, και με το σύστημα τετρακίνησης της μάρκας.
Όσοι θέλουν να κινούνται... εναλλακτικά, υπάρχει στην γκάμα η έκδοση διπλού καυσίμου LPG με όνομα ECO-G που αποδίδει 100 άλογα. Στην έκδοση αυτή και πάντα σύμφωνα με την Dacia, το Duster εκπέμπει 10% λιγότερες εκπομπές ρύπων σε σχέση με έναν βενζινοκινητήρα αντίστοιχης ιπποδύναμης και προσφέρει αυτονομία έως και 1.300 χιλιομέτρων (WLTP) χάρη στα δύο ρεζερβουάρ του χωρητικότητας 50 λίτρων, ένα για βενζίνη και ένα για το υγραέριο. Το τελευταίο είναι τοποθετημένο κάτω από το πορτ-μπαγκάζ και έτσι δεν χρειάζεται να γίνουν συμβιβασμοί στον χώρο αποσκευών.
Σε τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις
Η Dacia θα πουλάει το νέο Duster σε τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις. Αυτές κατά σειρά είναι οι εξής: Essential, Expression, Extreme και Journey. Στις δύο τελευταίες μπορεί κάποιος να βρει ως στάνταρ το πρακτικό σύστημα YouClip, το οποίο ανάλογα την έκδοση έρχεται με τέσσερις ή έξι λαβές για να συγκρατεί πολλά αξεσουάρ σε συγκεκριμένες περιοχές στο χώρο επιβατών.