Η SEAT συνδέει σταδιακά και
επιτυχώς το όνομά της με τα μοντέλα φυσικού αερίου. Μάλιστα έχει αναλάβει την ευθύνη ανάπτυξης του CNG ανάμεσα στις μάρκες του ομίλου Volkswagen.
Συνέντευξη με τον κ. Χάρη Δάνδουρα για την επιτυχία της SEAT στο CNG
51.657 Επισκέψεις στο άρθρο
1 στα 2 CNG μοντέλα, είναι SEAT
Ένα στα δύο αυτοκίνητα φυσικού αερίου που πωλούνται στην Ελλάδα είναι SEAT. Ρωτάμε τον εμπορικό Διευθυντή της SEAΤ, κ. Χάρη Δάνδουρα πως το έχει καταφέρει, αλλά και τα πλάνα για το επόμενο διάστημα.
H SEAT είναι η μοναδική μάρκα που πιστεύει τόσο πολύ στο CNG και έχει καταφέρει να συνδέσει το όνομά της με αυτό διαθέτοντας μάλιστα σχεδόν όλα της τα μοντέλα με κινητήρα φυσικού αερίου. Ποιο είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο φυσικού αερίου στην γκάμα;
Πράγματι, αυτή την στιγμή η SEAT είναι ίσως η εταιρία με την πληρέστερη γκάμα αυτοκινήτων φυσικού αερίου στην αγορά, ενώ παράλληλα έχει αναλάβει και την ευθύνη περαιτέρω ανάπτυξης του συγκεκριμένου καυσίμου ανάμεσα από όλες τις υπόλοιπες μάρκες μέσα στο Volkswagen Group.
Την περσινή χρονιά διαθέσαμε στην Ελλάδα 682 αυτοκίνητα TGI, κατακτώντας σε αυτό το κομμάτι της αγοράς ένα εντυπωσιακό μερίδιο της τάξης του 41%. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν 1 στα 2 αυτοκίνητα φυσικού αερίου που πουλήθηκαν το 2019 στην χώρα μας ήταν SEAT. Παρόμοια θετική είναι η τάση μας και το αΆ τρίμηνο του 2020. Στο σημείο αυτό αξίζει να τονίσουμε ότι η διείσδυση του φυσικού αερίου στην χώρα μας που το 2019 ανήλθε σε 1,4% της συνολικής αγοράς, είναι από τις υψηλότερες της Ευρώπης και παρόλο τον ακόμα μικρό αριθμό πρατηρίων CNG που διαθέτουμε.
Αναμφίβολα την προτίμηση του αγοραστικού κοινού αυτή την περίοδο ανάμεσα στα μοντέλα μας, συγκεντρώνει το Arona TGI, το crossover πόλης, το οποίο αντιστοιχεί σε περισσότερο από 55% των συνολικών μας πωλήσεων CNG.
Έχετε στοιχεία για το σε ποιους απευθύνεται ένας κινητήρας TGI; Σε έναν ιδιώτη ή σε μια εταιρεία; Και η ερώτηση γίνεται, γιατί τα εταιρικά αυτοκίνητα είναι συνήθως καυσίμου diesel… Τι παραπάνω προσφέρει το CNG;
Για την ώρα η ζήτηση προέρχεται στη μεγάλη της πλειοψηφία από ιδιώτες πελάτες. Ο λόγος είναι προφανής και αφορά στον ακόμα μικρό αριθμό διαθέσιμων πρατηρίων CNG στην χώρα. Μια εταιρεία πρέπει να εξασφαλίσει ότι το αυτοκίνητο που θα διαθέσει σε ένα πωλητή της π.χ. θα μπορεί να ανεφοδιαστεί σε καύσιμο και να κινηθεί χωρίς κανένα πρόβλημα σε όλο το οδικό δίκτυο. Αυτήν την στιγμή, από το Δίκτυο των πρατηρίων καλύπτεται πολύ καλά η Αττική και η Θεσσαλονίκη, ο μεταξύ τους οδικός άξονας με τα πρατήρια σε Λαμία, Βόλο και Λάρισα, ενώ στην Δυτική Ελλάδα πρόσφατα προστέθηκαν τα Ιωάννινα.
Με τον υφιστάμενο σχεδιασμό ανάπτυξης του Δικτύου να περιλαμβάνει 7 νέα πρατήρια που θα τεθούν σε λειτουργία εντός του 2020 και ακόμα 14 σε φάση σχεδιασμού, το πρόβλημα αυτό θα λυθεί σε μεγάλο βαθμό και είμαι βέβαιος ότι οι εταιρείες στην συνέχεια θα εντάξουν στα πλάνα τους περισσότερο τα αυτοκίνητα CNG, αφού το οικονομικό όφελος που έχουν στην χρήση τους ξεπερνά το 30% σε σχέση με τα αυτοκίνητα diesel που επιλέγουν συνήθως.
Η οικονομία ή η οικολογία είναι αυτό που προτιμάει περισσότερο ο υποψήφιος αγοραστής ενός μοντέλου CNG;
Νομίζω ότι ο λόγος επιλογής ενός αυτοκινήτου CNG αυτή την στιγμή είναι ξεκάθαρος και αυτός είναι η αξεπέραστη οικονομία που ένα τέτοιο αυτοκίνητο προσφέρει στην καθημερινή χρήση. Ο παράγοντας οικολογία δεν πρέπει βέβαια να ξεχνιέται σε καμία περίπτωση αφού ένα αυτοκίνητο με κινητήρα φυσικού αερίου παράγει 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από έναν με κινητήρα βενζίνης και 35% λιγότερο από ένα diesel. Επιπλέον, τα οχήματα φυσικού αερίου έχουν σχεδόν μηδενικές εκπομπές μικροσωματιδίων και πολύ λιγότερα οξείδια του αζώτου (ΝΟx).
Πόση σημασία για την ελληνική SEAT έχουν οι υπηρεσίες μετά την πώληση;
Πολύ σημαντικό ρόλο, αφού αυτές εξασφαλίζουν την απροβλημάτιστη συμβίωση του ιδιοκτήτη που επέλεξε να αγοράσει ένα αυτοκίνητό μας, με το SEAT του.
Στα πλαίσια αυτά και γνωρίζοντας την σημασία που έχει η εργοστασιακή εγγύηση για τους υποψήφιους αγοραστές, έχουμε προχωρήσει στην Ελλάδα, στην δωρεάν επέκταση της εργοστασιακής εγγύησης σχεδόν όλων των αυτοκινήτων που αγοράζονται από ιδιώτες πελάτες στα 4 χρόνια (ή 80.000 χλμ.). Τονίζουμε ότι αυτό γίνεται μέσω εργοστασιακού προγράμματος, χωρίς επιπλέον κόστος για τον αγοραστή και με τους ίδιους ακριβώς όρους και προϋποθέσεις της βασικής εγγύησης των πρώτων 2 χρόνων.
Πως βλέπετε να εξελίσσεται η αγορά από τον Μάιο, όταν και θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση;
Ας ελπίσουμε ότι όντως από τον Μάιο θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση όπως λέτε. Προσωπικά πιστεύω ότι θα μας πάρει λίγο περισσότερο χρόνο για να επιστρέψουμε σε κάποια κανονικότητα, αφού και οι οικονομικές επιπτώσεις αυτής της πανδημίας θα είναι σημαντικές και θα πάρουν κάποιο καιρό για να επουλωθούν. Η φετινή τουριστική σεζόν θα υποφέρει πολύ, αν δεν χαθεί πλήρως, και μαζί της και οι πωλήσεις RAC αυτοκινήτων που προσθέτουν κάθε χρόνο έναν μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων στα συνολικά μεγέθη της αγοράς.
Δεν είμαι τόσο αισιόδοξος λοιπόν, ότι η αγορά το 2020 θα μπορέσει να καλύψει το χαμένο έδαφος, αλλά ας ελπίσουμε ότι οι απώλειες θα είναι όσο το δυνατόν μικρότερες και από το 2021 θα επιστρέψουμε ξανά στους ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης που σημειώνονταν την προ COVID περίοδο.
Έχετε απόθεμα ετοιμοπαράδοτων οχημάτων; Θα προκύψουν ευχάριστες εκπλήξεις για τους καταναλωτές σε ειδικές εκδόσεις αυτοκινήτων;
Σαν SEAT έχουμε ικανό αριθμό ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των αγοραστών, όταν επανέλθει η ζήτηση. Είμαι βέβαιος ότι μέσα στο νέο περιβάλλον που θα διαμορφωθεί ο κάθε υποψήφιος αγοραστής θα βρει την πρόταση εκείνη που θα τον κάνει να προχωρήσει σε μια συμφέρουσα αγορά που καλύπτει τις ανάγκες του.