ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/8/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/8/2005
Αφιέρωμα
Με 14 κάμπριο στη Λευκάδα
Μission: Ακαμψία
Αυτό είναι το ερώτημα που θέτουμε για κάθε ανοικτό αυτοκίνητο που οδηγούμε: πόσο άκαμπτο είναι και τι στρεβλώσεις εμφανίζει; Οι απαντήσεις είναι στα χέρια σας.
Μία από τις πιο σημαντικές μετρήσεις στον φετινό "Γύρο" ήταν αυτή που αφορούσε τις στρεβλώσεις του αμαξώματος όταν το όχημα πατάει σε πιο ψηλό έδαφος με έναν τροχό. Το παχύμετρο ήταν το βασικό εργαλείο για τη μέτρηση τριών αρμών σε κάθε όχημα με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια. Στόχος ήταν να δούμε πόσο μεταβλήθηκαν τα διάκενα από το ισόπεδο στο κλιμακωτό έδαφος και από αυτό να προκύψει ένας μέσος όρος τριών διαφορετικών μετρήσεων, οπότε να μπορούν να γίνουν συγκρίσεις. Συνολικά, λοιπόν, τη μεγαλύτερη μεταβολή επέδειξε το Honda S2000 ενώ η μικρότερη εμφανίστηκε στο Toyota MR2. To Ηonda "πλήρωσε" κυρίως τη μεγάλη μετατόπιση τμημάτων στον αρμό της εσωτερικής πόρτας αλλά και στη βάση της εξωτερικής πόρτας. Αντίθετα το MR2 εμφάνισε μια ελάχιστη μεταβολή του αρμού (0,15 χλστ. στην εξωτερική πόρτα) ενώ σταθερότατα ήταν τα διάκενα στις δύο άλλες μετρήσεις.
Mε τις οροφές τι έγινε;
Tα άγκιστρα του Streetka δεν έδειχναν να βρίσκονται σε πολύ λάθος θέση, ωστόσο η οροφή δεν έκλεινε ενώ προκλήθηκε και μια μικροζημιά στο δεξί.
Ένα-ένα τα αυτοκίνητα ανέβαζαν τον ένα τροχό τους στο "πιστοποιημένο" σκαλοπάτι των 175 χλστ. για να μετρηθούν οι αρμοί τους και ο πειρασμός ήταν μεγάλος: θα κλείσει η οροφή με το όχημα σε αυτή την κατάσταση; Πρόκειται για πρακτική μέθοδο ελέγχου της ακαμψίας, η οποία αποδείχτηκε "χρυσάφι", καθώς βοήθησε να δούμε στην πράξη ορισμένα πράγματα. Aπό τα 14 αυτοκίνητα λοιπόν (με εξαίρεση το Pluriel, το οποίο δεν δοκιμάστηκε λόγω κάποιας μικροβλάβης) πέντε αντιμετώπισαν πρόβλημα: το Ford Streetka, το Honda S2000, το Nissan 350 Z Roadster, το Peugeot 206 και το Renault Megane ενώ ένα (το MR2) έκλεισε με μια ελάχιστη δυσκολία.
Το Nissan 350Z Roadster και το Peugeot 307 CC ήταν τα μόνα οχήματα εκτός του MR2 τα οποία δεν εμφάνισαν καμία μεταβολή στο μέγεθος του αρμού.

Το Toyota MR2 έδειξε να έχει τη μικρότερη μεταβολή στο μέγεθος των αρμών του. Γενικά πολύ καλή επίδοση είχαν ακόμη το Opel Tigra, η ΒΜW Z4 και το Μini Cabrio.

 
 ΓΥΡΟΣ ΚΑΜΠΡΙΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
BMW Z4 2,2
Citroen C3 Pluriel 1,4
Ford Streetka
Honda S2000
Mercedes SLK 200 Kompressor
Mini Cooper Cabrio
Nissan 350Z Roadster
Opel Tigra Twin Top
Peugeot 206 CC
Peugeot 307 CC 2,0
Renault Megane CC
Smart roadster Brabus
Toyota MR2
VW Beetle Cabrio
Μission: "Κάτι διαφορετικό"
Μission: Στεγανότητα
Μission: Θόρυβος
Μission: Ακαμψία
Μission: Πλυστικά
Μission: Σκιάδια
Μission: Το test του αναπτήρα
Μission: "Στο στόχαστρο του διαρρήκτη"
Μission: Έρευνα
Μission: Ρύθμιση της πλάτης
Μission: Love is in the air