Το ιδιαίτερα κομψό σε σχεδίαση Citroen C3 Aircross κάθε άλλο παρά «μη μου άπτου» αποδείχθηκε στις εκτός ασφάλτου δοκιμασίες στις οποίες υποβλήθηκε στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα του Στέφανου Αττάρτ. Και υπάρχει εξήγηση για αυτό. ΚατΆ αρχήν διέθετε το σύστημα Grip Control (στάνταρ στην κορυφαία έκδοση Shine), το οποίο ρυθμίζει κατάλληλα τη λειτουργία του ESP ώστε να βελτιστοποιείται η πρόσφυση σε περίεργες συνθήκες (χώμα, λάσπη, χιόνι). Παράλληλα με το σύστημα διέθετε και ελαστικά 4 εποχών (το μόνο από τα μοντέλα της δοκιμής), οπότε δεν είχε πρόβλημα πρόσφυσης σε κανένα εμπόδιο.
Η απόσταση των 178 χλστ. από το έδαφος βοήθησε ώστε να μην «βρει» πουθενά, ενώ η ανάρτηση είχε αποτελεσματική λειτουργία τόσο γύρω από την άνεση, όσο και από τη διαδρομή που ήταν ικανή ώστε να μην κρεμάνε εύκολα οι τροχοί. Οι δοκιμασίες υδάτινου κωλύματος δεν το προβλημάτισαν με τον κινητήρα να αρπάζει από χαμηλά. Η μακριά σχετικά πρώτη σχέση αντιμετωπίστηκε με περισσότερο «δούλεμα» του συμπλέκτη, ο οποίος πάντως δεν κουράστηκε/μύρισε.
Στα πιο δύσκολα, όπως η τσιμεντένια ράμπα που επιτρέπει το πάτημα μόνο 2 χιαστί τροχών και αφήνει κρεμασμένους τους αντίθετους, το C3 Aircross δεν είχε πρόβλημα επαφής σε κανένα σημείο του αμαξώματος (ενδεικτικό των καλών του σχετικά γωνιών αναρρίχησης, ωστόσο αρχικά σπινάριζε έντονα τον εμπρός κινητήριο τροχό, που ήταν αποφορτισμένος. Εκεί χρειάστηκε να επιλέξουμε το Snow πρόγραμμα στο Grip Control, που δούλεψε περίφημα και έσπρωξε το C3 Aircross μπροστά για να ολοκληρώσει με επιτυχία τη δοκιμασία.
Η γνώμη του ειδικού
Έχει υπεραρκετό ύψος και δεν βρήκε πουθενά. Το σύστημα Grip Control και τα 4 Seasons ελαστικά βοήθησαν ώστε να υπάρχει πρόσφυση. Δεν περίμενα να έχει τόσο καλή εικόνα σε όλες τις δοκιμασίες, που είναι δυσκολότερες από ότι ο μέσος οδηγός θα δοκιμάσει να περάσει. Το σύστημα που έχει δουλεύει!
Σε πίστες δοκιμών με έμπειρους οδηγούς στο τιμόνι όπου και να κολλήσεις δεν υπάρχει πρόβλημα, αυτά τα πράγματα γίνονται με δικίνητα αυτοκίνητα. Όταν όμως βρίσκεται κάποιος σε ερημιές και βουνά ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, διότι μπορεί να κολλήσεις και να ταλαιπωρείσαι. Επίσης μπορεί να χτυπήσεις το αυτοκίνητο και να κάνεις σοβαρή ζημιά. Ακόμα τα αυτοκίνητα αυτά διαθέτουν ασφάλτινα ελαστικά που γλιστρούν όταν μπούν σε πολύ λάσπη, θέτοντας σε κίνδυνο το αυτοκίνητο και τη σωματική ακεραιότητα των επιβαινόντων. Συνεπώς ΌΧΙ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΗ των δυνατοτήτων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, διότι το πιθανότερο είναι να κάνεις πολύ μεγάλη ζημιά στο αυτοκίνητο
Σε πίστες δοκιμών με έμπειρους οδηγούς στο τιμόνι όπου και να κολλήσεις δεν υπάρχει πρόβλημα, αυτά τα πράγματα γίνονται με δικίνητα αυτοκίνητα. Όταν όμως βρίσκεται κάποιος σε ερημιές και βουνά ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, διότι μπορεί να κολλήσεις και να ταλαιπωρείσαι. Επίσης μπορεί να χτυπήσεις το αυτοκίνητο και να κάνεις σοβαρή ζημιά. Ακόμα τα αυτοκίνητα αυτά διαθέτουν ασφάλτινα ελαστικά που γλιστρούν όταν μπούν σε πολύ λάσπη, θέτοντας σε κίνδυνο το αυτοκίνητο και τη σωματική ακεραιότητα των επιβαινόντων. Συνεπώς ΌΧΙ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΗ των δυνατοτήτων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, διότι το πιθανότερο είναι να κάνεις πολύ μεγάλη ζημιά στο αυτοκίνητο