Μπορεί να μην το παίρνει το μάτι σου, αλλά τελικά το καθόλα «τίμιο» Dacia Sandero Stepway αποδείχθηκε μια από τις εκπλήξεις της ημέρας. Αξιοποιώντας απόλυτα την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που του εξασφάλισε η Stepway έκδοση (173 χλστ. αντί 132 στην συμβατική του μορφή) δεν βρήκε πουθενά και σε κανένα κώλυμα, που κλήθηκε να αντιμετωπίσει. Με σύμμαχο και το μικρό του βάρος, το πιο προσιτό μικρό crossover μοντέλο της ελληνικής αγοράς δεν είχε πρόβλημα ακόμη και στην παχιά λάσπη, που πέρασε, ενώ αξιοποίησε απόλυτα την άφθονη ροπή του diesel κινητήρα και την κοντή πρώτη του σχέση για να έχει άμεση επιτάχυνση. Παρά τα ασφάλτινα ελαστικά του δεν είχε πρόβλημα με την πρόσφυση στη λάσπη, πόσο δε στη τσιμεντένια ράμπα, όπου αξιολογείται καθολικά η πρόσφυση και η ικανότητα της ανάρτησης να κρατάει σε επαφή τον τροχό σε επαφή με το τερέν.
Οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης είναι εμφανείς. Σίγουρα βοήθησε η κοντή πρώτη, αλλά και η ροπή του diesel κινητήρα. Δεν διαθέτει κάποιο ειδικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, αλλά το κλασικό ESP ήταν αρκετό για να φρενάρει τους ολισθαίνοντες τροχούς. Και όταν τα καταφέρνει όλα αυτά σε εκτός δρόμου κακοτοπιές, εύκολα καταλαβαίνει κανείς πως τα… σαμαράκια και τα πεζοδρόμια της πόλης τα έχει για πρωϊνό.
Η γνώμη του ειδικού
Στην αρχή πίστεψα πως θα έχει πρόβλημα, αλλά τελικά με διέψευσε πανηγυρικά. Έχοντας το απαραίτητο ύψος και όντας ελαφρύ δεν βρήκε, ούτε κόλλησε πουθενά. Μια καθόλα τίμια και ικανή πρόταση για την κατηγορία. Μου άρεσε!
Σε πίστες δοκιμών με έμπειρους οδηγούς στο τιμόνι όπου και να κολλήσεις δεν υπάρχει πρόβλημα, αυτά τα πράγματα γίνονται με δικίνητα αυτοκίνητα. Όταν όμως βρίσκεται κάποιος σε ερημιές και βουνά ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, διότι μπορεί να κολλήσεις και να ταλαιπωρείσαι. Επίσης μπορεί να χτυπήσεις το αυτοκίνητο και να κάνεις σοβαρή ζημιά. Ακόμα τα αυτοκίνητα αυτά διαθέτουν ασφάλτινα ελαστικά που γλιστρούν όταν μπούν σε πολύ λάσπη, θέτοντας σε κίνδυνο το αυτοκίνητο και τη σωματική ακεραιότητα των επιβαινόντων. Συνεπώς ΌΧΙ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΗ των δυνατοτήτων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, διότι το πιθανότερο είναι να κάνεις πολύ μεγάλη ζημιά στο αυτοκίνητο
Σε πίστες δοκιμών με έμπειρους οδηγούς στο τιμόνι όπου και να κολλήσεις δεν υπάρχει πρόβλημα, αυτά τα πράγματα γίνονται με δικίνητα αυτοκίνητα. Όταν όμως βρίσκεται κάποιος σε ερημιές και βουνά ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, διότι μπορεί να κολλήσεις και να ταλαιπωρείσαι. Επίσης μπορεί να χτυπήσεις το αυτοκίνητο και να κάνεις σοβαρή ζημιά. Ακόμα τα αυτοκίνητα αυτά διαθέτουν ασφάλτινα ελαστικά που γλιστρούν όταν μπούν σε πολύ λάσπη, θέτοντας σε κίνδυνο το αυτοκίνητο και τη σωματική ακεραιότητα των επιβαινόντων. Συνεπώς ΌΧΙ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΗ των δυνατοτήτων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, διότι το πιθανότερο είναι να κάνεις πολύ μεγάλη ζημιά στο αυτοκίνητο