To Κia Stonic όπως ήταν αναμενόμενο, δυσκολεύτηκε κάπως στις εκτός δρόμου δοκιμασίες αφού είναι δεδομένος ο εστιασμένος ασφάλτινος προσανατολισμός του. Ετσι, αν και διαθέτει αρκετή απόσταση από το έδαφος (183 χλστ. με τις 17άρες ζάντες), δεν έχει μεγάλη γωνία προσέγγισης, με τον πρόβολο να θέτει τα όρια. Παράλληλα διαθέτει σφιχτή ρύθμιση αλλά και μικρές διαδρομές ανάρτησης, στοιχεία που του επιτρέπουν να κινηθείο αποκλειστικά σε πατημένες εκτός δρόμου διαδρομές με ευκολία. Το Stonic είχε συχνές επαφές στην πρώτη σχετικά πιο εύκολη δοκιμασία με το μπροστινό του μέρος, ωστόσο πέρασε το υδάτινο κώλυμα με σχετική ευκολία. Εκεί, το ESP δούλευε διακριτικά και προσέφερε καλά επίπεδα πρόσφυσης. Στο πιο βαθύ και ανισόπεδων εμποδίων υδάτινο κώλυμα, καθώς και στο τσιμεντένιο ανισόπεδο εμπόδιο, δεν το προσεγγίσαμε, γιατί δεν θέλαμε να «τραυματιστεί». Αν βρεθείτε σε ένα τέτοιο οδόστρωμα δεν θα αποκλειστείτε, όμως σίγουρα θα γρατζουνίσετε κάτω κάποια μέρη.
Η γνώμη του ειδικού
Βρίσκει σχετικά εύκολα μπροστά σε κάθε μικρό εμπόδιο. Φαίνεται πως έχει κατασκευαστεί για χρήση σε άσφαλτο και soft off road συνθήκες και φαντάζομαι πως εκεί θα είναι από τα καλύτερα αφού έχει πολύ καλή αίσθηση. Έχει την πιο σφιχτή ανάρτηση και χαμηλό ύψος αμαξώματος. Πάντως δεν είχε θέμα πρόσφυσης στην διαδικασία.
Σε πίστες δοκιμών με έμπειρους οδηγούς στο τιμόνι όπου και να κολλήσεις δεν υπάρχει πρόβλημα, αυτά τα πράγματα γίνονται με δικίνητα αυτοκίνητα. Όταν όμως βρίσκεται κάποιος σε ερημιές και βουνά ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, διότι μπορεί να κολλήσεις και να ταλαιπωρείσαι. Επίσης μπορεί να χτυπήσεις το αυτοκίνητο και να κάνεις σοβαρή ζημιά. Ακόμα τα αυτοκίνητα αυτά διαθέτουν ασφάλτινα ελαστικά που γλιστρούν όταν μπούν σε πολύ λάσπη, θέτοντας σε κίνδυνο το αυτοκίνητο και τη σωματική ακεραιότητα των επιβαινόντων. Συνεπώς ΌΧΙ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΗ των δυνατοτήτων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, διότι το πιθανότερο είναι να κάνεις πολύ μεγάλη ζημιά στο αυτοκίνητο
Σε πίστες δοκιμών με έμπειρους οδηγούς στο τιμόνι όπου και να κολλήσεις δεν υπάρχει πρόβλημα, αυτά τα πράγματα γίνονται με δικίνητα αυτοκίνητα. Όταν όμως βρίσκεται κάποιος σε ερημιές και βουνά ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, διότι μπορεί να κολλήσεις και να ταλαιπωρείσαι. Επίσης μπορεί να χτυπήσεις το αυτοκίνητο και να κάνεις σοβαρή ζημιά. Ακόμα τα αυτοκίνητα αυτά διαθέτουν ασφάλτινα ελαστικά που γλιστρούν όταν μπούν σε πολύ λάσπη, θέτοντας σε κίνδυνο το αυτοκίνητο και τη σωματική ακεραιότητα των επιβαινόντων. Συνεπώς ΌΧΙ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΗ των δυνατοτήτων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, διότι το πιθανότερο είναι να κάνεις πολύ μεγάλη ζημιά στο αυτοκίνητο