Όπως αποδείχθηκε στο τέλος της ημέρας, τα δικίνητα 4Χ2 μικρά crossover δεν πήγαν ως άλλα πρόβατα επί σφαγή στην απαιτητική off road πίστα.
Ομολογούμε πως μια ανησυχία την είχαμε. Θα τα κατάφερναν τα δικίνητα μικρά crossover στην λάσπη ή θα κόλλαγαν; Μήπως ήταν χαμηλά και θα τα «τραυματίζαμε»; Θα «δούλευαν» κάποια ειδικά ηλεκτρονικά συστήματα ή είναι μούφες; Με τα ελαστικά τι παίζει; Τελικά τα 10 μοντέλα απέδειξαν πως μπορούν να τα καταφέρουν και σε συνθήκες, που το 99% των οδηγών τους ούτε θα σκεφτεί να αντιμετωπίσει. Τελικά την πιο ολοκληρωμένη εικόνα είχε το Citroen C3 Aircross και όχι τυχαία μιας και συνδυάσε ιδανικά την ικανή απόσταση από το έδαφος μαζί με το σύστημα All Grip και ελαστικά 4 εποχών. Το Ranault Captur αξιοποίησε στο έπακρο την μεγαλύτερη (200 χλστ.) απόσταση από το έδαφος, όπως επίσης και Ford EcoSport μαζί με το SEAT Arona (αμφότερα στα 190 χλστ.) που κλείνουν τη πρώτη 4άδα. Έκπληξη αποδείχθηκε το Dacia Sandero Stepway, το οποίο δεν κώλωσε πουθενά. Με το σύστημα All Grip, το Peugeot 2008 θα τα είχε πάει ακόμη καλύτερα. Ουσιαστικό πρόβλημα δεν είχε το Jeep Renegade, που όμως αδικήθηκε από ένα ελαστικό πλαστικό πτερύγιο στο μπροστινό πρόβολο, ενώ για Jeep θα περιμέναμε να είχε κάποιο ειδικό ηλεκτρονικό σύστημα αντί τετρακίνησης. Ηyundai Kona και Nissan Juke έκλεισαν στόματα, αφού δεν ζορίστηκαν αισθητά, ενώ τέλος το Kia Stonic είχε την τάση να «βρίσκει» πιο συχνά συγκριτικά με τα υπόλοιπα μοντέλα.
Συμπέρασμα 1 - Δεν αρκεί η απόσταση από το έδαφος. Χρειάζονται και καλές γωνίες, μικροί πρόβολοι και μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης για να μην «βρίσκεις» στις εκτός δρόμου κακοτοπιές.
Συμπέρασμα 2 - To Αll Grip «δουλεύει». Σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί με την πρόσφυση που προσφέρει η τετρακίνηση, αλλά σε σχέση με το τίποτα κάνει διαφορά και υπάρχει όντως διαφορετική λειτουργία αναλόγως με το επιλεγμένο πρόγραμμα.
Συμπέρασμα 3 - Το αυτόματο κιβώτιο «μετράει». Το αυτόματο κιβώτιο είναι σημαντικό πλεονέκτημα στις εκτός δρόμου αναζητήσεις και βοηθά σημαντικά στο να μπορεί ο οδηγός να ξεπεράσει ένα εμπόδιο.
Σε πίστες δοκιμών με έμπειρους οδηγούς στο τιμόνι όπου και να κολλήσεις δεν υπάρχει πρόβλημα, αυτά τα πράγματα γίνονται με δικίνητα αυτοκίνητα. Όταν όμως βρίσκεται κάποιος σε ερημιές και βουνά ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, διότι μπορεί να κολλήσεις και να ταλαιπωρείσαι. Επίσης μπορεί να χτυπήσεις το αυτοκίνητο και να κάνεις σοβαρή ζημιά. Ακόμα τα αυτοκίνητα αυτά διαθέτουν ασφάλτινα ελαστικά που γλιστρούν όταν μπούν σε πολύ λάσπη, θέτοντας σε κίνδυνο το αυτοκίνητο και τη σωματική ακεραιότητα των επιβαινόντων. Συνεπώς ΌΧΙ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΗ των δυνατοτήτων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, διότι το πιθανότερο είναι να κάνεις πολύ μεγάλη ζημιά στο αυτοκίνητο
Σε πίστες δοκιμών με έμπειρους οδηγούς στο τιμόνι όπου και να κολλήσεις δεν υπάρχει πρόβλημα, αυτά τα πράγματα γίνονται με δικίνητα αυτοκίνητα. Όταν όμως βρίσκεται κάποιος σε ερημιές και βουνά ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, διότι μπορεί να κολλήσεις και να ταλαιπωρείσαι. Επίσης μπορεί να χτυπήσεις το αυτοκίνητο και να κάνεις σοβαρή ζημιά. Ακόμα τα αυτοκίνητα αυτά διαθέτουν ασφάλτινα ελαστικά που γλιστρούν όταν μπούν σε πολύ λάσπη, θέτοντας σε κίνδυνο το αυτοκίνητο και τη σωματική ακεραιότητα των επιβαινόντων. Συνεπώς ΌΧΙ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΗ των δυνατοτήτων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, διότι το πιθανότερο είναι να κάνεις πολύ μεγάλη ζημιά στο αυτοκίνητο