Πόσο ικανά είναι τα 4Χ2 μικρά crossover; Ούτε 1, ούτε 5, αλλά 10 σύγχρονα 4Χ2 μικρά crossover αντιμέτωπα με μερικές ζόρικες δοκιμασίες στην «βαρβάτη» πίστα 4Χ4 Attart Off Road Park. Πόσο μπορούν να προχωρήσουν; Πόσο ζόρι αντέχουν μακριά από την άσφαλτο;
Η πιο hot και ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία είναι αυτή των crossover. O κόσμος τα λατρεύει, τα νέα μοντέλα σε κάθε κατηγορία μεγέθους ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια και οι πωλήσεις εκτοξεύονται. Η πράξη λέει πως οι φορές που θα κινηθούν εκτός δρόμου είναι μετρημένες στα δάκτυλα. Aντε κανένα σαμαράκι στην πόλη να ανεβούν ή να πατήσουν χωματόδρομο για να φτάσουν σε μια απομακρυσμένη σχετικά παραλία. Ωστόσο το μεγάλο ερώτημα παραμένει: Πόσο μακριά μπορούν να πάνε μακριά από την αγκαλιά της ασφάλτου; Για να τα ανακαλύψουμε πήραμε 10 σύγχρονα δικίνητα (4Χ2) crossover και τα περάσαμε από τον στίβο μάχης του 4Χ4 Attart Off Road Park.
Οι 3 δοκιμασίες στην πίστα 4X4
Όταν σε κάποια εμπόδια της πίστας «ξεβρακώνονται» ακόμη και θηριώδη 4Χ4 μοντέλα, δεν ήταν δυνατόν να βάλουμε τα 4Χ2 crossover σε όλες τις διαδρομές. Επιλέξαμε όμως 3 δοκιμασίες, που για τον μέσο οδηγό ενός 4X2 θεωρούνται έως και extreme. Πρώτη δοκιμασία ήταν το πέρασμα υδάτινου κωλύματος με λάσπη και νερό βάθους 30 περίπου εκατοστών.
Μετά είχαμε πέρασμα και ξεκόλλημα σε τερέν με μειωμένη πρόσφυση, που μας έδειξε την αποτελεσματικότητα των διαφόρων συστημάτων πρόσφυσης.
Στο τέλος περίμενε η πιο σκληρή δοκιμασία, το πέρασμα ειδικής ράμπας που επιτρέπει το πάτημα μόνο 2 χιαστί τροχών και αφήνει κρεμασμένους τους αντίθετους για αξιολόγηση της ελευθερίας άρθρωσης, της γωνίας προσέγγισης, του ύψους από το έδαφος, αλλά και των συστημάτων πρόσφυσης.
Ο Mr 4X4, Στέφανος Αττάρτ
O Στέφανος Αττάρτ είναι πολυπρωταθλητής αγώνων και ο «γκουρού» του 4Χ4 στην Ελλάδα. Η γνώμη του έχει φυσικά βαρύνουσα σημασία και η οδήγηση στην πίστα 4X4 Attart Off Road Park που έχει δημιουργήσει (3o χλμ. Λεωφ. Κερατέας - Λαυρίου στην περιοχή Ντάρδεζα της Κερατέας) μας βοήθησε στο δύσκολο έργο της αξιολόγησης. Να σημειώσουμε πως η πίστα επαναλειτουργεί και είναι ανοιχτή για το κοινό κάθε Κυριακή 10:00-17:00. Προσφέρονται και ατομικά πακέτα σεμιναρίων για την αποκρυπτογράφηση του κώδικα της εκτός δρόμου κίνησης. Περισσότερα μπορείτε να μάθετε τηλεφωνώντας στο 6978836390 ή στο [email protected].
Σε πίστες δοκιμών με έμπειρους οδηγούς στο τιμόνι όπου και να κολλήσεις δεν υπάρχει πρόβλημα, αυτά τα πράγματα γίνονται με δικίνητα αυτοκίνητα. Όταν όμως βρίσκεται κάποιος σε ερημιές και βουνά ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, διότι μπορεί να κολλήσεις και να ταλαιπωρείσαι. Επίσης μπορεί να χτυπήσεις το αυτοκίνητο και να κάνεις σοβαρή ζημιά. Ακόμα τα αυτοκίνητα αυτά διαθέτουν ασφάλτινα ελαστικά που γλιστρούν όταν μπούν σε πολύ λάσπη, θέτοντας σε κίνδυνο το αυτοκίνητο και τη σωματική ακεραιότητα των επιβαινόντων. Συνεπώς ΌΧΙ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΗ των δυνατοτήτων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, διότι το πιθανότερο είναι να κάνεις πολύ μεγάλη ζημιά στο αυτοκίνητο
Σε πίστες δοκιμών με έμπειρους οδηγούς στο τιμόνι όπου και να κολλήσεις δεν υπάρχει πρόβλημα, αυτά τα πράγματα γίνονται με δικίνητα αυτοκίνητα. Όταν όμως βρίσκεται κάποιος σε ερημιές και βουνά ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, διότι μπορεί να κολλήσεις και να ταλαιπωρείσαι. Επίσης μπορεί να χτυπήσεις το αυτοκίνητο και να κάνεις σοβαρή ζημιά. Ακόμα τα αυτοκίνητα αυτά διαθέτουν ασφάλτινα ελαστικά που γλιστρούν όταν μπούν σε πολύ λάσπη, θέτοντας σε κίνδυνο το αυτοκίνητο και τη σωματική ακεραιότητα των επιβαινόντων. Συνεπώς ΌΧΙ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΗ των δυνατοτήτων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, διότι το πιθανότερο είναι να κάνεις πολύ μεγάλη ζημιά στο αυτοκίνητο