Ήρθε η στιγμή της αλήθειας και των συμπερασμάτων του μεγάλου μας τεστ. Είδαμε σε κάθε συνθήκη πως έπραξε το κάθε μοντέλο και εδώ θα δείτε σε συγκεντρωτικά αποτελέσματα διάφορους πίνακες σχετικά με την κατανάλωση σε όλες τις περιπτώσεις, ενώ επιπλέον δημιουργήσαμε και ένα μεικτό κύκλο, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και το κόστος της διαδρομής.
Πίνακας κατανάλωσης συνολικής διαδρομής
Μοντέλο
Mέση Κατανάλωση
Σύνολο σε ευρώ
Kia Stonic 1,0 T-GDi 100 PS iMT 48V Hybrid
5,60
11,03
Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 PS
5,70
11,23
Ford Puma 1,0 Ecoboost mhev 125 PS
5,90
11,62
VW T-Cross 1,0 TSI 95 PS
5,90
11,62
Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-iW 125 PS
6,20
12,21
Renault Captur 1,0 TCe 90 PS
6,40
12,60
Peugeot 2008 1,2 PureTech 100 PS
6,70
13,20
Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid
6,80
13,39
SEAT Arona 1,0 TSI 110 PS
6,80
13,39
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS DCT
7,20
14,18
Πίνακας κατανάλωσης εντός πόλης
Μοντέλο
Εντός πόλης (22% του συνόλου)
Kia Stonic 1,0 T-GDi 100 PS iMT 48V Hybrid
6,1
Ford Puma 1,0 Ecoboost mhev 125 PS
6,2
Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 PS
6,4
Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-iW 125 PS
6,6
Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid
6,7
VW T-Cross 1,0 TSI 95 PS
6,8
Peugeot 2008 1,2 PureTech 100 PS
7
Renault Captur 1,0 TCe 90 PS
7,1
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS DCT
7,4
SEAT Arona 1,0 TSI 110 PS
7,7
Πίνακας κατανάλωσης εκτός πόλης
Μοντέλο
Εκτός πόλης (64 % του συνόλου)
Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 PS
5,7
Kia Stonic 1,0 T-GDi 100 PS iMT 48V Hybrid
5,7
VW T-Cross 1,0 TSI 95 PS
5,8
Ford Puma 1,0 Ecoboost mhev 125 PS
6,2
Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-iW 125 PS
6,3
Renault Captur 1,0 TCe 90 PS
6,6
Peugeot 2008 1,2 PureTech 100 PS
6,7
SEAT Arona 1,0 TSI 110 PS
6,8
Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid
6,9
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS DCT
7,7
Πίνακας κατανάλωσης σε αυτοκινητόδρομο
Μοντέλο
Εθνική Οδός (14% του συνόλου)
Ford Puma 1,0 Ecoboost mhev 125 PS
4,4
Kia Stonic 1,0 T-GDi 100 PS iMT 48V Hybrid
4,4
Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 PS
4,6
Renault Captur 1,0 TCe 90 PS
4,9
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS DCT
5,0
VW T-Cross 1,0 TSI 95 PS
5,1
Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-iW 125 PS
5,2
SEAT Arona 1,0 TSI 110 PS
5,4
Peugeot 2008 1,2 PureTech 100 PS
5,5
Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid
6,2
Συμπέρασμα 1: Τα ήπια υβριδικά συστήματα συμφέρουν στην πόλη Τα ήπια υβριδικά συστήματα συμβάλλουν ώστε να παρέχουν έξτρα ισχύ όταν απαιτείται. Έτσι μειώνεται το φορτίο του κινητήρα και κατά συνέπεια μειώνεται η ποσότητα του καυσίμου που καταναλώνεται. Αυτό κατά κύριο λόγο αυτό συμβαίνει μέσα στην πόλη όταν κινούμαστε σε χαμηλές στροφές και αλλάζουμε συχνά σχέση στο κιβώτιο. Αντίθετα στον αυτοκινητόδρομο η συμβολή τους είναι μικρότερη.
Συμπέρασμα 2: Γερό τράβηγμα από χαμηλά = μικρότερη κατανάλωση Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, όσοι κινητήρες έχουν γερό τράβηγμα από χαμηλά καταφέρνουν και περιορίζουν την κατανάλωση του καυσίμου μέσα στην πόλη, ενώ αντίθετα όσοι δεν είναι τόσο ελαστικοί σε αυτές τις στροφές, όπως είδαμε παρουσιάζουν αυξημένα επίπεδα κατανάλωσης. Ο λόγος ότι χρειάζεται περισσότερη ενέργεια ώστε να αυξηθούν οι στροφές του κινητήρα.
Συμπέρασμα 3: Μικρή σημασία αν είσαι σε πόλη ή αυτοκινητόδρομο Στα διαφορετικά κομμάτια της διαδρομής μας αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως το οικονομικότερο καύσιμο στην πόλη θα είναι και στον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο, υπάρχει διακύμανση στο πόσο πιο οικονομικό είναι ανά συνθήκη, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και του κιβωτίου
Συμπέρασμα 4: Πάρα πολύ σημαντικός ο τρόπος οδήγησης Σε όλη τη διαδρομή κινηθήκαμε με οικονομικούς ρυθμούς και δεν πιέσαμε τα αυτοκίνητα παρά μόνο όταν ήταν απαραίτητο. Τα νούμερα των μετρήσεων λοιπόν έδειξαν πως αν οδηγείς οικονομικά μπορείς να πετύχεις χαμηλά νούμερα. Εκεί που η κατανάλωση αυξάνει απότομα δεν είναι όταν πηγαίνεις με σταθερά 100-120 χ.α.ω. αλλά όταν πιέζεις το σύνολο. Εκεί είναι που τα διψήφια νούμερα δύσκολα αποφεύγονται…
Συμπέρασμα 5: Το κιβώτιο και ο ρόλος του Σημαντικός παράγοντας στον τομέα της κατανάλωσης είναι το κιβώτιο ταχυτήτων. Ξεκινώντας από τα απλά, τα αυτόματα κιβώτια μας δίνουν αυξημένα νούμερα κατανάλωσης, καθώς έχουν μεγαλύτερες απώλειες, ενώ προσθέτουν και επιπλέον βάρος. Στα χειροκίνητα κιβώτια τώρα, η αραιή κλιμάκωση ευνοεί την χαμηλή κατανάλωση καθώς σε χαμηλότερες στροφές «πιάνουν» την ίδια ταχύτητα συγκριτικά με ένα σφιχτής κλιμάκωσης. Βέβαια αυτό δεν εξυπηρετεί σε μια προσπέραση, καθώς θα χρειαστούν κατέβασμα και αύξηση στροφών.