Η υβριδική τεχνολογία δεν ανακαλύφθηκε τώρα. Έχει πάνω από 20 χρόνια που βρίσκεται στην αγορά µε την Toyota να είναι ο πρωτοπόρος ξεκινώντας το 1997 πρώτη µε την ευρεία παραγωγή του Prius. Για να πούµε βέβαια τα σύκα, σύκα και τη σκάφη, σκάφη, η υβριδική τεχνολογία δεν ανακαλύφθηκε πρώτα από την Toyota (λίγους µήνες πριν το Prius και η Honda έχει αποκαλύψει το Insight), ωστόσο η ιαπωνική φίρµα είναι αυτή που πίστεψε σε αυτήν, επένδυσε και σήµερα δείχνει να δικαιώνεται καθώς έχει συνδέσει το όνοµά της µε τον όρο «υβριδικό αυτοκίνητο».
Ο όρος «υβριδικό αυτοκίνητο» σηµαίνει πως το όχηµα συνδυάζει δύο διαφορετικές πηγές ενέργειας για την κίνησή του και συγκεκριµένα βενζίνη και ρεύµα. Γι αυτό άλλωστε έχουν και δύο κινητήρες. Εδώ να αναφέρουµε πως όλα τα αυτοφορτιζόµενα υβριδικά µοντέλα, όπως αυτά της δοκιµής µας, φορτίζουν τη µπαταρία κατά την διάρκεια της οδήγησης, χωρίς να χρειάζεται φόρτιση από πρίζα.
Αξίζει να αναφέρουµε πως η συγκεκριµένη τεχνολογία έχει υιοθετηθεί από κατασκευαστές εκτός Ευρώπης, αφού ακόµα και στις υπόλοιπες κατηγορίες δεν θα συναντήσουµε αυτοφορτιζόµενο υβριδικό µοντέλο που δεν είναι εξ Ιαπωνίας ή Κορέας. Οι Ευρωπαίοι αποφάσισαν να επενδύσουν στα ηλεκτρικά και τα plug-in οχήµατα, «παρακάµπτοντας» τα full hybrid. Εξαίρεση σε αυτό αποτελεί η Renault, η οποία διαθέτει στη γκάµα της 3 υβριδικά µοντέλα, ωστόσο µην ξεχνάµε πως η Renaut έχει συµµαχία µε τη Nissan και τη Mitsubishi, µε τις 3 εταιρείες να µοιράζονται όλες τις τεχνολογίες τους. Είδαµε στο θέµα µας ότι υπάρχουν αρκετά διαφορετικές υλοποιήσεις της υβριδικής τεχνολογίας. Σε συνδυασµό µε τούρµπο ή ατµοσφαιρικό µοτέρ, µε κιβώτια CVT, µιας σχέσης ή και διπλού συµπλέκτη και αρκετές ακόµα διαφορές.
Στην πράξη βέβαια οι διαφορές είναι ασήµαντες, αφού ο σκοπός της οικονοµίας επιτυγχάνεται µε µεγάλη επιτυχία ανεξαρτήτως συστήµατος, καθώς όλα είναι προγραµµατισµένα ώστε να έχουν ως πρώτο µέληµα την οικονοµία.
Αναλυτικότερα µπορείτε να διαβάσετε για τις τεχνολογίες κάθε µοντέλου, όπως και τι µας έκαψε παρακάτω.