Τι κατανάλωση είχαν τα υβριδικά σε πόλη και ταξίδι Ξεκινώντας από την κατανάλωση στην πόλη, πιο οικονοµικό αποδείχθηκε το ισχυρότερο όλων Hyundai Tucson µε τους 230 ίππους µε 3,5 λτ./100 χλµ., στο νήµα θα λέγαµε, καθώς τα Honda HR-V και Kia Niro έκαψαν µόλις 0,1 λτ./100 χλµ. παραπάνω και το Toyota C-HR 0,2 παραπάνω λίτρα. Στα 3,8 λτ./100 χλµ. µετρήθηκε η κατανάλωση στο Nissan Qashqai, ενώ πάνω από 4,0 λτ./100 χλµ έκαψαν µόνο τα Lexus UX και Renault Arkana, µε 4,3 και 4,4 λτ. αντίστοιχα.
Στην εθνική οδό τώρα το πιο οικονοµικό ήταν το C-HR που έκαψε 4,7 λτ./100 χλµ., για να ακολουθήσουνε σε ελάχιστη απόσταση τα Kia Niro και Honda ΗR-V (4,8 και 4,9 λτ./100 χλµ.). Στα 5,2 λτ./100 χλµ. ήταν η κατανάλωση του Lexus UX, στα 5,5 αυτή του Arkana, ενώ τα µεγαλύτερα νούµερα που µετρήσαµε ήταν τα 5,8 λτ./100 χλµ. του Qashqai και τα 5,9 του Tucson. Τι συµπεραίνουµε από όλα αυτά;
Καίνε τα µισά στην πόλη συγκριτικά µε τα diesel Μέσα στην πόλη και µε δεδοµένο πως εδώ κάνουµε το 80% των χλµ. µας τα Hybrid δεν έχουν αντίπαλο. Οι καταναλώσεις που είδαµε µέσα στην πόλη ήταν από 3,5 έως 4,4 λτ./100 χλµ., νούµερα που είναι τα µισά από τα diesel µοντέλα. Χαρακτηριστικά το πιο οικονοµικό diesel C-SUV που έχουµε µετρήσει το 2022 έχει κατανάλωση εντός πόλης 7,5 λτ./100 χλµ.. Παράλληλα το ίδιο ισχύει και µε τα ίδια µοντέλα προηγουµένης γενιάς στις diesel εκδόσεις τους. Ο λόγος είναι πως χρησιµοποιούν τον ηλεκτροκινητήρα συχνά, µε αποτέλεσµα ο κινητήρας βενζίνης να έχει λιγότερη εµπλοκή. Παρά το γεγονός ότι η µπαταρία έχει µικρή χωρητικότητα και εξαντλείται γρήγορα, επαναφορτίζεται διαρκώς από το φρενάρισµα και το άφηµα του γκαζιού. Με αυτόν τον τρόπο η µπαταρία ανακτά πάντοτε αποθέµατα και δίνει αυτή την ενέργεια για την κίνηση του αυτοκινήτου.
Καίνε περίπου όσο τα diesel στο ταξίδι Η οικονοµία µέσα στην πόλη δεν παίζεται. Τι ισχύει όµως στο ταξίδι; Οι µετρήσεις µας έδειξαν κατανάλωση από 4,7 – 5,9 λτ./100 χλµ., κινούµενοι µε σταθερό ρυθµό (όχι φορτωµένοι) κοντά στα 120 χλµ./ώρα. Περίπου δηλαδή όσο τα diesel µοντέλα που κυκλοφορούν σήµερα στην αγορά, αλλά και τα αντίστοιχα ίδια µοντέλα προηγούµενης γενιάς. Όπως βλέπουµε και από τo γράφηµα, τα υβριδικά θα καταναλώσουν γύρω στο 1 λίτρο περισσότερο. Πως έχουν καταφέρει και έχουν «κλείσει την ψαλίδα», όταν παραδοσιακά τα βενζινοκίνητα καίγανε κοντά 30% παραπάνω;
Η µπαταρία µπορεί να εξαντλείται αµέσως, ωστόσο διατηρεί πάντοτε ένα µικρό απόθεµα ενέργειας και παράλληλα σε κάθε άφηµα του γκαζιού στην εθνική (π.χ. όταν κόβεται σε µια καµπή ή επειδή πλησιάσατε τον µπροστινό, όταν έχει κατηφορική κλίση, ακόµα και όταν επιβραδύνετε για τα διόδια), κάνει ανάκτηση ενέργειας. Αυτό επιτρέπει στον κινητήρα να «σβήνει» και το αυτοκίνητο να «ρολάρει» ηλεκτρικά. Επιπλέον η µπαταρία θα λειτουργήσει και ενισχυτικά όταν θελήσετε να προσπεράσετε, µε αποτέλεσµα το µοτέρ να ζορίζεται λιγότερο.
Έχουν ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο Είδαµε παραπάνω πως τα υβριδικά µοντέλα έχουν χαµηλότερη κατανάλωση στην πόλη συγκριτικά µε το ταξίδι. Είναι µια διαπίστωση που γνωρίζουν οι περισσότεροι, ωστόσο οφείλουµε να το τονίσουµε ακόµα µία φορά. Βέβαια αυτό που δεν είναι εξίσου γνωστό είναι πως τα υβριδικά µοντέλα έχουν ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο καθηµερινά. Ανεξαρτήτως ρύπων εξαιρούνται από το µέτρο της εκ περιτροπής εισόδου ακόµα και αν οι εκποµπές CO2 ξεπερνάνε τα 120 γρ./χλµ..
Τέλος, αξίζει να αναφέρουµε κάτι που αντιλαµβάνεσαι µόνο στην πράξη και αυτό είναι η µεγαλύτερη ηρεµία που σου βγάζουν στην οδήγηση. Ο λόγος είναι η αθόρυβη λειτουργία. Από το σχεδόν ανεπαίσθητο «γουργουρητό» του ρελαντί µέχρι την εκκίνηση στο start/stop και την λειτουργία σε χαµηλές στροφές. Όλα αυτά στα υβριδικά είναι αθόρυβα και η καµπίνα πολύ πιο ήσυχη, µε αποτέλεσµα και τη δική σου ηρεµία.