Tα SUV είναι το κυρίαρχο είδος οχήματος στην αγορά, έχουν όμως αληθινές off-road δυνατότητες ή όλα είναι για τη μόστρα; Δοκιμάζουμε και σας δίνουμε χειροπιαστές απαντήσεις, βγάζοντας 10 από τα πιο δημοφιλή SUV σε πραγματικές εκτός δρόμου συνθήκες.
Η αλήθεια είναι ότι, από καιρό ψάχναμε μια ευκαιρία να κάνουμε έναν σκονισμένο και λασπωμένο, off-road «Γύρο», όπως αυτούς που μόνο το AutoΤρίτη ξέρει να σχεδιάζει και να υλοποιεί εδώ και τρεις δεκαετίες. Δεν είναι τυχαίο ότι, οι εξορμήσεις μας στις ειδικές του Ράλλυ Ακρόπολις έχουν αφήσει εποχή και έχουν κατα καιρούς φτάσει στα όρια τους ανθρώπους και μηχανές. Όπως όμως ο «εθνικός» μας αγώνας, έχει χάσει την αίγλη του, έτσι και η απήχηση που έχει η εκτός δρόμου οδήγηση στη συνείδηση του μέσου οδηγού μοιάζει να έχει καταλαγιάσει τα τελευταία χρόνια. Η αντίφαση την ίδια στιγμή είναι ότι, οι πρωταθλητες των πωλήσεων, παντού αλλά και στη χώρα μας, είναι τα SUV και τα Crossover. Οχήματα δηλαδή τα οποία προβάλλουν ως βασικό τους προσόν τον περιπετειώδη χαρακτήρα και τις «outdoor activities».
Σκόνη, πέτρες, λάσπη Αγοράζουμε δηλαδή αυτοκίνητα για τις «λάσπες», αλλά βγαίνουμε όντως να τα οδηγήσουμε εκεί; Κι άντε, ας πούμε ότι ο οδηγός είναι πρόθυμος, το ίδιο το SUV της σημερινής εποχής μπορεί; Έχει τις ικανότητες; Ή είναι όλα υπερυψωμενα, soft οχήματα σχεδιασμένα να μας καθίζουν απλώς λίγο ψηλότερα από τα συμβατικά αδερφάκια τους, να μας κάνουν να αισθανόμαστε λίγο «μάτσο», που «ξέρουν» ότι μας αρέσει, αλλά τελικά να μας πηγαίνουν απλώς μέχρι το σούπερ μάρκετ κάθε Σάββατο;
Την προηγούμενη φορά που μας απασχόλησαν τέτοιες ερωτήσεις (επειδή ξέρετε ότι το παθαίνουμε συχνά αυτο), πήραμε μια δεκάδα μοντέλα της μικρής κατηγορίας των SUV και τα βάλαμε σε μια σκληρή πίστα για να δούμε τι κάνουν. Και οι εκπλήξεις ήταν πολλές. Τώρα, είπαμε να κάνουμε το ίδιο, αλλά αλλιώς. Να βγούμε δηλαδή πραγματικά εκτός δρόμου, έτσι ώστε οι συνθήκες να γίνουν μεν λιγότερο «εργαστηριακές» αλλά ταυτόχρονα πολύ πιο ρεαλιστικές, αυθεντικές και με πιο πολλές προκλήσεις, για όλους.
Μια all-star μάζωξη, έξω από τα «νερά» της Η κλάση που μας απασχολεί εδώ είναι τα οικογενειακά SUV, τα μικρομεσαία, τα C-SUV, όπως θέλετε πείτε τα. Εμείς τα λέμε, οι «πρωταθλητές» των πωλήσεων. Και πώς αλλιώς να τα πεις όταν έχεις μέσα την Αυτού (εμπορική) Μεγαλειότητα, το Nissan Qashqai; Και μαζί όλη την αφρόκρεμα: Peugeot 3008, VW Tiguan, Dacia Duster, Skoda Karoq, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Kia Sportage, Opel Grandland X και Citroen C5 Aircross. Aυτή είναι η 10άδα η οποία κλήθηκε να μας δείξει αν όλο αυτό το στιλάκι με τα μοδάτα «στρατιωτικά παντελόνια» και τα «αρβυλάκια» είναι απλώς για την εμφάνιση ή όντως κρύβει και αληθινές δυνατότητες.
Το «πεδίο δοκιμών» ήταν κάποιες διαδρομές στα περίχωρα της Αττικής και το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι, η εκτός δρόμου οδήγηση παραμένει ένας εξαιρετικός τρόπος να γνωρίσεις τις ομορφιές της χωρας μας. Τώρα για το μέχρι πού θα φτάσουν, αν και πού θα κωλώσουν και τι ακριβώς καταφέρνουν τα 10 εργαλεία που συγκρίνουμε εδώ, ανατρέξτε στις επόμενες σελίδες. Ένας, ακόμα, λασπωμένος «Γύρος» by ΑutoΤρίτη, μόλις σερβιρίστηκε!
Πρώτον, απουσιάζουν αρκετά αντίστοιχα μοντέλα, μπορεί να μην φταίει το AutoTriti (πχ να μην έδινε η αντιρποσωπεία) αλλά όφειλε να γράψει με τι λογική επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα μοντέλα. Δεύτερον, το εύρος τιμών είναι μεγάλο και συγκρίνονται μοντέλα που εμφανώς δεν είναι στην ίδια "κατηγορία", θεωρώ οτι το λογικό και το πρέπον θα ήταν να συγκριθούν μοντέλα μέχρι πχ 25.000 αρχική τιμή. Κατά τα άλλα, ακολουθώντας τη συνήθη πρακτική του περιοδικού, "όλα τα μοντέλα καλά είναι", μειονέκτημα δεν βρέθηκε σε κανένα... είπαμε, είμαστε ευγενείς...
Απάντηση: Όπως γράφουμε στην αρχή του άρθρου, "διαλέγουμε 10 από τα πιο δημοφιλή SUV", ενώ τις κατηγορίες δεν τις ορίζει η τιμή αλλά το μέγεθος. Από κει και πέρα γράφουμε στο θέμα πως κανένα από τα 10 μοντέλα του test δεν απέτυχε σε κάποιο από τα εκτός δρόμου περάσματα. Στην κάθε καρτέλα μπορείτε να διαβάσετε τις απόψεις μας μετά την δοκιμασία.
Ναι αλλα φοβηθηκατε να βαλετε το subaru xv . 25k μονιμη τετρακινηση, αυτοματο, xmode. Γιατι στα off-road δε θα ειχε αντιπαλο!
Αρθρογράφε που είναι το jeep compass;;;
Πρώτον, απουσιάζουν αρκετά αντίστοιχα μοντέλα, μπορεί να μην φταίει το AutoTriti (πχ να μην έδινε η αντιρποσωπεία) αλλά όφειλε να γράψει με τι λογική επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα μοντέλα. Δεύτερον, το εύρος τιμών είναι μεγάλο και συγκρίνονται μοντέλα που εμφανώς δεν είναι στην ίδια "κατηγορία", θεωρώ οτι το λογικό και το πρέπον θα ήταν να συγκριθούν μοντέλα μέχρι πχ 25.000 αρχική τιμή. Κατά τα άλλα, ακολουθώντας τη συνήθη πρακτική του περιοδικού, "όλα τα μοντέλα καλά είναι", μειονέκτημα δεν βρέθηκε σε κανένα... είπαμε, είμαστε ευγενείς...
Απάντηση: Όπως γράφουμε στην αρχή του άρθρου, "διαλέγουμε 10 από τα πιο δημοφιλή SUV", ενώ τις κατηγορίες δεν τις ορίζει η τιμή αλλά το μέγεθος. Από κει και πέρα γράφουμε στο θέμα πως κανένα από τα 10 μοντέλα του test δεν απέτυχε σε κάποιο από τα εκτός δρόμου περάσματα. Στην κάθε καρτέλα μπορείτε να διαβάσετε τις απόψεις μας μετά την δοκιμασία.