Και όμως τα καταφέρνουν
234.122 Επισκέψεις στο άρθρο (24/11/2019)
4 Φωτογραφίες »
Τα ζορίσαμε, τα λασπώσαμε, τα ρίξαμε στην αρένα με το χώμα και την κροκάλα. Και όμως κανένα από τα 10 δικίνητα οικογενειακά SUV δεν κώλωσε, ούτε χρειάστηκε την βοήθεια του… κοινού. Τελικά τα σύγχρονα οικογενειακά SUV μπορούν πολλά περισσότερα από αυτά που νομίζεις!
Τα δικίνητα SUV είναι χωρίς αμφιβολία η νέα τρέλα των κατασκευαστών. Προσφέρουν την πανοραμική θέση οδήγησης, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το αίσθημα ασφάλειας των τετρακίνητων αδελφών τους, χωρίς όμως το έξτρα κόστος, το βάρος και την αυξημένη κατανάλωση των τελευταίων. Οδηγήσαμε τα 10 οικογενειακά δικίνητα SUV σε όλες τις συνθήκες: Πόλη, άσφαλτο και χώμα. Μάλιστα εκτός ασφάλτου τα πήγαμε σε συνθήκες, που κακά τα ψέματα ελάχιστοι από τους καθημερινούς και συνειδητοποιημένους αγοραστές τους θα τα πάνε. Και όμως τα κατάφεραν. ¶λλο πιο εύκολα, άλλο με περισσότερη προσπάθεια. Η ουσία είναι πως στο τέλος βγήκαν χρήσιμα συμπεράσματα.
Τα ηλεκτρονικά κάνουν δουλίτσα
Το Citroen C5 Aircross και το Peugeot 3008 διέθεταν εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με προγράμματα λειτουργίας (το Opel Grandland Χ το προσφέρει επίσης, αλλά το μοντέλο που είχαμε δεν το διέθετε). Στην πράξη τα νιώσαμε να φρενάρουν κατάλληλα τον κάθε τροχό ξεχωριστά για βέλτιστη πρόσφυση βοηθώντας τα δυο μοντέλα να αφήνουν πίσω τις δυσκολίες με περισσότερη ευκολία από τα άλλα μοντέλα. Ειδικά το Peugeot 3008 που συνδύαζε το σύστημα με ελαστικά πιο μικτής χρήσης παρά με εντελώς ασφάλτινα όπως το Citroen C5 Aircross. Χρήσιμο είναι και το σύστημα ελέγχου κατάβασης, που όμως δεν διέθεταν τα Dacia Duster, Ford Kuga, Nissan Qashqai, Οpel Grandland X, Skoda Karoq και VW Tiguan.
Και ως δικίνητα πάνε
Αναμφίβολα η τετρακίνηση αποτελεί ένα σημαντικό όπλο στη μάχη με την πρόσφυση, τόσο εντός ασφάλτου, όσο και εκτός και ειδικά σε εδάφη, όπως η λάσπη, το χιόνι και το γρασίδι. Ωστόσο η τετρακίνηση δεν αποτελεί πανάκεια για κίνηση σε τέτοια εδάφη. Ο, έχων στοιχειώδες ΙQ, οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την απόσταση από το έδαφος και τις ικανοποιητικές γωνίες αναρρίχησης για να κινηθεί με απόλυτη ασφάλεια σε χωματόδρομο και σαθρά εδάφη χωρίς να χρειαστεί τη βοήθεια της τετρακίνησης. Αν τώρα περιμένεις να πας μέχρι εκεί που σκάει το κύμα ή να σκαρφαλώσεις στην κορυφή του βουνού με ασφάλτινα ελαστικά και χωρίς τετρακίνηση, τότε χρειάζεται να δεις κάποιον από τους ειδικούς ψυχοθεραπευτές. Για τους υπόλοιπους τα σύγχρονα 4Χ2 οικογενειακά SUV τα καταφέρνουν μια χαρά για εκεί που ένας λογικός οδηγός θα σκεφτεί να πάει.
Το λάστιχο μετράει
Στο ίδιο κώλυμα, τα οικογενειακά SUV με πιο χωμάτινα ελαστικά είχαν πολύ καλύτερη συμπεριφορά με αισθητή πρόσφυση και ικανότητα να ανταπεξέρχονται με μεγαλύτερη ευκολία λες και τα τράβαγε μια «ανώτερη δύναμη». Αυτή η δύναμη είναι το κατάλληλο ελαστικό. Με ασφάλτινα ελαστικά ακόμα και ένα τετρακίνητο θα έχει πρόβλημα στην παχιά λάσπη, στο παγωμένο χιόνι ή στην απότομη ανηφόρα με βρεγμένο γρασίδι. Επίσης τα πιο χωμάτινα ελαστικά διαθέτουν ενισχυμένα πλαϊνά και δεν είναι ευπαθή σε πέτρες και άλλες παγίδες. Όπως και να έχει κάθε νόμισμα έχει και την άλλη πλευρά. Έτσι στην άσφαλτο τα πιο χωμάτινα ελαστικά φρενάρουν μακρύτερα, κρατάνε λιγότερο, καίνε περισσότερο και κάνουν πιο πολύ θόρυβο.
Όπως και να έχει τα χαμηλού προφίλ ελαστικά είναι ευπαθή στο κακοτράχαλο και καλό είναι να αποφεύγονται στις εκτός δρόμου περιηγήσεις. Εκτός αν σας ενθουσιάζει η ιδέα της κίνησης με ρυθμό σαλίγκαρου…
Η ψυχολογία της ρεζέρβας
Από τα μοντέλα του Mega Test μόνο το Dacia Duster διέθετε κανονική ρεζέρβα. Σίγουρα ο οδηγός του ένιωθε περισσότερη ασφάλεια, πως αν κάτι συμβεί θα μπορέσει να συνεχίσει ή να κάνει πίσω με λιγότερη σκοτούρα στο κεφάλι. Κάτι που σίγουρα δεν ισχύει για τα μοντέλα που είχαν κιτ επισκευής (Hyundai Tucson και Kia Sportage). Αν κοπεί το λάστιχo σε μια πέτρα, το κιτ επισκευής και ο αφρός που το συνοδεύει δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Συμβουλή: Πότε μόνος στο χώμα χωρίς ρεζέρβα ή παρέα με άλλα οχήματα. Όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα είχαν ρεζέρβα ανάγκης, που σίγουρα δεν είναι όσο καλή είναι η κανονική (για εκτός δρόμου καταστάσεις μιλάμε), αλλά εμπνέει μια παραπάνω ασφάλεια από το κιτ επισκευής.
Το αυτόματο κιβώτιο πάντα αρωγός
Το αυτόματο κιβώτιο και βοηθά την εκτός δρόμου ελεγχόμενη κίνηση, αλλά και προσφέρει άνεση και ευκολία στον οδηγό. Τα μοντέλα που είχαν αυτόματο κιβώτιο στο Mega Test έδειξαν να καταπονούνται λιγότερο από τα υπόλοιπα, ενώ και οι οδηγοί τους πραγματικά ίδρωσαν λιγότερο.
Τα δικίνητα SUV είναι χωρίς αμφιβολία η νέα τρέλα των κατασκευαστών. Προσφέρουν την πανοραμική θέση οδήγησης, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το αίσθημα ασφάλειας των τετρακίνητων αδελφών τους, χωρίς όμως το έξτρα κόστος, το βάρος και την αυξημένη κατανάλωση των τελευταίων. Οδηγήσαμε τα 10 οικογενειακά δικίνητα SUV σε όλες τις συνθήκες: Πόλη, άσφαλτο και χώμα. Μάλιστα εκτός ασφάλτου τα πήγαμε σε συνθήκες, που κακά τα ψέματα ελάχιστοι από τους καθημερινούς και συνειδητοποιημένους αγοραστές τους θα τα πάνε. Και όμως τα κατάφεραν. ¶λλο πιο εύκολα, άλλο με περισσότερη προσπάθεια. Η ουσία είναι πως στο τέλος βγήκαν χρήσιμα συμπεράσματα.
Τα ηλεκτρονικά κάνουν δουλίτσα
Το Citroen C5 Aircross και το Peugeot 3008 διέθεταν εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με προγράμματα λειτουργίας (το Opel Grandland Χ το προσφέρει επίσης, αλλά το μοντέλο που είχαμε δεν το διέθετε). Στην πράξη τα νιώσαμε να φρενάρουν κατάλληλα τον κάθε τροχό ξεχωριστά για βέλτιστη πρόσφυση βοηθώντας τα δυο μοντέλα να αφήνουν πίσω τις δυσκολίες με περισσότερη ευκολία από τα άλλα μοντέλα. Ειδικά το Peugeot 3008 που συνδύαζε το σύστημα με ελαστικά πιο μικτής χρήσης παρά με εντελώς ασφάλτινα όπως το Citroen C5 Aircross. Χρήσιμο είναι και το σύστημα ελέγχου κατάβασης, που όμως δεν διέθεταν τα Dacia Duster, Ford Kuga, Nissan Qashqai, Οpel Grandland X, Skoda Karoq και VW Tiguan.
Και ως δικίνητα πάνε
Αναμφίβολα η τετρακίνηση αποτελεί ένα σημαντικό όπλο στη μάχη με την πρόσφυση, τόσο εντός ασφάλτου, όσο και εκτός και ειδικά σε εδάφη, όπως η λάσπη, το χιόνι και το γρασίδι. Ωστόσο η τετρακίνηση δεν αποτελεί πανάκεια για κίνηση σε τέτοια εδάφη. Ο, έχων στοιχειώδες ΙQ, οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την απόσταση από το έδαφος και τις ικανοποιητικές γωνίες αναρρίχησης για να κινηθεί με απόλυτη ασφάλεια σε χωματόδρομο και σαθρά εδάφη χωρίς να χρειαστεί τη βοήθεια της τετρακίνησης. Αν τώρα περιμένεις να πας μέχρι εκεί που σκάει το κύμα ή να σκαρφαλώσεις στην κορυφή του βουνού με ασφάλτινα ελαστικά και χωρίς τετρακίνηση, τότε χρειάζεται να δεις κάποιον από τους ειδικούς ψυχοθεραπευτές. Για τους υπόλοιπους τα σύγχρονα 4Χ2 οικογενειακά SUV τα καταφέρνουν μια χαρά για εκεί που ένας λογικός οδηγός θα σκεφτεί να πάει.
Το λάστιχο μετράει
Στο ίδιο κώλυμα, τα οικογενειακά SUV με πιο χωμάτινα ελαστικά είχαν πολύ καλύτερη συμπεριφορά με αισθητή πρόσφυση και ικανότητα να ανταπεξέρχονται με μεγαλύτερη ευκολία λες και τα τράβαγε μια «ανώτερη δύναμη». Αυτή η δύναμη είναι το κατάλληλο ελαστικό. Με ασφάλτινα ελαστικά ακόμα και ένα τετρακίνητο θα έχει πρόβλημα στην παχιά λάσπη, στο παγωμένο χιόνι ή στην απότομη ανηφόρα με βρεγμένο γρασίδι. Επίσης τα πιο χωμάτινα ελαστικά διαθέτουν ενισχυμένα πλαϊνά και δεν είναι ευπαθή σε πέτρες και άλλες παγίδες. Όπως και να έχει κάθε νόμισμα έχει και την άλλη πλευρά. Έτσι στην άσφαλτο τα πιο χωμάτινα ελαστικά φρενάρουν μακρύτερα, κρατάνε λιγότερο, καίνε περισσότερο και κάνουν πιο πολύ θόρυβο.
Όπως και να έχει τα χαμηλού προφίλ ελαστικά είναι ευπαθή στο κακοτράχαλο και καλό είναι να αποφεύγονται στις εκτός δρόμου περιηγήσεις. Εκτός αν σας ενθουσιάζει η ιδέα της κίνησης με ρυθμό σαλίγκαρου…
Η ψυχολογία της ρεζέρβας
Από τα μοντέλα του Mega Test μόνο το Dacia Duster διέθετε κανονική ρεζέρβα. Σίγουρα ο οδηγός του ένιωθε περισσότερη ασφάλεια, πως αν κάτι συμβεί θα μπορέσει να συνεχίσει ή να κάνει πίσω με λιγότερη σκοτούρα στο κεφάλι. Κάτι που σίγουρα δεν ισχύει για τα μοντέλα που είχαν κιτ επισκευής (Hyundai Tucson και Kia Sportage). Αν κοπεί το λάστιχo σε μια πέτρα, το κιτ επισκευής και ο αφρός που το συνοδεύει δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Συμβουλή: Πότε μόνος στο χώμα χωρίς ρεζέρβα ή παρέα με άλλα οχήματα. Όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα είχαν ρεζέρβα ανάγκης, που σίγουρα δεν είναι όσο καλή είναι η κανονική (για εκτός δρόμου καταστάσεις μιλάμε), αλλά εμπνέει μια παραπάνω ασφάλεια από το κιτ επισκευής.
Το αυτόματο κιβώτιο πάντα αρωγός
Το αυτόματο κιβώτιο και βοηθά την εκτός δρόμου ελεγχόμενη κίνηση, αλλά και προσφέρει άνεση και ευκολία στον οδηγό. Τα μοντέλα που είχαν αυτόματο κιβώτιο στο Mega Test έδειξαν να καταπονούνται λιγότερο από τα υπόλοιπα, ενώ και οι οδηγοί τους πραγματικά ίδρωσαν λιγότερο.
Σελίδα 1 | Mega Test: 10 οικογενειακά SUV σε άσφαλτο & χώμα |
Σελίδα 2 | Nissan Qashqai: Βest seller με αιτία |
Σελίδα 3 | Peugeot 3008: Premium και ικανό |
Σελίδα 4 | VW Tiguan: Mε αέρα σχεδόν GTI |
Σελίδα 5 | Dacia Duster: Duster the master |
Σελίδα 6 | Skoda Karoq: Ολοκληρωμένο |
Σελίδα 7 | Ford Kuga: Θέλει το βουνό, δε φοβάται το χώμα |
Σελίδα 8 | Hyundai Tucson: Ανετο με όρια εκτός δρόμου |
Σελίδα 9 | Kia Sportage: Μπορεί εκτός, προτιμά άσφαλτο |
Σελίδα 10 | Opel Grandland X: Ανετο & πρακτικό |
Σελίδα 11 | Citroen C5 Aircross: Όλα ίσιωμα |
Σελίδα 12 | Και όμως τα καταφέρνουν |
Σελίδα 13 | ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ |
Ναι αλλα φοβηθηκατε να βαλετε το subaru xv . 25k μονιμη τετρακινηση, αυτοματο, xmode. Γιατι στα off-road δε θα ειχε αντιπαλο!
Αρθρογράφε που είναι το jeep compass;;;
Πρώτον, απουσιάζουν αρκετά αντίστοιχα μοντέλα, μπορεί να μην φταίει το AutoTriti (πχ να μην έδινε η αντιρποσωπεία) αλλά όφειλε να γράψει με τι λογική επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα μοντέλα. Δεύτερον, το εύρος τιμών είναι μεγάλο και συγκρίνονται μοντέλα που εμφανώς δεν είναι στην ίδια "κατηγορία", θεωρώ οτι το λογικό και το πρέπον θα ήταν να συγκριθούν μοντέλα μέχρι πχ 25.000 αρχική τιμή. Κατά τα άλλα, ακολουθώντας τη συνήθη πρακτική του περιοδικού, "όλα τα μοντέλα καλά είναι", μειονέκτημα δεν βρέθηκε σε κανένα... είπαμε, είμαστε ευγενείς...
Απάντηση: Όπως γράφουμε στην αρχή του άρθρου, "διαλέγουμε 10 από τα πιο δημοφιλή SUV", ενώ τις κατηγορίες δεν τις ορίζει η τιμή αλλά το μέγεθος. Από κει και πέρα γράφουμε στο θέμα πως κανένα από τα 10 μοντέλα του test δεν απέτυχε σε κάποιο από τα εκτός δρόμου περάσματα. Στην κάθε καρτέλα μπορείτε να διαβάσετε τις απόψεις μας μετά την δοκιμασία.