Με βασικό προσόν την εξαιρετικά ισορροπημένη ανάρτηση με προσανατολισμό την άνεση, το Citroen C5 Aircross μετατρέπει αυτά τα χαρακτηριστικά, τα οποία έχουμε παινέψει στα συγκριτικά μας τεστ, σε αβαντάζ και στις εκτός δρόμου εξορμήσεις. Το βασικό είναι ότι το γαλλικό μοντέλο σε γεμίζει με αυτοπεποίθηση όταν αφήνεις την άσφαλτο πίσω κι ας είναι δικίνητο. Η ανάρτηση είναι ένα απίθανο όπλο: απορροφά εξαιρετικά τις ανωμαλίες και γρήγορα σου παίρνει τη φυσιολογική συστολή που έχεις ως οδηγός βγαίνοντας στο βουνό. Είναι τόσο γεμάτη η αίσθηση που εισπράττεις όταν καταλαβαίνεις ότι δεν υπάρχει λακούβα ή νεροφαγωμα που να σε απασχολεί πραγματικά. Είναι δε «υπερθέαμα» να βλέπεις απΆέξω πόσο γρήγορα ταλαντώνεται η ανάρτηση και πόσο ευθύγραμμο μένει την ίδια ώρα το αμάξωμα και συνεπώς πόσο ήρεμοι οι επιβαίνοντες – μια αληθινή Citroen. Το τιμόνι, με τη σχετικά αργή λειτουργία του και τις σεβαστές στροφές από άκρη σε άκρη ως στοιχεία που στερούν κάποιους πόντους στα συμβατικά συγκριτικά, γυρίζει σε πλεονέκτημα στο χώμα, αφού δεν περνά κραδασμούς στα χέρια του οδηγού και επιτρέπει ήπιους χειρισμούς. Υπέρ του C5 λειτουργεί και το ηλεκτρονικό πακέτο του Grip Control.
«Λάσπες, στο δρόμο λάσπες» Στη λάσπη, βάζεις την επιλογή για πολύ ολισθηρό έδαφος και βλέπεις πόσο ακριβείς και στοχευμένες επεμβάσεις κάνει το σύστημα έτσι ώστε με σταθερό πάτημα και έλεγχο στο γκάζι να βγεις από κάθε κακοτοπιά αφήνοντας το Grip να κάνει φαινομενικα τυχαία φρεναρίσματα στον τροχό που θέλει και να κατευθύνει τη δύναμη εκεί που πρέπει. Αν από όλα τα οχήματα της δικής μας εξόρμησης θα θέλαμε κάποιο να το δούμε με αληθινή τετρακίνηση, αυτό θα ήταν το C5, το οποίο χάνοντας και κάποια κιλάκια, ίσως να κρύβει μέσα του ένα αληθινό off road πνεύμα, μιας σχετικά πιο παλιάς εποχής. Γυρίζοντας στην άσφαλτο, έχεις την αίσθηση ότι το C5 Aircross είναι ακόμα πιο άνετο. Δε σου μεταφέρει τις παρενέργειες απο τον κακό δρόμο, ενώ, ακόμα κι αν στερείται κάποιας σπορτίφ φιλοδοξίας, είναι αποτελεσματικότατο σε σβέλτο ρυθμό. Δείχνει ογκώδες βέβαια και το εισπράττεις, αλλά ο χαρισματικός κινητήρας των 130 ίππων από 1,2 λίτρα, δεν ιδρώνει ιδιαίτερα. Θετικότατος ο επιλογέας στο manual σαζμάν αλλά και η αίσθηση των φρένων.
Πρώτον, απουσιάζουν αρκετά αντίστοιχα μοντέλα, μπορεί να μην φταίει το AutoTriti (πχ να μην έδινε η αντιρποσωπεία) αλλά όφειλε να γράψει με τι λογική επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα μοντέλα. Δεύτερον, το εύρος τιμών είναι μεγάλο και συγκρίνονται μοντέλα που εμφανώς δεν είναι στην ίδια "κατηγορία", θεωρώ οτι το λογικό και το πρέπον θα ήταν να συγκριθούν μοντέλα μέχρι πχ 25.000 αρχική τιμή. Κατά τα άλλα, ακολουθώντας τη συνήθη πρακτική του περιοδικού, "όλα τα μοντέλα καλά είναι", μειονέκτημα δεν βρέθηκε σε κανένα... είπαμε, είμαστε ευγενείς...
Απάντηση: Όπως γράφουμε στην αρχή του άρθρου, "διαλέγουμε 10 από τα πιο δημοφιλή SUV", ενώ τις κατηγορίες δεν τις ορίζει η τιμή αλλά το μέγεθος. Από κει και πέρα γράφουμε στο θέμα πως κανένα από τα 10 μοντέλα του test δεν απέτυχε σε κάποιο από τα εκτός δρόμου περάσματα. Στην κάθε καρτέλα μπορείτε να διαβάσετε τις απόψεις μας μετά την δοκιμασία.
Ναι αλλα φοβηθηκατε να βαλετε το subaru xv . 25k μονιμη τετρακινηση, αυτοματο, xmode. Γιατι στα off-road δε θα ειχε αντιπαλο!
Αρθρογράφε που είναι το jeep compass;;;
Πρώτον, απουσιάζουν αρκετά αντίστοιχα μοντέλα, μπορεί να μην φταίει το AutoTriti (πχ να μην έδινε η αντιρποσωπεία) αλλά όφειλε να γράψει με τι λογική επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα μοντέλα. Δεύτερον, το εύρος τιμών είναι μεγάλο και συγκρίνονται μοντέλα που εμφανώς δεν είναι στην ίδια "κατηγορία", θεωρώ οτι το λογικό και το πρέπον θα ήταν να συγκριθούν μοντέλα μέχρι πχ 25.000 αρχική τιμή. Κατά τα άλλα, ακολουθώντας τη συνήθη πρακτική του περιοδικού, "όλα τα μοντέλα καλά είναι", μειονέκτημα δεν βρέθηκε σε κανένα... είπαμε, είμαστε ευγενείς...
Απάντηση: Όπως γράφουμε στην αρχή του άρθρου, "διαλέγουμε 10 από τα πιο δημοφιλή SUV", ενώ τις κατηγορίες δεν τις ορίζει η τιμή αλλά το μέγεθος. Από κει και πέρα γράφουμε στο θέμα πως κανένα από τα 10 μοντέλα του test δεν απέτυχε σε κάποιο από τα εκτός δρόμου περάσματα. Στην κάθε καρτέλα μπορείτε να διαβάσετε τις απόψεις μας μετά την δοκιμασία.