Είχαμε γράψει και στην αντίστοιχη δοκιμή των μικρών crossover πως καμιά 20αριά χρόνια πριν δε θα ήταν και δύσκολο σε μια τέτοια δοκιμασία να είχαμε ανατροπές. Ξέρετε, αυτές τις δυσάρεστες με τον ουρανό του αυτοκινήτου κάτω και το πάτωμα… πάνω. Ειδικά με μοντέλα σαν τα μικρομεσαία crossover. Κάτι το ψηλό κέντρο βάρους, κάτι οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης και το κακό θα μπορούσε να γίνει μια χαρά. Βέβαια τότε τα μικρομεσαία crossover δεν ήταν και τόσο πολλά. Σήμερα η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική, τόσο από ποσοτικής πλευράς (μετά από το πρωτοπόρο Nissan Qashqai τo 1996 σχεδόν όλοι οι mainstream κατασκευαστές προσφέρουν σήμερα και μία πρόταση), όσο και… ποιοτικής. Τα μικρομεσαία crossover είναι τόσο ασφαλή, που στη διάρκεια της δοκιμής ασχοληθήκαμε μόνο με ανατροπές που είχαν να κάνουν μόνο με τη live διαδικασία της δοκιμής και της real time κατάταξης βάσει των αποτελεσμάτων.
Σήμερα οι εταιρείες έχουν περισσότερα μέσα για την εξέλιξη και το σχεδιασμό ενός μοντέλου και κυρίως έχουν στη διάθεσή τους και το ESP, που είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα. Αρκετά μάλιστα crossover διαθέτουν ειδικό λογισμικό στο ESP, που σε περίπτωση έντονης κλίσης φρενάρει κατάλληλα τους τροχούς για την αποτροπή πιθανής ανατροπής.
Ποιο είναι όμως το όριο; Με πόσα μπορεί ένα φορτωμένο ήδη βαρύ και ψηλό όχημα να εκτελέσει με ασφάλεια έναν απότομο ελιγμό αποφυγής κινδύνου; Και μιλάμε για μοντέλα που είναι κατΆ εξοχήν οικογενειακά, οπότε η ασφάλεια είναι παράγοντας SOS.
Τελικά ξεκινήσαμε στα 68. Mε δεδομένες τις επιδόσεις των μικρότερων, ελαφρύτερων και χαμηλότερων μικρών crossover περιμέναμε τον νικητή λίγο χαμηλότερα από τα 76 χλμ./ώρα, που σημείωσε το Peugeot 2008. Και πέσαμε διάνα με την κορυφή να ορίζεται στα 75 χλμ./ώρα. Φυσικά η ατμόσφαιρα του LIVΕ είχε και πάλι την αγωνία των δοκιμαστικών ενός αγώνα F1 με τα δεδομένα να αλλάζουν από πέρασμα σε πέρασμα. Αυτές είναι (ευτυχώς) και οι μόνες ανατροπές που είδαμε.
Karoq και Tiguan στην κορυφή
Βασισμένα στο άκρως αποτελεσματικό τους ESP τα ομογάλακτα Skoda Karoq και VW Tiguan κατάφεραν την κορυφαία «καθαρή» επίδοση με 75 χλμ./ώρα. Και τα δύο κατάφεραν να περάσουν και με 76 χλμ./ώρα, αλλά οι προσπάθειές τους «κόπηκαν» ως πολύ οριακές. Η Mercedes GLA 200 με το αρχοντικό και στιβαρό της «πάτημα» κατάφερε να περάσει τη δοκιμασία με 76 χλμ./ώρα, αλλά ένεκα χρήσης μεγαλύτερων τροχών βρέθηκε με ποινή στην 3η θέση της κατάταξης. Ίδια «ποινή» και για την BMW X1, που είχε τις πιο άμεσες αντιδράσεις, το καλύτερο τιμόνι και φυσικά μια πολύ καλή επίδοση. Στο club των 73 χλμ./ώρα βρέθηκαν 3 μοντέλα, το Nissan Qashqai, το Peugeot 3008 και το Toyota C-HR. Όλες οι βελτιώσεις σε τιμόνι και ανάρτηση έπιασαν τόπο στο Nissan Qashqai, που ουσιαστικά άνοιξε και το δρόμο της κατηγορίας. Μαζί και το εντυπωσιακό Peugeot 3008, που θα μπορούσε το κάτι παραπάνω αν είχε λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση. Μετά θα έχανε σε άνεση. Η γραμμή ισορροπίας είναι λεπτή. Το φουτουριστικό σε σχεδίαση Toyota C-HR ξέρει να την ισορροπεί. Το Mitsubishi Eclipse Cross εκτός από τις εντυπώσεις κερδίζει και την ουσία, τουλάχιστον στο μοντέλο, που είχαμε στη διάθεσή μας. Η έμφαση στην άνεση που δίνουν τα Audi Q3 και Οpel Grandland X τα κράτησε στα 72 χλμ./ώρα. Το ίδιο και το Ford Kuga με την απλή ανάρτηση, από το οποίο περιμέναμε ομολογούμε κάτι παραπάνω. Μας κακοέμαθαν βλέπετε οι κορυφαίες οι επιδόσεις των Fiesta και ΕcoSport στις αντίστοιχες δοκιμές της κατηγορίας τους. Είχαμε και μοντέλα διαφορετικών προδιαγραφών, το πανίσχυρο Volvo XC40 Τ5 και το πετρελαιοκίνητο Renault Kadjar 4Χ4 για τα οποία διαβάσατε ήδη τις εντυπώσεις μας.
Αγαπητο Autotriti συγχαρητηρια για τη δοκιμη αυτη πιστευω οτι ενας πραγματικος οδηγος ( όπως έλεγαν οι παλαιότεροι..) και υποψηφιος αγοραστης πρεπει να εχει στην κορυφη των κριτηρίων του 1) την ενεργητική ασφάλεια (που φαινεται ολοκληρωμένα στο ELK test αλλά εξαρταται και απο την αποδοση του κινητηρα δηλ επιταχυνσεις για ασφαλές προσπέρασμα) και 2)δευτερο κριτηριο την παθητική ασφάλεια. Ισως θα μπορουσατε να κανετε ενα συγκριτικο ενεργητικης ασφαλειας βλεπωντας ELK test και επιδοσεις οπότε θα ηταν καλυτερη η εικονα. Με την ευκαιρια κοιτωντας αλλα site διαπιστώνω οτι η στο ELK test η τετρακίνηση δεν παίζει κανένα ρόλο, γιατί η δοκιμή γίνεται με άφημα του γκαζιού από την είσοδο στον 1ο διάδρομο. Εαν ισχυεί να αποσυρετε την ποινη -2,5 κμ/ωρα απο το Ρενω Kadjar και το Mitsubishi Eclipse Cross.
παρατηρώ ότι την πιο χαμηλή επίδοση την έχει το Kadjar, το οποίο όμως είναι και το μοναδικό diesel της δοκιμής. Γεννάται το ερώτημα, μήπως η αύξηση βάρους του diesel κινητήρα συνετέλεσε στο αποτέλεσμα αυτό. Σε κινητήρα βενζίνης κάποιος θα περίμενε επιδόσεις qashqai...
Απάντηση: Το Kadjar που μας παραχωρήθηκε για την δοκιμή είναι διαφορετικών προδιαγραφών από τα υπόλοιπα μοντέλα του τεστ, με κινητήρα diesel και 4X4 και για αυτό πήρε την ποινή των 2,5 χλμ.
Το Volvo επρεπε να 'ετρωγε' ποινη και για τις ζαντες αλλα και για την τετρακινηση.Αν δεν κανω λαθος η ποινη αναφερεται μονο στις 19' ζαντες.Και στο Οpel οι ζαντες ειναι 18' και δεν πηρε καποια ποινη...
Οταν οι ισπανοι περνουν το 2wd mitsubishi με 80 km/h και παραλιγο με 83 σε λουριδα που χωραει ισα ισα τ αυτοκινητα δειχνουν τι εστι αυτοκινητο
Εσεις καντε τεστ στις Ελληνικες λακουβες
Εδω και με 60 km σε κακο οδοστρωμα αμα δεν ξερεις πεταγεσαι εκτος αλλα το τεστ δειχνει το μεγιστο που μπορει να πιασει το αυτοκινηο οπως και η φορμουλα 1 δεν εχει λακουβες για να πιασουν το μεγιστο τα αυτοκινητα
Ευτυχώς που υπάρχει το ισπανικό τεστ γιατί αυτή η γελοιότητα με τις ποινές των τετρακίνητων εκδόσεων δεν υπάρχει! Δοκιμάσατε τις δικίνητες εκδόσεις των μοντέλων και είχαν διαφορετικά αποτελέσματα; Το λέω αυτό γιατί σε σελίδες του εξωτερικού οι επιδόσεις ενός μοντέλου 4x2 και 4x4 είναι ταυτόσημες. Ίσα ίσα που το 4x4 είναι βαρύτερο και χωρίς γκάζι δεν παίζει ρόλο στις στροφές.
ΔΕΝ ΒΑΡΕΘΗΚΑΤΕ ΠΙΑ? ΣΥΝΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΛΑΤΡΕΜΕΝΟ ΓΚΡΟΥΠΑΚΙ...ΚΑΙ ΕΔΩ Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ https://www.youtube.com/watch?v=fR1yxzizNBE
Απάντηση: Εμείς χρησιμοποιούμε διαφορετικές προδιαγραφές (πλάτη λωρίδας, οδόστρωμα κ.λπ.) που ταιριάζουν στην ελληνική πραγματικότητα.
Αγαπητο Autotriti συγχαρητηρια για τη δοκιμη αυτη πιστευω οτι ενας πραγματικος οδηγος ( όπως έλεγαν οι παλαιότεροι..) και υποψηφιος αγοραστης πρεπει να εχει στην κορυφη των κριτηρίων του 1) την ενεργητική ασφάλεια (που φαινεται ολοκληρωμένα στο ELK test αλλά εξαρταται και απο την αποδοση του κινητηρα δηλ επιταχυνσεις για ασφαλές προσπέρασμα) και 2)δευτερο κριτηριο την παθητική ασφάλεια. Ισως θα μπορουσατε να κανετε ενα συγκριτικο ενεργητικης ασφαλειας βλεπωντας ELK test και επιδοσεις οπότε θα ηταν καλυτερη η εικονα. Με την ευκαιρια κοιτωντας αλλα site διαπιστώνω οτι η στο ELK test η τετρακίνηση δεν παίζει κανένα ρόλο, γιατί η δοκιμή γίνεται με άφημα του γκαζιού από την είσοδο στον 1ο διάδρομο. Εαν ισχυεί να αποσυρετε την ποινη -2,5 κμ/ωρα απο το Ρενω Kadjar και το Mitsubishi Eclipse Cross.
Και το hyundai tucson δεν ανήκει σε αυτήν την κατηγορία??????.......Μουφατζήδες!!!!....πεφτει γερό χατζηλικι από "VAG" και "PSA"
παρατηρώ ότι την πιο χαμηλή επίδοση την έχει το Kadjar, το οποίο όμως είναι και το μοναδικό diesel της δοκιμής. Γεννάται το ερώτημα, μήπως η αύξηση βάρους του diesel κινητήρα συνετέλεσε στο αποτέλεσμα αυτό. Σε κινητήρα βενζίνης κάποιος θα περίμενε επιδόσεις qashqai...
Απάντηση: Το Kadjar που μας παραχωρήθηκε για την δοκιμή είναι διαφορετικών προδιαγραφών από τα υπόλοιπα μοντέλα του τεστ, με κινητήρα diesel και 4X4 και για αυτό πήρε την ποινή των 2,5 χλμ.
Το stelvio της alfa romeo γιατι δεν ειναι καν μεσα στο τεστ?
Απάντηση: Γιατί δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία.
Γιατι δεν εχετε το HRV ρε παιδια ?
Το Volvo επρεπε να 'ετρωγε' ποινη και για τις ζαντες αλλα και για την τετρακινηση.Αν δεν κανω λαθος η ποινη αναφερεται μονο στις 19' ζαντες.Και στο Οpel οι ζαντες ειναι 18' και δεν πηρε καποια ποινη...
Δεν υπαρχει η Suzuki η Stelvio η HONDA...Φυσικα καλυτερα του ομιλου που ειναι και τα μονα που τα βλεπεις με ανοιχτο το καπο συνηθως....
το elk test που κανατε, σε σχεση με αυτα αλλων χωρων, σε τι διαφερουν? τα αποτελεσματα συγκλινουν? αν οχι, γιατι?
Απάντηση: Εμείς χρησιμοποιούμε διαφορετικές προδιαγραφές (πλάτη λωρίδας, οδόστρωμα κ.λπ.) που ταιριάζουν στην ελληνική πραγματικότητα.
Οταν οι ισπανοι περνουν το 2wd mitsubishi με 80 km/h και παραλιγο με 83 σε λουριδα που χωραει ισα ισα τ αυτοκινητα δειχνουν τι εστι αυτοκινητο Εσεις καντε τεστ στις Ελληνικες λακουβες Εδω και με 60 km σε κακο οδοστρωμα αμα δεν ξερεις πεταγεσαι εκτος αλλα το τεστ δειχνει το μεγιστο που μπορει να πιασει το αυτοκινηο οπως και η φορμουλα 1 δεν εχει λακουβες για να πιασουν το μεγιστο τα αυτοκινητα
Ευτυχώς που υπάρχει το ισπανικό τεστ γιατί αυτή η γελοιότητα με τις ποινές των τετρακίνητων εκδόσεων δεν υπάρχει! Δοκιμάσατε τις δικίνητες εκδόσεις των μοντέλων και είχαν διαφορετικά αποτελέσματα; Το λέω αυτό γιατί σε σελίδες του εξωτερικού οι επιδόσεις ενός μοντέλου 4x2 και 4x4 είναι ταυτόσημες. Ίσα ίσα που το 4x4 είναι βαρύτερο και χωρίς γκάζι δεν παίζει ρόλο στις στροφές.
Συγχαρητηρια για την πολυ καλη δουλεια!