Είδαμε σε κάθε συνθήκη πως έπραξε το κάθε μοντέλο, εδώ θα βρείτε τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα για την κατανάλωση σε αναλυτικούς πίνακες, ενώ επιπλέον δημιουργήσαμε και ένα μεικτό κύκλο, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και το κόστος της διαδρομής.
Συμπέρασμα 1: Όσο πιο εξηλεκτρισμένα τα μοντέλα, τόσο πιο χαμηλή η κατανάλωση
Δεν αποτελεί έκπληξη, ούτε είδηση πως τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα έχουν σημαντικά μειωμένη κατανάλωση. Επιβεβαιώθηκε και στο Mega Test όπου όσο μεγαλύτερη ήταν η χρήση ηλεκτρισμού τόσο έπεφτε η κατανάλωση.
Το Ford Kuga ως plug-in αναδείχτηκε λογικά το πιο οικονομικό overall με κατανάλωση 4,0 λτ./100 χλμ., ενώ τα επόμενα μοντέλα στη λίστα μας ήταν τα full hybrid, Toyota C-HR (4,2 λτ./100 χλμ.), Honda HR-V (4,9 λτ./100 χλμ.), και Renault Arkana (4,9 λτ./100 χλμ.), με αυτή τη σειρά.
Τα plug-in έχουν τη δυνατότητα να κινούνται μόνο με ρεύμα κοντά στα 60 χλμ. συνεπώς όσο «κρατάει» η μπαταρία, η κατανάλωση δεν ξεπερνάει το 1,5 λτ./100 χλμ.. Και αν σας φαίνεται μικρή η διαφορά από τα full hybrid μοντέλα, μην ξεχνάτε πως αποδίδουν περισσότερα άλογα.
Πάντως, η δυνατότητα κίνησης αμιγώς με ρεύμα, σε πιο περιορισμένο βαθμό, ήταν ο λόγος που και τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά παρουσίασαν χαμηλές τιμές κατανάλωσης. Πάλι σε ακόμα μικρότερο βαθμό και τα ήπια υβριδικά συστήματα συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης, παρέχοντας έξτρα ισχύ όταν απαιτείται και ελαφρύνοντας έτσι το φορτίο του κινητήρα.
Συνολική Κατανάλωση
Μοντέλο
Mέση Κατανάλωση
Σύνολο σε ευρώ
Ford Kuga Plug-In Hybrid 225 PS*
4,0
8.00
Toyota C-HR 1,8 HSD 122 PS
4,2
8,40
Honda HR-V e:HEV 131 PS
4,9
9,80
Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 PS
4,9
9,80
Kia Sportage 1.6 T-GDi 48V 150 PS
6,8
13,60
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 48V 180 PS
6,9
13,80
Peugeot 3008 1,2 PureTech 130 PS
7,0
14,00
Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 140 PS 12V
7,3
14,60
Mercedes GLA 200 163 PS
7,4
14,80
Cupra Fromentor 1,5 TSI 150 PS
7,5
15,00
DS 7 Crossback 1,6 PureTech 180 PS EAT8
7,9
15,80
VW Tiguan 1,5 TSI 150 PS ACT EVO DSG
8,7
17,40
*Χωρίς το κόστος του ηλ. ρεύματος
Συμπέρασμα 2: Ιπποδύναμη και γερό τράβηγμα από χαμηλά κάνουν τη διαφορά
Όπως είπαμε και στην αρχή του θέματος είχαμε επιλέξει και premium μοντέλα, τα οποία εμφάνιζαν αρκετά μεγαλύτερη ισχύ. Τα συγκεκριμένα μοντέλα προφανώς παρουσίασαν μεγαλύτερες τιμές κατανάλωσης σε όλες τις περιπτώσεις. Μοναδική εξαίρεση το Tucson των 180 ίππων, το οποίο έχει ήπια υβριδικό σύνολο.
Αντίστοιχα, όσοι κινητήρες έχουν γερό τράβηγμα από χαμηλά, όπως ο 1,2 pureTech του 3008, καταφέρνουν και περιορίζουν την κατανάλωση του καυσίμου μέσα στην πόλη, ενώ αντίθετα όσοι δεν είναι τόσο ελαστικοί σε αυτές τις στροφές, όπως είδαμε παρουσιάζουν αυξημένα επίπεδα κατανάλωσης. Αυτό οφείλεται στο ότι χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για να αυξηθούν οι στροφές του κινητήρα.
Κατανάλωση εντός πόλης
Μοντέλο
Εντός πόλης (22,5 % του συνόλου)
Ford Kuga Plug-In Hybrid 225 PS*
1,5
Toyota C-HR 1,8 HSD 122 PS
4,2
Honda HR-V e:HEV 131 PS
4,4
Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 PS
4,5
Peugeot 3008 1,2 PureTech 130 PS
7,7
Kia Sportage 1.6 T-GDi 48V 150 PS
7,9
Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 140 PS
8
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 48V 180 PS
8,1
Mercedes GLA 200 163 PS
8,2
DS 7 Crossback 1,6 PureTech 180 PS EAT8
9
Cupra Fromentor 1,5 TSI 150 PS
9,8
VW Tiguan 1,5 TSI 150 PS ACT EVO DSG
9,9
*Χωρίς το κόστος του ηλ. ρεύματος
Συμπέρασμα 3: Η οικονομική οδήγηση έχει τα μυστικά της
Σε όλη τη διαδρομή κινηθήκαμε με οικονομικούς ρυθμούς και δεν πιέσαμε τα αυτοκίνητα παρά μόνο όταν ήταν απαραίτητο. Τα νούμερα των μετρήσεων λοιπόν έδειξαν πως αν οδηγείς οικονομικά μπορείς να πετύχεις χαμηλά νούμερα. Ιδιαίτερα οι μεγάλες αυξομειώσεις ταχύτητας εκτοξεύουν το νούμερο της κατανάλωσης. Αντίθετα όσο πιο σταθερός είναι ο ρυθμός τόσο περισσότερο πέφτει η κατανάλωση.
Παράλληλα στα διαφορετικά κομμάτια της διαδρομής μας αυτό που διαπιστώσαμε πως το οικονομικότερο καύσιμο στην πόλη θα είναι και στον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο, υπάρχει διακύμανση στο πόσο πιο οικονομικό είναι ανά συνθήκη, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και του κιβωτίου.
Κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο
Μοντέλο
Εθνική Οδός (13,5 % του συνόλου)
Toyota C-HR 1,8 HSD 122 PS
3,5
Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 PS
3,6
Honda HR-V e:HEV 131 PS
3,9
Mercedes GLA 200 163 PS
4,2
Ford Kuga Plug-In Hybrid 225 PS*
4,4
Peugeot 3008 1,2 PureTech 130 PS
4,6
Cupra Fromentor 1,5 TSI 150 PS
4,9
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 48V 180 PS
5,1
Kia Sportage 1.6 T-GDi 48V 150 PS
5,1
Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 140 PS
5,4
DS 7 Crossback 1,6 PureTech 180 PS EAT8
6,3
VW Tiguan 1,5 TSI 150 PS
6,6
*Χωρίς το κόστος του ηλ. ρεύματος
Συμπέρασμα 4: Τα αυτόματα «καίνε» παραπάνω
Σημαντικός παράγοντας στον τομέα της κατανάλωσης είναι το κιβώτιο ταχυτήτων. Ξεκινώντας από τα απλά, τα αυτόματα κιβώτια μας δίνουν αυξημένα νούμερα κατανάλωσης, καθώς έχουν μεγαλύτερες απώλειες, ενώ προσθέτουν και επιπλέον βάρος. Στα χειροκίνητα κιβώτια τώρα, η αραιή κλιμάκωση ευνοεί την χαμηλή κατανάλωση καθώς σε χαμηλότερες στροφές «πιάνουν» την ίδια ταχύτητα συγκριτικά με ένα σφιχτής κλιμάκωσης. Βέβαια αυτό δεν εξυπηρετεί σε μια προσπέραση, καθώς θα χρειαστούν κατέβασμα και αύξηση στροφών.