Η εταιρεία που εισήγαγε σε παγκόσμια κλίμακα την υβριδική τεχνολογία, μετρώντας πάνω από πέντε γενιές, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τις υψηλές... οικονομικές πτήσεις. Πρώτο στην κατάταξη (σ.σ. δεν λαμβάνουμε υπόψη τα PHEV) βρέθηκε ένα από τα σταθερά best-seller μοντέλα της κλάσης των C-SUV στην ελληνική αγορά, Toyota C-HR, το οποίο κατέγραψε μέση τιμή στο test τα 4,2 λτ./100 χλμ.. Στην διάθεσή μας είχαμε την «βασική» έκδοση κίνησης με τον 1.800άρη κινητήρα και το ηλεκτρικό μοτέρ, σύνολο το οποίο έχει θερμική απόδοση 122 ίππων και 142 Nm ροπής. Στην ιπποδύναμη του C-HR, εξάλλου, αποτυπώνεται και ο οικονομικός προσανατολισμός του, μιας και πρόκειται την πιο χαμηλή μεταξύ των μοντέλων που είχαμε. Εδώ να αναφέρουμε πως πρόσφατα παρουσιάστηκε η νέα γενιά του C-HR και είναι πλέον διαθέσιμη προς παραγγελία από την ελληνική αντιπροσωπεία.
Στις επιμέρους διαδρομές, το δημοφιλές οικογενειακό SUV «έκαψε» 4,2 λτ./100 χλμ. εντός πόλης, έχοντας κορυφαία τιμή ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα στην πορεία εκτός πόλης (4,3 λτ./100 χλμ.), η οποία μάλιστα αντιπροσωπεύει και το 64% της συνολικής διαδρομής που διανύσαμε. Ακόμη πιο αποδοτικό εμφανίστηκε στον αυτοκινητόδρομο, διαδρομή στην οποία κατέγραψε και πάλι την κορυφαία τιμή (3,5 λτ./100 χλμ.). Σε όλα τα παραπάνω, πρέπει να προσθέσουμε και την σπορτίφ εντύπωση που αφήνει το ιαπωνικό μοντέλο. Διότι έχει υβριδικό σύνολο κίνησης, αλλά η πολύ καλή θέση οδήγησης, η καλή ορατότητα προς τα εμπρός και η κουπέ αίσθηση εξασφαλίζουν ένα ευχάριστα συνολικά οδηγικό προφίλ.
Από εκεί και πέρα, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Toyota C-HR μπορεί να κινηθεί για κάποια χιλιόμετρα μόνο ηλεκτρικά, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους και περιορίζοντας τις ανάγκες του σε βενζίνη. Αυτό το χαρακτηριστικό λειτουργίας, από κοινού με το σοφιστικέ πλανητικό σύστημα στο κιβώτιο, συνθέτει ένα προφίλ εύχρηστης και άνετης οδήγησης, ανεξαρτήτως συνθηκών και απαιτήσεων.
Συμπέρασμα
Δεν είναι τυχαία στην κορυφή των πωλήσεων της κλάσης του. Το Toyota C-HR προτάσσει τον οικονομικό χαρακτήρα του σε κάθε είδους μετακίνησης, με την συνδυαστική διαδρομή του test μας να επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές. Χρειάστηκε μόλις 8,4 ευρώ, καταναλώνοντας 4,2 λτ./100 χλμ., έχοντας και πρωτιές στην κίνηση εκτός πόλης και στον αυτοκινητόδρομο.