Έχοντας τα απαραίτητα προγράμματα παραμετροποίησης, επιλέξαμε το πρόγραμμα Eco, με το CUPRA Formentor να έχει δυνατότητα λειτουργίας με 2 μόνο κυλίνδρους όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν.
Για όσους αναρωτηθούν πώς γίνεται ένα μοντέλο της CUPRA να βρίσκεται σε Mega Test οικονομίας η απάντηση είναι πως πλέον η ισπανική φίρμα τοποθετεί στα μοντέλα της και πιο… «γήινα» μοτέρ. Δεν υπάρχουν αποκλειστικά επιλογές 300+ ίππων, αφού στο αιχμηρό σχεδιαστικά CUPRA Formentor υπάρχει μεταξύ των υπολοίπων επιλογών και ο γνωστός 1,5 TSI Evo με απόδοση 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Στην διαδρομή που πραγματοποιήσαμε, το Formentor είχε μέση κατανάλωση 7,5 λτ./100 χλμ., πάνω-κάτω όσα περιμένει κανείς από ένα μικρομεσαίο SUV τέτοιων τεχνικών προδιαγραφών.
Έχοντας τα απαραίτητα προγράμματα παραμετροποίησης, επιλέξαμε το πρόγραμμα Comfort (Sport και Individual ρύθμιση οι άλλες επιλογές), με το μοντέλο να έχει δυνατότητα λειτουργίας με 2 μόνο κυλίνδρους όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Στην κίνηση σε αυτοκινητόδρομο το Formentor είχε την πιο οικονομική του «συμπεριφορά» (4,9 λτ./100 χλμ.), με την κατανάλωση σε υπεραστική και ως επί το πλείστον ορεινή διαδρομή να θυμίζει αρκετά την μέση τιμή από το σύνολο της απόστασης που καλύψαμε (7,3 λτ./100 χλμ.).
Ο μετρητής του CUPRA Formentor, πάντως, ήταν περισσότερο... αχόρταγος στις εντός πόλης μετακινήσεις όπου και έδειξε 9,8 λτ./100 χλμ.. Οι διαρκείς αυξομειώσεις ταχύτητας δεν το ευνόησαν σε οικονομικό επίπεδο, παρότι οδηγικά το αυτοκίνητο μας ικανοποιεί. Με το καλημέρα διαπιστώνεις την ελαστικότητα και την γραμμική λειτουργία του κινητήρα μέχρι τις υψηλές στροφές περιστροφής, ωστόσο χαμηλά τον περιμένεις πιο «γεμάτο» από ό,τι είναι, με την καλή του απόδοση να εμφανίζεται κοντά στις 2.000 σ.α.λ.. Την ίδια στιγμή, σωστά κλιμακωμένο είναι το 6τάχυτο κιβώτιό του, με τον θετικό επιλογέα να μην μας δυσκολεύει σε κανένα σημείο της διαδικασίας.
Συμπέρασμα
Κινούμενο στους μέσους όρους της κατηγορίας, το CUPRA Formentor των 150 ίππων είχε μέση κατανάλωση 7,5 λτ./100 χλμ. (15 ευρώ). Ευχάριστο στον δρόμο ακόμη και στην ρύθμιση Eco, έχει μοτέρ που δίνει ικανοποιητικό ρυθμό μεν, είναι αρκετά απαιτητικό σε καύσιμο εντός πόλης δε.