Κορυφαία τιμή στην διαδικασία σημείωσε το PHEV Ford Kuga, το οποίο λειτουργεί ως υβριδικό με μικρό ηλεκτρικό boostάρισμα κατά την εκκίνηση του, όταν «αδειάσει» η μπαταρία του, επιτυγχάνοντας super τιμή 1,5 λτ./100 χλμ. στις εντός πόλης μετακινήσεις μας.
Την κορυφαία μέση μετρημένη των μοντέλων της λίστας μας κατέγραψε το Ford Kuga, το μοναδικό με Plug-in υβριδική τεχνολογία αυτοκίνητο της διαδικασίας. Αξιοποιώντας το συγκεκριμένο σύστημα κίνησης το μικρομεσαίο SUV της Ford «έκαψε» μόλις 4,0 λτ./100 χλμ.. Η θεμελιώδης διαφορά του σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι πως μπορεί να κινείται για ένα σημαντικό κομμάτι των μετακινήσεων αμιγώς ηλεκτρικά, μειώνοντας αισθητά τις μέσες του ανάγκες σε βενζίνη.
Το Ford Kuga εξοπλίζεται με έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό 2,5 λίτρων κινητήρα κύκλου Atkinson και από έναν ηλεκτροκινητήρα, σύνολο που αποδίδει συνδυαστικά 225 ίππους. Μία μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh (10,6 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα) τροφοδοτεί με ενέργεια το ηλεκτρικό μοτέρ και εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική, αθόρυβη και με μηδενικούς ρύπους οδήγηση. Υπολογίζοντας την ηλεκτρική του αυτονομία γύρω στα 70 χλμ., το Ford Kuga χρησιμοποίησε το απόθεμά του σε ηλεκτρική ενέργεια σε μεγάλο μέρος της διαδρομής. Ειδικά στην κίνηση εντός πόλης που δεν χρειάζονται επιταχύνσεις, το νούμερο «έπεσε» και στο 1,5 λτ./100 χλμ.. Αντιθέτως, στον αυτοκινητόδρομο το νούμερο ανέβηκε ελαφρώς, καθώς πάνω από τα 135 χλμ./ώρα εμπλέκεται περισσότερο το θερμικό μοτέρ (4,4 λτ./100 χλμ.).
Να πούμε ότι «θηρίο» των 225 ίππων έχει 5 διαθέσιμα προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal, Sport, Slippery, Snow, Sand) και 4 προφίλ σχετικά με το υβριδικό του σύνολο: Αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση όταν υπάρχει απόθεμα (EV Now), φόρτιση μπαταρίας από τον βενζινοκινητήρα (ΕV Charge), διατήρηση μπαταρίας σε συγκεκριμένο επίπεδο φόρτισης για μετέπειτα χρήση (EV Later) και υβριδική λειτουργία και αυτόματη εναλλαγή ή συνεργασία κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα (EV auto).
Συμπέρασμα
Μπορεί εμφανισιακά και σε επίπεδο ισχύος (225 ίππων) να μην σε... προδιαθέτει πως είναι οικονομικό, στην πράξη όμως το PHEV Ford Kuga αποδείχτηκε κορυφαίο. Καταγράφοντας μέση κατανάλωση 4,0 λτ./100 χλμ. (8 ευρώ), αξιοποιεί στο μέγιστο την Plug-in υβριδική τεχνολογία και το περίσσιο απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειες σε μεγάλο εύρος απόστασης.