Διαθέσιμο με μία ευρεία γκάμα κινητήρων (mild hybrid βενζίνη και diesel, full hybrid, plug-in hybrid,) που θα καλύψει τα γούστα του κάθε οικογενειάρχη, το 5ης γενιάς Kia Sportage κατάφερε να ξεχωρίσει στον γύρο οικονομίας από την βασική έκδοση των 150 ίππων με ήπια υβριδικό σύστημα. Εκτός του θερμικού μοτέρ, διαθέτει ένα κύκλωμα 48 βολτ, το οποίο χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρικό κινητήρα που τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,44 kWh. Το Sportage, λοιπόν, «έκαψε» 6,8 λτ./100 χλμ., καταλαμβάνοντας την 5η θέση της λίστας μας.
Παρά την σχετικά μεγάλη ιπποδύναμή του, το 48βολτο σύστημα και το «έξυπνο» κιβώτιο των 6 σχέσεων διατηρούν σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση, η οποία στην Εθνική Οδό κυμάνθηκε γύρω στα 5,1 λτ./100 χλμ.. Σε αυτό το οδηγικό περιβάλλον είναι πιο εύκολες οι συνθήκες cruising, όταν δηλαδή το αυτοκίνητο ρολάρει χωρίς ο οδηγός να πιέζει το γκάζι. Επί του πρακτέου, ταξιδέψαμε με ταχύτητες έως 125 χλμ./ώρα χωρίς απώλειες στην κινητική ενέργεια. Μόλις χρειάστηκε παραπάνω γκάζι, πατήσαμε είτε το συμπλέκτη είτε το γκάζι, για να τεθεί ξανά σε λειτουργία ο θερμικός κινητήρας από το ηλεκτρικό μοτέρ.
Το παραπάνω καθεστώς κίνησης είναι πιο δύσκολα εφαρμόσιμο εντός πόλης με τις χαμηλές ταχύτητες (7,9 λτ./100 χλμ.), ενώ μέσους όρους κατανάλωσης διαπιστώσαμε εκτός αστικού ιστού (6,8 λτ./100 χλμ.). Εκτός όλων των άλλων, το Kia Sportage έχει θετικότατο τράβηγμα από τα χαμηλά χάρη στην βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα, συνεχίζοντας την εύρωστη λειτουργία του σε όλο το φάσμα περιστροφής του.
Συμπέρασμα
Το ήπια υβριδικό Kia Sportage από την βασική mHEV έκδοση κίνησης φροντίζει και δηλώνει το value for money χαρακτήρα του όσον αφορά το κόστος μετακίνησης. Από την μία το ισχυρό 48βολτο κύκλωμα, από την άλλη η λειτουργία cruising σε υψηλές ταχύτητες, εξασφάλισαν μία αρκετά καλή τιμή στα 6,8 λτ./100 χλμ. η οποία μεταφράζεται σε 13,6 ευρώ.