Το 12βολτο ήπια υβριδικό κύκλωμα επιτελεί σημαντικό έργο ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες (κάτω από τα 30 χλμ/ώρα) και στην ενίσχυση της ροπής όταν απαιτηθεί.
Ο ιδρυτής και «βασιλιάς» της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV στην χώρα μας, Nissan Qashqai, λανσαρίστηκε στη νέα του γενιά αποκλειστικά σε εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Στην βάση της γκάμας του προσφέρεται με τον 1,33 turbo βενζινοκινητήρα (γνωστό και από μοντέλα της Renault και της Mercedes-Benz), ο οποίος συνδυάζεται με mHEV σύστημα κίνησης. Η μέση τιμή κατανάλωσης που μας έδωσε το αυτοκίνητο ήταν στα 7,3 λτ./100 χλμ., μέτρηση αξιοπρόσεκτη καθώς μιλάμε για ένα μοντέλο με «ήπιας» ισχύος κύκλωμα.
Πιο συγκεκριμένα, το Nissan Qashqai χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρικό σύστημα στα 12V (αντί για 48V που συνηθίζεται στα mHEV). Το συγκεκριμένο κύκλωμα επιτελεί σημαντικό έργο ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες (κάτω από τα 30 χλμ./ώρα) και στην ενίσχυση της ροπής όταν απαιτηθεί, για αυτό και η κατανάλωση εντός πόλης δεν ξέφυγε αισθητά (8,0 λτ./100 χλμ.). Παράλληλα, εκτός πόλης αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, το Nissan Qashqai ήταν πιο οικονομικό (7,5 λτ./100 χλμ. και 5,4 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα).
Ειδικά για το μοτέρ πρέπει να τονιστεί η τίμια και σε αρκετά μεγάλο εύρος στροφών ροπή του. Ο επιλογέας είναι μεν σφιχτός, ωστόσο η ακρίβειά του ικανοποιεί ακόμη και σε διαρκείς επιταχύνσεις από ένα φανάρι, λόχου χάρη. Αρκετά πολιτισμένη η λειτουργία και σε υψηλές στροφές, με την καμπίνα να μοιάζει... απομονωμένη από ήχους και κραδασμούς, τόσο στο ρελαντί όσο και στο ταξίδι.
Συμπέρασμα
Ικανοποιητική είναι η εικόνα του Nissan Qashqai με το ήπια υβριδικό σύστημα των 12 Volt το οποίο βοηθάει εν μέρει στον περιορισμό της κατανάλωσης. Χρειάστηκε 7,3 λτ./100 χλμ, (14,6 ευρώ), νούμερο που κυμάνθηκε λίγο πάνω από τον μ.ο.. Η οδηγική αίσθηση και η απτή ποιότητα αποτελούν δύο στοιχεία που μας κέρδισαν επίσης στη διάρκεια του test, ενώ και η γενναία έκπτωση που προσφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία δίνει έξτρα πόντους στο ιαπωνικό SUV.