Τρεις λειτουργίες οδήγησης (Eco, Normal, Sport) προσφέρει το Honda HR-V e:HEV, το οποίο έχει ισάριθμα προγράμματα για αμιγώς ηλεκτρική, υβριδική, καθώς και κίνηση αποκλειστικά με τον βενζινοκινητήρα του.
Θέση στο... βάθρο των κορυφαίων μικρομεσαίων C-SUV σε κατανάλωση κατέλαβε το νέο Honda HR-V e:HEV (3o μαζί Renault Arkana). Όπως διαπιστώσαμε στην πράξη, η υβριδική τεχνολογία της Honda αποδίδει καρπούς, με το τρίτης γενιάς μοντέλο να «καίει» 4,9 λτ./100 χλμ.. Για να υλοποιήσει τον συγκεκριμένο στόχο, εξάλλου, ενσωματώνει την τεχνολογία i-MMD κατά την οποία μέσω μιας ευφυούς μονάδας ελέγχου ισχύος επιλέγεται αυτόματα το κατάλληλο μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση και χωρίς δυνατότητα παρέμβασης από τον οδηγό. Στην συγκεκριμένη μέση τιμή συνετέλεσε και το ότι το HR-V είχε σχετικά χαμηλή ιπποδύναμη σε σχέση με τους «αντιπάλους» του, καθώς το υβριδικό του σύνολο αποδίδει συνδυαστικά 131 ίππους.
Το εντυπωσιακό με το C-SUV της Honda είναι πως όσο περισσότερη κίνηση συναντά, τόσο χαμηλότερη είναι η κατανάλωσή του. Κάπως έτσι, το νούμερο «έπεσε» στο 4,4 λτ./100 χλμ. εντός πόλης. Μην ξεχνάμε πως η ίδια η ιαπωνική εταιρεία υποστηρίζει πως με ταχύτητες έως και τα 40 χλμ./ώρα, το 91% των χιλιομέτρων πραγματοποιούνται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Εξαιρετικά αποδοτικό και στον αυτοκινητόδρομο (3,9 λτ./100 χλμ.), διαδρομή κατά την οποία αποτελεσματικότερη λειτουργία είναι η υβριδική που συνδυάζει και τα δύο συστήματα κίνησης.
Πού σημείωσε την μεγαλύτερη τιμή του; Στις εκτός πόλης διαδρομές ο μετρητής του Honda HR-V e:HEV έδειξε 5,3 λτ./100 χλμ., κάτι αναμενόμενο καθώς η εμπλοκή του 1.500άρη βενζινοκινητήρα των 107 ίππων είναι μεγαλύτερη. Μιλάμε για διαδρομές με εύρος ταχύτητας από 80-120 χλμ./ώρα, στις οποίες το θερμικό μοτέρ καλύπτει το 70% απαιτήσεων.
Συμπέρασμα
Είναι ένα αυτοκίνητο που θα σε γεμίσει χαμόγελο όταν... κολλήσεις στην κίνηση! Γιατί ναι μεν θα αργήσεις να φτάσεις στον προορισμό σου, αφού θα έχεις πήξει, όμως θα αποζημιωθείς με το κόστος μετακίνησης. Συγκεκριμένα, το Honda HR-V e:HEV χρειάστηκε μόλις 9,8 ευρώ (4,9 λτ./100 χλμ.) και επιβεβαίωσε ότι η υβριδική τεχνολογία πετυχαίνει αξιοσημείωτη οικονομία.