Στην πράξη το σύνολο του ευρύχωρου C-SUV της Hyundai τραβάει θετικά και είναι εύρωστο σε όλο το φάσμα περιστροφής του, παρουσιάζοντας πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και θορύβου.
Με πληθώρα επιλογών κίνησης λανσάρεται το Hyundai Tucson, το οποίο κυκλοφορεί αποκλειστικά εξηλεκτρισμένο με mHEV, full υβριδικές και μία Plug-in υβριδική λύση μετακίνησης. Στην διάθεσή μας είχαμε την ήπια υβριδική έκδοση βενζίνης των 180 ίππων με κίνηση στους δύο τροχούς. Αντίστοιχης φιλοσοφίας κίνησης με το Kia Sportage, είχε ελάχιστα μεγαλύτερη κατανάλωση (6,9 λτ./100 χλμ.), παρότι αρκετά ισχυρότερη σε απόδοση (+30 ίπποι).
Λόγω του 48βολτου συστήματος και του «έξυπνου» iΜΤ κιβωτίου γίνεται αποσύμπλεξη της επιλεγμένης σχέσης και απενεργοποίηση του κινητήρα σε συνθήκες cruising, γεγονός που επιτρέπει να εκμεταλλευθεί την κινητική του ενέργεια. Αυτό αποτυπώνεται κυρίως στον αυτοκινητόδρομο (5,1 λτ./100 χλμ.) και εκτός πόλης από την Πεντέλη προς το Κρυονέρι (6,8 λτ./100 χλμ.), όταν οι ταχύτητες κίνησης είναι μεγαλύτερες. Αντιθέτως, τα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα της πόλης δεν ευνοούν την κατανάλωση, η οποία στον αστικό ιστό ανέβηκε στα 8,1 λτ./100 χλμ..
Σε αντίβαρο, το Hyundai Tucson έχει καλές επιδόσεις τόσο από στάση όσο και στις ρεπρίζ. Περάν της συγκρατημένης ανά περιστάσεις κατανάλωσης, η γενικότερη φιλοσοφία των ήπια υβριδικών μοντέλων είναι να «χορηγούν» στο θερμικό μοτέρ περισσότερη ισχύ όταν χρειάζεται και να επιτρέπουν την άμεση και ομαλή ενεργοποίησή του μετά από παύση της λειτουργίας του κατά τη στάση.
Συμπέρασμα
Στους μέσους όρους της δοκιμασίας μας κινήθηκε το Hyundai Tucson. Λαμβάνοντας υπόψη την μεγάλη ιπποδύναμη του μοντέλου (180 άλογα), η μέση κατανάλωση των 6,9 λτ./100 χλμ. και το κόστος των 13,8 ευρώ, προκύπτει μία ενδιαφέρουσα για την τσέπη αναλογία, που «παντρεύει» και την ανώτερη ποιότητα σε άνεση και κύλιση.