Ένα από τα τρία υβριδικά μοντέλα της λίστας μας, το νέο Renault Arkana βρέθηκε 3ο στον συγκεντρωτικό πίνακα, με την εντυπωσιακή τιμή των 4,9 λτ./100 χλμ. (ισοβαθμία με Honda HR-V e:HEV). Το coupe SUV των Γάλλων λανσάρεται και ως ήπια υβριδικό, το full hybrid ωστόσο που βρέθηκε στα χέρια αποδείχτηκε... μεγαλύτερος εχθρός του βενζινά. Μάλιστα, έχει και καλές επιδόσεις από στάση και σε ρεπρίζ, ελέω και της σημαντικής ιπποδύναμης (145 άλογα).
Σε εκείνο που μας απασχολεί, την κατανάλωση, βρισκόταν πάντα στην 4άδα της κορυφής, με τον πίνακα οργάνων να «λέει» 4,5 λτ./100 χλμ. εντός πόλης και 5,3 λτ./100 χλμ. εκτός αστικού ιστού. Εκεί που μας ικανοποίησε περισσότερο ήταν στον αυτοκινητόδρομο, όπου με 3,6 λτ./100 χλμ. βρέθηκε πίσω μόνο από το C-HR. Για το μηχανικό του σύνολο, μπορούμε να πούμε ότι ικανοποιεί µε την απόδοσή του, την αµεσότητα και την λειτουργία του, µε το αυτόματο κιβώτιο να πραγματοποιεί οµαλές και ανεπαίσθητες αλλαγές, χωρίς να παράγει αυξημένα επίπεδα θορύβου, παρά μόνο στη full επιτάχυνση.
Τι ξεχωριστό έχει το Renault Arkana E-Tech; Όπως τα υπόλοιπα υβριδικά C-SUV, έχει μία μπαταρία ιόντων λιθίου (1,2 kWh στο δάπεδο του χώρου αποσκευών), χάρη στην οποία αποθηκεύεται ηλεκτρική ενέργεια που καλύπτει αρκετές αποστάσεις σε χαμηλές ταχύτητες. Ως αυτοφορτιζόμενο μοντέλο δε, διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα που εξασφαλίζει την επαναφόρτιση της μπαταρίας κατά την οδήγηση και σε συνεργασία με το πρόγραμμα «B» (Brake) από τον επιλογέα των ταχυτήτων.
Συμπέρασμα
Έχει τεχνογνωσία «δανεική» από την Formula 1, γίνεται να μην ξεχωρίσει με την αποδοτικότητά του; Το full υβριδικό Renault Arkana E-Tech των 145 χρειάστηκε 9,8 ευρώ (4,9 λτ./100 χλμ.), νούμερο που προσδίδει σαφέστατη οικονομική προσέγγιση στο μοντέρνο SUV της Renault με την κεκλιμένη πίσω οροφή.