Διαβάστηκε από 31172αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/1/2010
Το "αναγεννημένο" Fiat 500 συγκεντρώνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον με τη ρετρό του αισθητική, ενώ ακολουθεί τις σύγχρονες επιταγές της εποχής σε τομείς ασφάλειας, τεχνολογίας και ποιότητας. Οι σχεδιαστικοί δεσμοί με το παλαιότερο 500αράκι είναι άμεσα ορατοί, με κυρίαρχο γνώρισμά του τις πολλές και έντονες καμπύλες. Παράλληλα, το 500 προσφέρεται σε πάρα πολλούς διαφορετικούς συνδυασμούς εξωτερικά και στο εσωτερικό, στοιχείο που εντείνει ακόμα περισσότερο την trendy του εμφάνιση. Εσωτερικό: Με ρετρό στιλ και προσεγμένη ποιότητα
Οι καμπύλες επιφάνειες δεν αποτελούν κυρίαρχο στοιχείο μόνο του αμαξώματος αλλά και του εσωτερικού, το οποίο παράλληλα διακρίνεται και για το μοντέρνο διάκοσμό του. Ποιοτικά, το στοιχείο που κερδίζει τον παρατηρητή είναι η στιβαρή συναρμογή των επιμέρους επιφανειών του ταμπλό. Παράλληλα, τα σκληρά σε υφή πλαστικά είναι καλής ποιότητας και δείχνουν ανθεκτικά, στοιχείο που ενισχύει τη συμπαγή αίσθηση που αποπνέει ο θάλαμος των επιβατών. Από πλευράς εργονομίας, όλοι οι επιμέρους διακόπτες είναι τοποθετημένοι σε σωστές θέσεις, ενώ ο οδηγός δε θα δυσκολευτεί να βρει τη θέση που τον βολεύει, μέσω και του ρυθμιζόμενου καθ’ ύψος τιμονιού. Θέσεις για μικροαντικείμενα και ποτήρια δε λείπουν, ωστόσο από την πλευρά του συνοδηγού δεν υπάρχει κλειστό ντουλαπάκι.
Κινητήρας: Με αρκετό νεύρο αλλά και αυξημένο θόρυβο Το 1.400άρι μοτέρ με τους 101 ίππους στο δυναμόμετρο κινεί σε γρήγορους ρυθμούς το 500αράκι και παρουσιάζει αρκετό νεύρο και ζωντάνια από τις μεσαίες κυρίως στροφές έως τις υψηλές, τις οποίες φτάνει με ευκολία. Επίσης επωφελείται από τη σωστή διάταξη του 6τάχυτου κιβώτιου, το οποίο παράλληλα διακρίνεται για τον εύχρηστο και με κοντές διαδρομές επιλογέα. Ωστόσο, το πιο αρνητικό στοιχείο του μηχανικού συνόλου είναι η αισθητή τραχύτητα και ο θόρυβος που παράγει.
Στο δρόμο: Με πολύ καλό "πάτημα"
Το αυτοκίνητο είναι ενδιαφέρον οδηγικά και μπορεί να κινηθεί γρήγορα σε μια "σφιχτή" διαδρομή με συνεχόμενες στροφές, με τον οδηγό να εκμεταλλεύεται πλήρως το "στήσιμο" της ανάρτησης και τη ζωντάνια του κινητήρα. Εξίσου σταθερό είναι και στις ευθείες, αν και λόγω του κοντού μεταξονίου δε λείπει μια νευρικότητα από το αμάξωμα κατά το πέρασμά του από διαδοχικές ανωμαλίες. Ωστόσο ο χαρακτήρας του Fiat 500 είναι περισσότερο αστικός, όπου τα καταφέρνει πολύ καλά, αφού είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς, όμως σε πολύωρες διαδρομές θα κουράσει λόγω της σφιχτής ανάρτησης και των αναπηδήσεων του πίσω άξονα στα εγκάρσια "μπαλώματα" των δρόμων.
Το εσωτερικό του μίνι Fiat διακρίνεται για τη ρετρό του σχεδίαση και τη στιβαρή κατασκευή.
Χώροι:
Με παραχωρήσεις για τους πίσω επιβάτες Ο τομέας των χώρων δε συγκαταλέγεται στα "δυνατά" σημεία του μίνι Fiat, αφού χωράει οριακά 4 ενήλικα άτομα. Οι δύο εμπρός φιλοξενούμενοι δε θα νιώσουν ιδιαίτερα στριμωγμένα, σε αντίθεση με τους πίσω, λόγω του περιορισμένου ωφέλιμου ύψους και αέρα για τα γόνατα. Παράλληλα, για τις αποσκευές υπάρχουν 185 λτ., τα οποία ικανοποιούν για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Για τις αποσκευές υπάρχουν 185 λίτρα, τα οποία επαρκούν για τις καθημερινές αγορές.
H σφιχτή ανάρτηση εξασφαλίζει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και το κάνει ευχάριστο στην οδήγηση, μετριάζει όμως την άνεση.
Τα 15 σημαντικότερα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε το 2009