Διαβάστηκε από 31172αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/1/2010
Με κατανάλωση μόλις 3,9 λτ./100 χλμ., το πιο εξελιγμένο τεχνολογικά, ισχυρότερο και "καθαρότερο" Prius αποτελεί και πάλι σημείο αναφοράς. Η νέα, τρίτη κατά σειρά γενιά του ακολουθεί τις βασικές αρχές του προηγούμενου μοντέλου, αλλά φέρει ακόμα πιο εξελιγμένη τεχνολογία και περισσότερη ισχύ, σε συνδυασμό με χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, καθώς και πιο μοντέρνα εμφάνιση, με ακόμα χαμηλότερο αεροδυναμικό συντελεστή (Cd= 0,25 από Cd = 0,26).
Εσωτερικό: Με high tech "ατμόσφαιρα"
Εδώ τις εντυπώσεις κλέβουν η κεκλιμένη κεντρική κονσόλα τύπου "γέφυρας", ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στο κέντρο του ταμπλό και ο μικρός ηλεκτρονικός επιλογέας ταχυτήτων. Σε επίπεδο κατασκευής τα σκληρά πλαστικά, αν και ικανοποιούν ποιοτικά, δε συμβαδίζουν με την τιμή του αυτοκινήτου, όμως, όσον αφορά στη συναρμολόγηση, είναι πολύ προσεγμένη. Την πρακτικότητα βελτιώνουν το διπλό ντουλαπάκι από την πλευρά του συνοδηγού, οι διάφορες θήκες.
Στο δρόμο: Σίγουρο "πάτημα" αλλά μέτριο οδηγικά
Το Prius βασίζεται κατά 2/3 στην πλατφόρμα του Auris και η ανάρτησή του με τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση και τις αλλαγές στη γεωμετρία, προσφέρει σίγουρο πάτημα και σχετικά μειωμένες κλίσεις στις στροφές. Ωστόσο, όσον αφορά στην άνεση, η ανάρτηση αντιδρά με σχετικά ξερό τρόπο στις έντονες ανωμαλίες των δρόμων και δεν τις αμβλύνει το ίδιο ικανοποιητικά, όπως συμβαίνει σε άλλα οικογενειακά μοντέλα της Toyota. Επίσης, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης έχει αποκτήσει λίγο καλύτερο βάρος και αμεσότητα, αλλά στην επαναφορά του είναι απότομο και ο οδηγός είναι αποκομμένος από τα τεκταινόμενα του δρόμου. Μέτρια είναι και η προοδευτικότητα του -σπογγώδους σε αίσθηση και με μικρή διαδρομή- πεντάλ των φρένων, ωστόσο το σύστημα πέδησης είναι αποτελεσματικό σε μια επιβράδυνση πανικού.
Κινητήρας: Με πολύ χαμηλή κατανάλωση
Για την κίνησή του φροντίζουν ένας 1.800άρης βενζινοκινητήρας 98 ίππων και ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος αντλεί ισχύ από μια μπαταρία και σε συνδυασμό, αποδίδουν 136 ίππους. Αρχικά το Prius και σε ταχύτητες έως 70 χλμ./ώρα κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ ανάλογα με τους ρυθμούς κίνησης, μπαίνει σε λειτουργία και το μοτέρ βενζίνης. Σε κάθε περίπτωση, ο συνδυασμός των δύο μοτέρ γίνεται με εξαιρετικά ομαλό τρόπο, ενώ το μόνο ίσως στοιχείο που δεν ταιριάζει με την εξελιγμένη εικόνα του αυτοκινήτου, είναι ο αισθητός θόρυβος που παράγει όταν πιέζεται πολύ το πεντάλ του γκαζιού. Ακόμα, όσον αφορά στον επιλογέα των ταχυτήτων, εκτός από τη δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων μετάδοσης, δεν υπάρχουν προεπιλεγμένες ταχύτητες.
Toyota Prius 1,8 (+): Κατανάλωση, τεχνολογία, εικόνα εσωτερικού
(-): Οδηγική αίσθηση, τιμή
Μοντέρνο και ελκυστικό αισθητικά είναι το εσωτερικό του Prius, με την προσεγμένη συναρμολόγησή του.
Χώροι: Χωρίς παραχωρήσεις για 4 άτομα
Στο εσωτερικό του 4 ενήλικοι θα μετακινηθούν δίχως προβλήματα, ενώ ένας ακόμα στο πίσω κάθισμα θα διευκολυνθεί από το σχεδόν επίπεδο δάπεδο. Εκεί που ίσως οι πιο ψηλοί θα χρειαστεί να κάνουν παραχωρήσεις, είναι στον αέρα για τα κεφάλια τους πίσω, λόγω της έντονης κλίσης της οροφής. Παράλληλα, για τις αποσκευές το αντίστοιχο ρηχό τμήμα έχει χωρητικότητα 445 λτ., ενώ κάτω από το δάπεδό του υπάρχουν αποθηκευτικοί χώροι.
Το ρηχό πορτ μπαγκάζ είναι μεγάλο -για τα δεδομένα των μικρομεσαίων χάτσμπακ- με χωρητικότητα 445 λτ.
Το τρίτης γενιάς Prius εμφανίζει ασφαλή οδική συμπεριφορά, αλλά οδηγικά είναι "αποστειρωμένο".
Τα 15 σημαντικότερα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε το 2009